برخی اظهار‌نظر‌های دو هفته اخیر موضع فراکسیون رهروان نسبت به استیضاح را تغییر داده است

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: پس از برخی اظهار‌نظر‌ها در دو هفته اخیر نگاه اعضای فراکسیون به استیضاح از حالت منفی به مثبت تغییر کرد.

برخی اظهار‌نظر‌های دو هفته اخیر موضع فراکسیون رهروان نسبت به استیضاح را تغییر داده است

به گزارش ۸دی نیوز، ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه تاکنون سه تغییر و تحول در موضعگیری فراکسیون رهروان ولایت نسبت به استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را شاهد بوده‌ایم گفت: در مرحله اول اکثر اعضا معتقد بودند اکنون زمان مناسبی برای استیضاح وزیر علوم نیست زیرا استیضاح اهداف ملی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و لذا معتقد بودند که یا استیضاح نباید انجام شود و یا اینکه نباید در صورت انجام موفق شود.

وی در توضیح در مورد مرحله دوم نگاه اعضای فراکسیون رهروان به استیضاح فرجی دانا بیان کرد: پس از برخی اظهار ‌نظر‌ها در دو هفته اخیر نگاه اعضای فراکسیون به استیضاح از حالت منفی به مثبت تغییر کرد.

ندیمی ادامه داد: در مرحله سوم با توجه به بازخوردهای اجتماعی استیضاح و تحلیل‌های مطرح شده و نیز نگرانی از بابت تحت‌الشعاع قرار گرفتن مدیریت اقتصادی کشور نظر اعضای فراکسیون به حالت بینابین رسیده است.

وی روز چهارشنبه را تعیین کننده نتیجه استیضاح وزیر علوم برشمرد و گفت: نحوه تعامل رئیس‌جمهور، وزیر و نمایندگان، محتوای جلسه، ادب طرفین، امید و شفافیت می‌تواند تعیین‌کننده‌ترین عوامل در نتیجه رأی مجلس به تداوم یا عدم تداوم کار وزیر علوم باشد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس تأکید کرد: نمایندگان توقع دارند که وزیر علوم پاسخگوی وظایف قانونی خود باشد و این به این معنی است که اگر آقای فرجی دانا در مورد بورسیه‌ها و دانشجویان ستاره‌دار توضیحات مکفی بدهد می‌تواند رضایت مجلس را جلب کند.

وی خاطرنشان کرد: هنوز ۹ ماه بیشتر از رای اعتماد اولیه مجلس به آقای فرجی دانا نگذشته است لذا وزیر می‌تواند با توضیحات قانع‌کننده اعتماد نمایندگان به خود را تداوم بخشد.

ندیمی بار دیگر اظهار کرد: تعیین‌کننده‌ترین عامل در نتیجه جلسه استیضاح محتوای سخنان نمایندگان، نحوه پاسخگویی رئیس جمهور و وزیر علوم و برخورد کریمانه طرفین با یکدیگر است که با توجه به این معیارها امکان بازگشت نظر اعضای فراکسیون رهروان به هر دو حالت اولیه وجود دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه