فرجی دانا چه کرده که «تلویزیون ملکه» برای او رپرتاژ تبلیغاتی می‌رود؟

رسانه‌های طیف اصلاحات تلاش می‎کنند تا با فضاسازی تبلیغاتی به حمایت از فرجی دانا و تاثیرگذاری بر فضای نمایندگان مجلس بپردازند اما نکته جالب و البته عجیب در این میان، حمایت تلویزیون دولتی انگلیس از وزیر علوم است.

فرجی دانا چه کرده که «تلویزیون ملکه» برای او رپرتاژ تبلیغاتی می‌رود؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رجانیوز، عملکرد سیاسی و غیرعلمی رضا فرجی دانا در وزارت علوم فناوری که باید پیشروی فعالیت علمی و پژوهشی در کشور باشد و سکان هدایت پیشرفت علمی ایران را در دست داشته باشد، سبب شده تا نمایندگان مجلس به فکر استیضاح وی بیفتند؛ استیضاحی که سه‌شنبه همین هفته برگزار می‌شود و بنا بر فضای حاکم بر بهارستان، به احتمال زیاد با اقبال نمایندگان روبرو خواهد شد.

به گزارش رجانیوز، در ابن میان رسانه‌های طیف اصلاحات تلاش می‎کنند تا با فضاسازی تبلیغاتی به حمایت از فرجی دانا و تاثیرگذاری بر فضای نمایندگان مجلس بپردازند.

اما نکته جالب و البته عجیب در این میان، حمایت تلویزیون دولتی انگلیس از وزیر علوم است؛ تا جایی که سایت اینترنتی این شبکه چندی پیش در حمایت از کارنامه‌ی یکساله فرجی دانا به طور ویژه رپرتاژ تبلیغاتی می‌رود.

128064

این حمایت تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی از فرجی دانا به دنبال آن صورت گرفت که گزارش‌هایی که منتشر شده حاکی از آن است که اساسا مسیری که وزارت علوم در یک سال اخیر طی کرده، مسیر پیشرفت علمی نیست. بر اساس یک گزارش، بحث طرح‌های کلان ملی در سال‌های گذشته در دانشگاه‌ها مطرح شد و با وجود کمبود هزینه، اجرای این طرح‌ها پیشرفت مناسبی را طی می‌کرد، اما به یکباره ۴۷ طرح کلان در آخرین جلسه شورای عتف (علوم، تحقیات و فناوری) به ۸ طرح کاهش یافت.

نهایتا این روند باعث شد ایران که به جایگاه ۱۵ جهان در تولید علم دست یافته بود، دو پله سقوط کرده و در رتبه ۱۷ قرار گیرد. ۱۳ اردیبهشت ۹۳ بود که دکتر جعفر مهراد، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از تنزل رتبه علمی ایران در پایگاه استنادی اسکوپوس به رتبه ۱۷ و پیشی گرفتن تایوان و فدراسیون روسیه از ایران خبرداد و گفت: «این موضوع باید از سوی مقامات مسوول در آموزش عالی و تحقیقات علمی مورد کنکاش قرار گیرد.»

128065

گفتنی است بسیاری از دانشجویان و اساتید، وضعیت دانشگاه‌ها در یک سال اخیر را به دوران اصلاحات تشبیه می کنند. در آن دوران تیمی که با صدارت دکتر مصطفی معین در وزارت علوم مستقر شد، چون نگاهی سیاسی به دانشگاه داشت و اساسا دانشگاه و دانشجو را ذیل جریانات سیاسی تعریف می کرد، مشکلات متعددی بر سر راه پیشرفت علمی کشور به وجود آورد.

حاشیه‌سازی‌های سیاسی و صنفی، تلاش برای استفاده از جریانات دانشجویی به عنوان پیاده نظام جریان برانداز، عدم سیاست گذاری متناسب با راهبردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه علم و فناوری، همه ناشی از باورهای غلط تیم مذکور درباره علم و دانشگاه بود.

دکتر محمدرضا مرندی، عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان کشور می گوید: «ما تجربه تاریکی را در دوران اصلاحات داشته‌ایم که دانشگاه‌ها به مراکز بحران‌آفرین تبدیل شده بودند که توسعه علمی کشور را نیز مخدوش می‌کرد و این نگرانی ما در مدیریت جدید وزارت علوم نیز وجود دارد.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه