آقای رئیس‌جمهور! بیدار شوید/ چرا به امید وعده‌های جان کری، از اقتصاد مقاومتی غافل شدید؟

جمله ای که بارها ما را به خاطر بیان آن مورد توهین قرار دادید اما چند روز قبل از زبان رهبر معظم انقلاب شنیدید: “مذاکره با آمریکا بی فایده بود نه تنها سودی نداشت بلکه تحریم ها و توهین ها را بیشتر هم کرد و آمریکا را گستاخ تر کرد.

آقای رئیس‌جمهور! بیدار شوید/ چرا به امید وعده‌های جان کری، از اقتصاد مقاومتی غافل شدید؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رجانیوز، حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز گذشته و در صحن علنی مجلس، نطقی مهم را پیرامون موضوع هسته‌ای، ادبیات توهین آمیز رئیس‌جمهور و استیضاح وزیر علوم ارائه کرد.

متن کامل این نطق به شرح زیر است:

685693_487

همکاران محترم و ملت شریف ایران

هفته گذشته رئیس جمهور محترم برای چندمین بار در حالتی عصبانی، منتقدان آرام خود را نواخت و بعد از آن که آنها را کم سواد، بی سواد، بی شناسنامه و تغذیه شوندگان از جای خاص خطاب کرده بود، این بار آنها را بزدل سیاسی و ترسو نامید و به جهنم رفتن حواله داد.
این سخنان آقای روحانی آنقدر توهین آمیز بود که سایت رسمی ریاست جمهوری مجبور شد به فاصله چند ساعت آن را از خروجی خود حذف کند و کار به جایی رسید که حتی رسانه ها و اطرافیان و حامیان رئیس جمهور – به جز چند مشاور مداح دائمی وی – نتوانستند از ادبیات روحانی دفاع کنند بلکه یا محکوم کردند یا توجیه و یا در برابر آن سکوت کردند.
این ادبیات غیرقابل دفاع چندباره روحانی در مواجه با منتقدان، در حقیقت نقض صریح بند ششم از اصل سوم قانون اساسی است که دولت را مکلف به محو هرگونه خودکامگی، انحصار طلبی و استبداد کرده است.
 
این ادبیات همچنین بر خلاف محتوای قسمی است که بر اساس اصل ۱۲۱ رئیس جمهور به زبان آورده و اعلام داشته که از هرگونه خودکامگی بپرهیزد و از آزادی و حرمت اشخاص حمایت کند.
 
پیش از این وقتی رئیس دولت قبل در مقابل دشمنان این ملت و دشمنان انقلاب و اسلام از چنین ادبیاتی استفاده می کرد، عده ای ندای واویلا سر می دادند که آبروی جمهوری اسلامی رفت و ادب مرد به ز دولت اوست.
 
اکنون اما این الفاظ و ادبیات نثار دوستان داخلی می شود و لبخند، مدح و ستایش نثار دشمنان انقلاب اسلامی، اکنون اما از زبان رئیس جمهور نیمی از رأی دهندگانی که با علم و آگاهی سال گذشته به آقای روحانی رأی ندادند اما او را رئیس جمهور خود می دانند،  بی سواد، بی شناسنامه و بزدل و ترسو خطاب می شوند و اوبامای وحشی و حامی رژیم کودک کش می شود باهوش و باادب !
 
اما آقای روحانی ما شما را به دلیل به دست آوردن رأی اکثریت و لو با یک رأی لب مرزی و با  فاصله ۷/۰ درصد بیشتر و به دلیل تنفیذ رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور خود می دانیم و دوست نداریم رئیس جمهور قانونی کشور با ادبیاتی سخن بگوید که حامیانش سرافکنده باشند.
 
ما از این که می بینیم دشمنان این ملت بعد از مذاکرات هسته ای در خصوص شما به ناشایستگی سخن می گویند و دولت شما را تحقیقر می کنند، ابرو در هم می بریم و بر آنها خشم می گیریم و خشم خود را بر سر آنها فرود می بریم.
 
جناب روحانی! رهبر معظم انقلاب در بهمن ماه سال قبل، وقتی حضرتعالی با ادبیات نامناسب با منتقدان خود سخن گفتید، شما را به شرح صدر در برابر منتقدان دعوت کردند.
 
در همان تاریخ، ایشان به منتقدان شما نیز توصیه کردند به دلیل این که از عمر دولت یازدهم شش ماه گذشته و این دولت در ابتدای کار است، مراعات حال او را بکنند تا فرصت داشته باشد خود را نشان دهد.
 
اما جناب روحانی، دولت شما اکنون در یکسالگی عمر خود است. یعنی یک چهارم فرصت از دست رفته است. در همین مدت هم علی رغم انتقادات بسیار به وزرا و جهت گیری های اقتصادی شما، نمایندگان مجلس، رسانه ها و نخبگان منتقد، دندان به لب گرفتند تا شما بهانه ای برای بی برنامگی خود نداشته باشید.
 
آقای روحانی! حامل های انرژی را گران کردید، بنزین را گران کردید ولی یارانه مردم را افزایش ندادید، ‌لبنیات گران شد، اقلام مختلف در حال گران شدن است و شما از کاهش نقطه به نقطه تورم سخن می گوئید!
 
یادتان رفت که در ایام تبلیغات انتخاباتی، همین شما بودید که گفتید، شاخص تورم را نه بانک مرکزی مشخص می کند و نه مرکز آمار بلکه این جیب مردم است که شاخص تورم را مشخص می کند و جیب مردم امروز می گوید که نقطه به نقطه از دارایی شان کم می شود نه از تورم. مردم می گویند گرانی هست ولی تحقیر هم هست.
 
آقای رئیس جمهور! مردم اما گرانی را هم تحمل می کنند ولی تحقیر را نه! در طول یک سال ریاست جمهوری شما و مذاکره دولت تدبیر و امید با آمریکا که با اصرار شما بوده، کم تحقیر نشدیم که بر خود نلرزیم.
 
هم تحقیر شدیم و هم بیشتر تحریم شدیم! آقای روحانی منتقدین خود را به جهنم حواله داده اید، ما به جهنم برویم آیا از بار مشکلاتی که با سیاست های انفعالی شما در برابر زورگویان برای مردم بوجود آمده کاسته می شود؟
 
قطعا مشکلات اقتصادی مهم است، قطعا گرانی هر روزه لبنیات مهم است، قطعا رکود حاکم بر بازار مهم است و ما منتقدان از این مسائل غافل نیستیم و تذکرات علنی و غیر علنی خود را بارها و بارها داده ایم. بیش از ما رهبر معظم انقلاب در این خصوص تاکید کردند.
 
اتفاقا تمام حرف ما در حوزه اقتصاد این است که چرا آقای روحانی تمام تخم مرغ های خود را در سبد مذاکرات با ۵+۱ گذاشته و به امید وعده های سر خرمن جانی هایی مانند جان کری، از اقتصاد مقاومتی و اتکا به جوانان این مرز و بوم غافل شده.
 
رئیس دولت دلش را خوش کرده که دیوار تحریم ها کوتاه تر شده اما امروز قضاوت ما منتقدین دلسوز شما هیچ، قضاوت داوری منصف و مطلع از امور مانند رهبر معظم انقلاب – که شما می گویید اجازه نمی دهید کسی به ایشان توهین کند – در باره نتایج مذاکرات هسته ای شما چیست؟
 
این جمله ای است که بارها ما را به خاطر بیان آن مورد توهین قرار دادید اما چند روز قبل از زبان رهبر معظم انقلاب نیز شنیدید: “مذاکره با آمریکا بی فایده بود نه تنها سودی نداشت بلکه تحریم ها و توهین ها را بیشتر هم کرد و آمریکا را گستاخ تر کرد. این جمله رهبر انقلاب یعنی: آقای روحانی بیدار شوید، هیچ تحریمی ترک برنداشته!
 
اکنون رهبر انقلاب برای چندمین بار به صراحت عنوان می کند که تنها فایده مذاکرات این است که سر سازشکاران به سنگ بخورد و تجربه شود که در سایه مذاکره با آمریکا هیچ گره ای از مشکلات کشور باز نمی شود.
 
بار دیگر امام خامنه ای خطاب به دولت می فرمایند که تنها راه برون رفت از مشکلات تحریم غربی ها اعتماد به نسل جوان و مقاومت در برابر زیاده طلبی های کشورهای سلطه گر و برنامه ریزی برای اقتصاد مقاومتی است
.
و اما نکته ای در باره استیضاح وزیر علوم!
 
امروز عده ای بهانه کرده اند که این استیضاح به خاطر مخالفت وزیر علوم با بورسیه های غیر قانونی در دولت قبل است.
 
اولا بنا بر مستندات این بزرگ نمایی دروغ است اما اگر هم واقعی است چرا وزیر محترم الان یادش افتاده که سخن بگوید.
 
ثانیا تخلف در هر دولتی باشد غلط است. ما از وزیر علوم می خواهیم تا قبل از رأی عدم اعتماد مجلس، اسناد کلیه بورسیه های غیر قانونی را منتشر و با خاطیان برخورد کند و این مهم را به عهده وزیر بعدی نگذارد.
 
متأسفانه حامیان وزیر علوم کسانی هستند که در بخچه ذهنشان فاصله زیادی با باورها و ریشه های انقلاب اسلامی دارند.
 
یکی از آنها نجفقلی حبیبی رئیس شورای هماهنگی اصلاحات و رئیس ستاد میرحسین موسوی در تهران است که در این روزها فعال شده و به اسم انجمن مدرسین در حال راه اندازی کمپین دفاع از وزیر علوم است اما همین فرد در برنامه زنده تلویزیونی با تحقیر هویت انقلاب اسلامی می گوید:
 
“این قدر هزینه می شود در عاشورا چه اثر فرهنگی است جز چهارتا گریه! سالانه در ایام عاشورا چه پول ها که در مملکت خرج می شود، اما بازده این ها چقدر است، دو شب گریه می کنند و تمام می شود!”
 
آقای حبیبی شما و دوستانتان که در یوم الله ۹ دی از مردم سیلی خوردید حق دارید از عاشورا کینه به دل داشته باشید و بپرسید فایده این همه هزینه کرد برای عاشورا چیست!
 
تاسوعا و عاشورا همان ایامی است که دودمان پهلوی را بر باد داد و به تعبیر امام راحل اسلام را زنده نگه داشت، عاشورا همان روزی است که بساط فتنه گران به دلیل اهانت به آن در یوم الله ۹ دی جمع شد و بساط شما هم جمع می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه