نامه نمایندگان به قوه قضاییه و درخواست ممنوع الخروج شدن وزیرعلوم/ باید تخلفات یکسال گذشته فرجی دانا قبل از رفتن او به کانادا بررسی شود

در صورتی‌ که وزیر علوم نتواند رأی اعتماد نمایندگان را کسب کند، دستگاه قضا باید فرجی دانا را ممنوع الخروج کند تا به پرونده وی رسیدگی شود.

نامه نمایندگان به قوه قضاییه و درخواست ممنوع الخروج شدن وزیرعلوم/ باید تخلفات یکسال گذشته فرجی دانا قبل از رفتن او به کانادا بررسی شود

ساعاتی پس از آنکه یکی از خبرگزاری ها به نقل از فرجی دانا اعلام کرد که وی در جمع تعدادی از همفکرانش گفته در صورت استیضاح توسط مجلس به کانادا می رود، یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با رجانیوز از نامه تعدادی از نمایندگان به دستگاه قضائی درباره ممنو‌ع‌الخروجی فرجی‌دانا خبر داد و گفت: این اقدام در واکنش به برخی اظهارات درباره سفر وی به کانادا در صورت عدم رای اعتماد مجلس صورت گرفته است.

News-635434291936263864

به گزارش ۸دی نیوز، حمید رسایی افزود: در صورتی‌ که وزیر علوم نتواند رأی اعتماد نمایندگان را کسب کند به دلیل اینکه بسیاری از دانشجویان بورسیه شده از وی بابت هتک حرمت و حیثیت خود شکایت کرده اند و همچنین وزیر علوم باید پاسخگوی تخلفات وزارت علوم در یک سال گذشته باشد، دستگاه قضا باید فرجی دانا را ممنوع الخروج کند تا به پرونده وی رسیدگی شود.

این نماینده در ادامه گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس به نمایندگی از موکلان خود و در دفاع از حقوق آنها این نامه را امضا کرده و تحویل مقامات قضایی خواهند داد. ادعاهای فرجی دانا در خصوص رانت بودن بورسیه دانشجویان ادعایی است که باید رسیدگی و در صورت عدم اثبات، از این دانشجویان که از نخبگان دانشگاهی هستند اعاده حیثیت شود.

وی افزود:  اعطای فرصت وزارت به کسی که تعلق خاطر به حضور در خارج از کشور دارد از ابتدا کاری اشتباه بود که در زمان رأی اعتماد فرجی دانا علی رغم این که این موضوع توسط مخالفان وی ابراز شد اما مورد توجه دولت و بخشی از مجلس قرار نگرفت.

رسایی گفت: تعلق آقای فرجی دانا به خارج از کشور و حضور وی به یکباره از کانادا به ایران و نشستن بر کرسی وزارت؛ در کنار عوامل دیگر سبب شد که وی نتواند از از این فرصت جهت خدمت بهره ببرد.

وی در پایان تاکید کرد: بر اساس فضایی که در مجلس و در بین دو فراکسیون اصلی مجلس حاکم است استیضاح فرجی دانا حتما رای خواهد آورد بویژه که سخنان توهین آمیز مقامات دولتی سبب شده تا حتی موافقان دولت هم تحرکی برای دفاع از عملکرد دولت نداشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه