رهبر شیعیان یمن:هدف از این انقلاب، سقوط صنعا نیست بلکه سرنگونی دولت فاسد یمن است/مردم از همه استان‌ها به پایتخت بیایند

رهبر جنبش انصارالله یمن با اعلام انقلاب علیه دولت، از همه مردم این کشور خواست برای پیوستن به انقلابیون، به صنعا بروند و دولت را سرنگون کنند.

رهبر شیعیان یمن:هدف از این انقلاب، سقوط صنعا نیست بلکه سرنگونی دولت فاسد یمن است/مردم از همه استان‌ها به پایتخت بیایند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مشرق، شبکه تلویزیونی المنار اعلام کرد: سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش شیعی انصارالله یمن، در سخنرانی خود که از صعده پخش می‌شد با تشکر از مردم یمن برای از یاد نبردن مسئله فلسطین گفت: درد و رنج ملت فلسطین همان درد و رنج ملت یمن است و ملت فلسطین در دل و جان ما قرار دارد. بسیاری ضروری است که ملت های عربی و اسلامی تحرکات موثری داشته باشند و بتوانند همراه با ارزش های اسلامی و انسانی حرکت کنند و موضع افتخارآمیزی در تعامل با مسئله فلسطین اتخاذ شود و اقدامات بهتری برای ملت فلسطین صورت گیرد. نبود موضع قاطع در تعامل با مشکلات ملت فلسطین به دلیل مشکلات داخلی در کشورهای عربی و اسلامی است. ملت های عربی و اسلامی با چالش های زیادی روبرو هستند و نبرد با دشمن صهیونیستی در مقدمه این چالش ها قرار دارد. دشمن صهیونیستی تهدیدی برای همه ملت های عربی و اسلامی است. اسرائیل زشت ترین جنایت ها را علیه ملت فلسطین به عنوان بخشی از کشورهای اسلامی مرتکب می شود و به مقدسات اسلامی و عربی در فلسطین توهین می کند. مردم یمن در ماه مبارک رمضان در بسیاری از شهرها تظاهرات گسترده و جدی در حمایت از فلسطین داشتند و در این شرایط فلسطین را فراموش نکردند و مسئله فلسطین با قدرت در تحرکات ملت یمن حضور دارد.

 ملت یمن ملت بزرگی است که از ظلم و کینه وسستی به دور است. مردم یمن در این تظاهرات به دولت استبدادی این کشور هشدار دادند. این دولت رفتارهای ظالمانه ای علیه شهروندان این کشور دارد. دولت یمن و نیروهایی که این دولت را در سیطره خود دارند اثبات کردند که هشدارهای این ملت را نادیده نمی گیرند و تحرکات این ملت را به سخره می گیرند و توجهی به خواسته های به حق این ملت ندارند. دولت یمن اثبات کرد که احترامی برای این ملت قائل نیست.

 دولت یمن باید در خدمت این ملت باشد و در تعامل با این ملت مسئولانه رفتار کند و به امور این ملت توجه داشته باشد نه این که علیه این ملت توطئه کند و وارد اقدامات ظالمانه علیه این ملت شود. اقدامات دولت یمن مشکلات زیادی را برای شهروندان این کشور ایجاد کرده است.

سخنان امشب ما بیان مصائب بزرگ ملت یمن در همه استان و شهرهای این کشور است.

ملت یمن با نتایج فاجعه بار شکست دولت کنونی این کشور در همه سطوح روبروست. این دولت ابزار نیروهای متنفذی است که توجهی به درد و رنج های این ملت ندارد.

وی افزود: این دولت در ابتدای کار خود وعده هایی به این ملت داد که روشن شد وعده های دروغینی بوده است. این دولت در ابتدای کار خود با استناد به طرح شورای همکاری خلیج فارس از حکومت خوب،رفاه،پیشرفت و رها شدن از بحران های اقتصادی سخن گفت ولی آنچه را که از ابتدای فعالیت این دولت می بینیم این است که اوضاع بسیار متفاوت است. این دولت در سیطره نیروهای تنگ نظر قرار داشته و سیاست تبعیضی دارد و نیروهای سیاسی دیگر را از مشارکت در قدرت به حاشیه می راند و توجهی به این ملت ندارد.

هم و غم نیروهای سلطه یافته بر دولت این است که هر روز اموال و دارایی های بیشتری جمع آوری کنند و نفوذ خود را تقویت کنند و ملت یمن بهای سنگین سیاست های اشتباه این دولت را در سطوح مختلف امنیتی، اقتصادی، اجتماعی می پردازد و روز به روز اوضاع این کشور در همه زمینه ها وخیم تر می شود.

همچنان بحران های اقتصادی و ناامنی ها ادامه دارد و مردم یمن تاکید دارند اوضاع این کشور طبیعی نیست و از وضع بد به بدتر منتقل شده اند و همچنین گشایشی برای خروج از این بحران تاسف بار دیده نمی شود و روز به روز بر مشکلات افزوده می شود و دولت یمن نیز توجهی به مشکلات این ملت ندارد.

ملت بزرگ یمن در تظاهرات روز هشدار خود آمال، آرزوها و مشکلات خود را بیان کردند. هیچ فرد در یمن با وجود داشتن ابزارهای گمراه کننده و فریبنده نمی تواند ملت یمن را متقاعد کند که وضع مثبتی در کشور وجود دارد و قرار است اوضاع یمن بهتر شود و دولت این کشور در مسیر مثبتی قرار دارد و تلاش می کند امید و آمال ملت را در استقرار ثبات، امنیت و رفاه اقتصادی محقق کند.
ملت یمن را دیگر نمی توان با این دروغ ها فریب داد. ملت یمن به خوبی از وضع کنونی این کشور واقف است و این اوضاع را درک می کند و از آن رنج می برد. اوضاع یمن به حدی بغرنج و شدید شده است که هیچ کس نمی تواند ملت یمن را فریب دهد و به این ملت بگوید که اوضاع بهتر خواهد شد.

الحوثی ادامه داد: مردم یمن در تظاهرات خود به دولت این کشور هشدار دادند و شایسته بود که حاکمان کر و کور و گنگ این کشور این تظاهرات میلیونی را مشاهده می کردند. مردم یمن در این تظاهرات تاکید کردند که هرگز به گذشته بازنخواهند گشت و بر از بین بردن ظلم و ستم تاکید کردند.

باید حاکمان یمن این تظاهرات گسترده را می دیدند و خواسته های آنان را می شنیدند و آن را محقق کردند. دولت یمن متعلق به مردم این کشور است و باید این دولت خواسته های این ملت را محقق کند و محقق کردن خواسته های به حق و عادلانه این ملت افتخارآمیز است. دولت یمن می توانست با شهروندان این کشور درباره حقیقت اوضاع کنونی این کشور و رسیدن به راه حل درست گفتگو کند. باید این دولت اعتراف کند که در اداره کشور شکست خورده است.

اگر شکست نخورده است چرا چنین ناامنی ها، بحران های اقتصادی را شاهد هستیم؟

مشکل در این است که این دولت خوی برتربینی و سلطه جویی دارد و خواسته های این ملت را نادیده می گیرد. این دولت باید بداند که ملت بزرگ یمن برای این دولت اثبات خواهد کرد که بزرگ و عظیم است و نادیده گرفتن خواسته های این ملت اشتباه بزرگی است.
ملت بزرگ یمن با اتکال بر خداوند قادر است آینده خود را ترسیم کند. این ملت می خواهد آینده نوید بخش و خوبی داشته باشد.

وی گفت: در صورتی که افراد عاقل و حکیمی در این دولت بودند خواسته های به حق این ملت را درک و محقق می کردند ولی توجهی به این خواسته ها ندارند بلکه حتی علیه این ملت توطئه کردند که این وضع به معنای آن است که مشکل بزرگی در کشور وجود دارد و باید با استفاده از تلاش های گسترده بتوانیم این مشکلات را حل کنیم. مشکل در این است که عده ای مستبدان و متنفذان، دولت یمن را در سیطره خود قرار داده اند که توجهی به خواسته های این ملت ندارند و برای این ملت ارزشی قائل نبوده و به دنبال منافع این ملت نیستند و تنها منافع و حرص و طمع گسترده خود را دنبال می کنند.

ما در سخنان گذشته خود گفته بودیم که مشکل یمن یک مشکل سیاسی است و به دلیل این مشکلات سیاسی شاهد بحران ها در سطوح مختلف اقتصادی و امنیتی و اجتماعی هستیم. نیروهای سیطره یافته بر دولت تنها به دنبال منافع خود هستند و در حالی که مردم یمن با اوضاع اقتصادی بسیار بدی روبرو هستند پول های هنگفتی برای ده ها هزار نفر از شبه نظامیان حزب الاصلاح تخصیص یافته است. نباید این مبالغ هنگفت از بودجه کشور که حق ملت یمن است برای ماجراجویی های جنگی حزب الاصلاح در استان های مختلف یمن هزینه شود. نباید از بیت المال ملت یمن به نفع افراد متنفذ استفاده شود. ملت یمن نمی تواند این حیف و میل گسترده بیت المال و هزینه های غیر قانونی و سیاست های اشتباه را در معافیت های مالی فاسدان بپذیرد.

زمانی که دولت ها با چنین بحران هایی روبرو می شوند تلاش می کنند این بحران ها را از طریق راه حل های مختلف حل و فصل کنند ولی رویکرد کنونی در دولت یمن این است که تنها به فاسدان توجه دارد و این فاسدان را بر ملت یمن ترجیح می دهد.

سید عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: برای این دولت فرقی نمی کند که مردم یمن از گرسنگی بمیرند و با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم کنند و مسئله مهم برای این دولت توجه به منافع عده ای سلطه جو و متنفذ به زیان بیست و چهار میلیون شهروند یمنی است و روز به روز بر مشکلات و مصائب این ملت افزوده می شود. زمانی که همراه با مردم یمن در تظاهرات گسترده شرکت کردیم به هدف همراهی با آرمان های این ملت بوده است و در این تظاهرات همه گروه های یمنی شرکت داشتند و شرکت در این تظاهرات بر اساس حس مسئولیت ماست. ملت یمن چاره ای جز حضور در این تظاهرات و مخالفت با رویکرد ظالمانه دولت این کشور ندارد. ملت یمن چاره ای جز تظاهرات یا ذلت و تسلیم شدن در برابر سیاست های اشتباه را ندارد. از زمان برگزاری تظاهرات معروف در صنعا منتظر اقدام جدی و مسئولانه دولت یمن در جهت محقق کردن خواسته های روشن این ملت بودیم ولی تغییری حاصل نشد و بی توجهی های این دولت ادامه دارد و این دولت همچنان بر موضع اشتباه خود تاکید دارد و به دنبال آن نیست که این مشکلات را به شیوه درست حل و فصل کند.

منتظر اقدام گروه های سیاسی نیز ماندیم تا در جهت محقق شدن خواسته های ملت یمن تحرکاتی داشته باشند ولی تحرکات این گروه ها نیز مطلوب نبود. منتظر اقدام طرف ها خارجی نیز ماندیم تا نقش مثبتی در حل بحران یمن داشته باشد ولی این طرف ها نیز وارد عمل شدند. طرف های خارجی موضع کنونی دولت یمن را تقویت می کنند و می خواهند این دولت را بر شهروندان این کشور تحمیل کنند این در حالی است که یمنی ها مدت هاست که بر ضرورت تغییر این دولت تاکید دارند. بسیار بعید است که امیدی به خارجی ها داشته باشیم و این طرف های خارجی توجهی به مشکلات ملت یمن ندارند. این طرف های خارجی که سنگ حقوق بشر را به سینه می زنند مشکلات عظیم ملت فلسطین را نادیده می گیرند و نمی توان به این طرف های خارجی امید داشت. این طرف های خارجی و مشخصا غربی تنها منافع خود را در این منطقه دنبال می کنند و رویکرد استعماری در سیاست های خود دارند و به دنبال منافع ملت های این منطقه نیستند.

سید عبدالملک الحوثی تاکید کرد: همچنین منتظر اقدام نخبگان سیاسی در کشور بودیم تا تلاشی برای حل بحران در یمن داشتند ولی اقدامات مطلوبی نداشتند. برخی از نمایندگان پارلمان خواستار سرنگونی دولت یمن شدند. برخی از نمایندگان را تحت فشار قرار دادند تا سکوت کنند و تلاش نمایندگان دیگر نیز راه به جایی نبرد. گروه های سیاسی در یمن که باید خواسته های این ملت را دنبال کنند و در پی عملی شدن خواسته های این ملت باشند یا ضعیف بوده یا غرق در فساد هستند و با نیروهای استبدادی رقابت می کنند.

وی در پایان گفت: هدف تظاهرات مسالمت آمیز ما برای سرنگون کردن صنعا نبوده بلکه برای سرنگونی دولت فاسد این کشور بوده است. از مردم یمن می خواهم که فردا در استان های دیگر به سوی صنعا پایتخت تظاهرات کنند. در صورتی که دولت یمن تا روز جمعه تعامل مثبتی با خواسته های مردم نداشته باشد با اقدامات ناراحت کننده ای روبرو خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه