اهدای اعضای بدن یک مرد ۵۲ ساله آستانه‌ای به بیماران نیازمند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اهدای اعضای بدن یک مرد ۵۲ ساله اهل آستانه‌اشرفیه به بیماران نیازمند خبر داد.

اهدای اعضای بدن یک مرد ۵۲ ساله آستانه‌ای به بیماران نیازمند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، انوش برزیگر گفت: ” علیرضا گل چین کیسمی ” اهل شهرستان آستانه‌اشرفیه که در تاریخ ۲۲ مرداد ماه امسال به دلیل خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (رحمت الله علیه) تهران منتقل شد.

 وی همچنین اظهارداشت: در این مرکز بیمارستانی کبد، دو کلیه، چند قطعه استخوان، دریچه‌های قلب و تاندون وی به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: سالانه در کشور عده زیادی ازهموطنان به دلیل بیماری‌های متعدد، بعضی از اعضای حیاتی بدن خود را از دست می‌دهند که این فقدان اعضا باعث مختل شدن زندگی روزمره و یا در نهایت مرگ آنان خواهد شد.

وی افزود: پیوند اعضا امروزه یکی از موضوعات اساسی و مورد نیاز جامعه بشری به حساب می‌آید که با گسترش فناوری‌های نوین پزشکی و تحولات گسترده در دنیای پزشکی اهمیت ویژه ای برای نجات جان بیماران یافته است.

برزیگر در ادامه با تأکید بر اینکه فرهنگ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی باید در کشور نهادینه شود، یادآورشد: اهمیت اهدای عضو و نقش این مهم در نجات جان بیماران نیازمند باید برای همه مردم جامعه تبیین گردد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه