۳۷ مورد آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا مهار شده است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا:از ابتدای تابستان تاکنون ۳۷ مورد آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا مهار شده است.از ابتدای سال تاکنون ۳۷ مورد آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا مها شده است.

۳۷ مورد آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا مهار شده است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستاراخبر؛شهروز قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا امروز عصر از بروز ۳۷ مورد آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا از ابتدای فصل تابستان تاکنون به مساحت ۳٫۸ هکتار خبر داد و گفت:این حریق ها توسط اهالی منطقه،محیط بانان و آتش نشانان آستارا و لوندویل مهار شده است.

Untitled12

وی میزان خسارت وارده را ۳۰۰ اصله درخت توسکا،۳۰۰ اصله درخت انار و ۵۰ اصله لیلکی و زیست گاه برخی حیوانات بومی و چراگاه ها عنوان کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندر آستارا با بیان اینکه آتش سوزی ها از ۲۷ تیر به بعد افزایش یافته است عمده دلیل این آتش سوزی ها را مراعات نکردن اصول ایمنی در خاموش کردن آتش توسط مسافران و گردشگردان ذکر کرد.

قلی نژاد در ادامه از کار مطالعاتی پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا در قالب طرح اکوتوریستی توسط ۱۵ نفر از کارشناسان محیط زیست استان و شهرستان خبر داد و اظهار کرد:در این راستا بازدید های میدانی ،نقطه برداری ها انجام شده و در قالب نقشه های GIS پیاده می شود.

وی این طرح را دارای ارزش زیستگاهی و گردشگری عنوان کرد که قابلیت های بارز پناهگاه حیات وحش در قالب این طرح جامع به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه می شود.

قلی نژاد در انتها گفت:پس از تصمیم گیری بر اساس الگوهای مناسب طرح اجرایی خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه