اخبار کوتاه از برگزاری یادواره شهدا در گیلان

همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) یادواره‌های شهدایی در گیلان برگزار می‌شود.

اخبار کوتاه از برگزاری یادواره شهدا در گیلان

به گزارش ۸دی نیوز، دومین یادواره سرداران و ۱۰۵ شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه قدس گیلان با سخنرانی سردار حسین همدانی، فرمانده اسبق لشکر قدس گیلان، برگزار می‌شود.

این مراسم عصر روز چهارشنبه(۲۹ مرداد) در مهدیه رشت برگزار می‌شود.

****
مراسم سالگرد شهادت یوسف مرحبا و یادواره ۱۶۰ شهید شهرستان آستارا با سخنرانی حجت‌الاسلام جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز تهران برگزار می‌شود.
این مراسم عصر روز پنج شنبه، ۳۰ مرداد ماه جاری در مسجد محمد رسول‌الله(ص) آستارا با حضور خانواده‌های معظم شهدا، مردم و مسئولان برگزار می‌شود.

شهید مرحبا ریاست دادگاه انقلاب اسلامی آستارا را به‌عهده داشت و از سوی دشمنان نظام چندین بار مورد ترور قرار گرفت و هر بار مجروح شد و بار آخر با ترور منافقین در اول شهریور سال ۱۳۶۰ توسط منافقین در مقابل آموزش و پرورش آستارا به قافله شهدا پیوست.

 

این شهید بزرگوار در راستای مطالعات و تحقیقات خود، کتاب ارزشمند قرآن در اسلام را به رشته تحریر در آورد و یکی دو کتاب نیمه تمام نیز از وی باقی ماند که فرصت نکرد آن را به اتمام برساند.

از دیگر فعالیت‌های شهید مرحبا، شرکت در انجمن‌های اسلامی، یاری برادران حزب‌الله در تشکیل سپاه،‌ ترجمه و تألیف کتاب تاریخ ادب و ادبا (جرجی زیدان) و قرآن در اسلام، آموزش قرآن در مدارس و پایگاه‌های سپاه و … بود.

****
یادواره سرداران و ۱۴۱ شهید والامقام کلاچای رودسر با سخنرانی سردار پرویز سروری، عضو شورای شهر تهران، همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) برگزار می‌شود.

 

این مراسم ساعت ۱۶:۳۰روز جمعه ۳۱مرداد۹۳ در محل مصلی نماز جمعه بخش کلاچای از توابع شهرستان رودسر برگزار می‌شود.

 

پرویز سروری، سابقه معاون فرهنگی نیروی هوایی سپاه، نماینده مردم تهران در مجلس هفتم و هشتم و رییس کمیته ویژه بررسی حوادث فتنه ۸۸ را دارد و هم اکنون عضو شورای شهر تهران است.

 

****
همزمان با هفته دولت، یادواره ۲۵۷ شهید کارمند گیلان با سخنرانی حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران روز سه شنبه(۴ شهریور) در مهدیه رشت برگزار می‌شود.

گیلان ۲۵۷ شهید کارمند دارد.

شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه