در کشور ما هیچ ارگانی خود را مسئول کنترل فضای مجازی نمی‌داند

یک کارشناس فضای مجازی:در کشور ما هیچ وقت دستگاه یا ارگانی خود را نسبت به فضای مجازی مسئول نمی‌داند و هرگاه در این دنیای گسترده نسبت به خطوط قرمز انقلاب مشکلی پیش می‌آید، هر ارگان، ارگان دیگر را مسئول می‌داند.

در کشور ما هیچ ارگانی خود را مسئول کنترل فضای مجازی نمی‌داند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، هاشم آبادی در جمع دانش پژوهان خط امام در سالن جلسات اردوگاه دشت بهشت شاندیز گفت: ابزار و رسانه‌های ارتباط جمعی تنها فرصت بالقوه هستند، زیرا علاوه بر فرصت تهدید نیز در کنار این ابزار وجود دارد.

وی ضمن انتقاد از نپذیرفتن مسئولیت فضای مجازی در کشور از سوی ارگانی افزود: در کشور ما هیچ وقت دستگاه یا ارگانی خود را نسبت به فضای مجازی مسئول نمی‌داند و هر‌گاه در این دنیای گسترده نسبت به خطوط قرمز انقلاب مشکلی پیش می‌آید هر ارگانی ارگان دیگر را مسئول می‌داند.

این کارشناس فضای مجازی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه عدم بصیرت موجب شده است که در بسیاری از موارد ما در برابر تهدیدهایی که از این حوزه می‌شویم ناخواسته هم قدم با دشمن حرکت کنیم و دلیل آن هم این است که فضای مجازی از سوی مسئولین کشور جدی انگاشته نمی‌شود.

هاشم آبادی با بیان اینکه قرار دادن اطلاعات در دستگاه‌هایی که به نت متصل هستند یکی از حوزه‌های تکراری مشکل ساز در کشور می باشد، گفت: اگر بخواهید در فضای نت رزومه‌ای را به دست آورید با هر موضوع و در خصوص هر نیازی که در وجود شما شکل می‌گیرد به راحتی می‌توانید رزومه‌های خصوصی‌ترین اطلاعات افراد را به دست آورید و این آسیب فضای مجازی و نبود کنترل بر آن است.

وی وب گردی و حضور در فضای نت را نیازمند داشتن آگاهی و بصیرت دانست و افزود: زمینه‌هایی در فضای اینترنت وجود دارد که موجب شناسایی اطلاعات فرد می‌شود و جالب است که روان‌شناسی فضای مجازی برای هر بار ورود شما براساس نیاز شخصیتان در نت وجود دارد که این به نفع کشورهای استفاده کننده از این فضا نیست.

این کار‌شناس فضای مجازی ضمن هشدار به کسانی که بی‌ضابطه اطلاعات شخصی خود را در فایل‌های متصل به نت نگهداری می‌کنند، متذکر شد: افرادی که از این ابزار استفاده می‌کنند باید بدانند اینترنت ابزار ساخته شده به دست دشمن است و وسیله‌ای که به این راحتی در دسترسی ما قرار می‌گیرد دارای نیات شیطانی سازندگان آن در پایگاه‌های جاسوسی غرب است.

هاشم آبادی با بیان اینکه باید از دو ورودی مجزا در دستگاه‌های دیجیتالی خود استفاده کنیم، ادامه داد: بهتر است اطلاعات شخصی و طبقه بندی خود را در ورودی که متصل به نت نمی‌باشد نگهداری کنیم و در صورت نیاز از ورودی دیگر که متصل به نت می‌باشد، استفاده کنیم.

وی در پایان ضمن بیان این نکته که گوشی‌های هوشمند دسترسی جاسوسان به فضای شخصی شما را افزایش داده است، نسبت به دریافت اطلاعات شخصی هشدار داد و گفت: با وجود تکرارهای بسیار ما هنوز پرونده‌ای در خصوص جرم‌های فضای مجازی نرسیده است که در آن فرد نسبت به هشدارهای داده شده از سوی ما بی‌اطلاع باشد و این نشان می‌دهد که متأسفانه هنوز جوانان ما نگرانی فضای مجازی در خصوص از بین رفتن حریم شخصیشان را باور ندارند.

این کار‌شناس فضای مجازی در پایان گفت: مقام معظم رهبری چندین سال پیش به رئیس جمهور وقت دستور دادند تا به عنوان مسئول کمیته سایبری کشور بر فضای اینترنتی در جمهوری اسلامی ایران نظارت داشته باشند؛ اما متأسفانه گویا هیچ ارگانی در کشور ما نمی‌خواهد نسبت به این موضوع با جدیت وارد عمل شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه