امیدوارم سخنان آقای نجفقلی حبیبی از سر لغزش باشد نه اعتقاد

استاد برجسته اخلاق،گفت: گفته‌های آقای نجفقلی حبیبی را به دور از انصاف و دیانت می‌دانم و امیدوارم این لغزش باشد نه اعتقاد و باور دینی که در آنجا وظیفه من و امثال ما نسبت به ایشان چیز دیگری خواهد بود.

امیدوارم سخنان آقای نجفقلی حبیبی از سر لغزش باشد نه اعتقاد

به گزارش ۸دی نیوز، حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبائی از اساتید برجسته اخلاق در گفت‌وگویی با تسنیم، با انتقاد از مطالب و اظهارت عجیب نجفقلی حبیبی درباره عاشورا و عزاداری امام حسین علیه السلام در برنامه زنده تلویزیونی به این مطالب واکنش نشان داد. مشروح مطالب حجت‌الاسلام طباطبایی با خبرنگار تسنیم به شرح ذیل است:
در درجه اول به آقای حبیبی عرض می‌کنم از زمانی که شما را می‌شناسم در ابعاد سیاسی و اجتماعی تا حدودی صاحب نظر بوده‌اید اما انسان همیشه باید از غفلت خود بیم داشته باشد.
مستحضر هستید که کشور، جمهوری اسلامی است و مردم رای به اسلام و جمهوری اسلامی داده اند و رهبر کبیر انقلاب بوجود آمدن انقلاب را مدیون عزاداری‌ها و این روش بیان فرموده‌اند و باید بدانید این لحن سخن گفتن نشانه‌ی غرب‌گرایی یا خدای ناکرده آسیب دینی و یا عقیدتی وارد شده، است.
به عنوان یک دلسوز در پایان عمر درباره شما و امثال خودم هشدار خطر سقوط از مدارج ایمان و دین را بسیار مدنظر دارم و امیدوارم حضرتعالی با سفرهای خارجی و دیدارها با افراد دور از دین و دیانت و برای تقرب به روشن فکرهای لاابالی در دین این سخن را نگفته باشید بلکه براساس نوعی دلگیری از بعضی اعمال در عزاداری ها که مورد ملامت بسیاری از متدینین هم ممکن است باشد، این سخن را گفته باشید. اما به این شکل که شما مطرح کرده‌اید، این گفته ها را به دور از انصاف و دیانت می‌دانم و امیدوارم این لغزش باشد نه اعتقاد و باور دینی که در آنجا وظیفه من و امثال ما نسبت به شما چیز دیگری خواهد بود. به امید اینکه هم گفته هایتان را اصلاح کنید و هم شنوندگان و آگاهان از این موضوع اصلاح شوند.
لازم است این نکته را هم بگویم که عزاداری سیدالشهدا علیه السلام جزو وظایف دینی ملت مسلمان و خاصه شیعیان است. بطوریکه کلمه «صرخه» به معنای ناله و فریاد زدن آثار بسیار عجیبی دارد که در جمیع دنیا نمودار است و گریه برای ایشان عبادتی است نه به آن شکل که شما مطرح کردید و نه آنچه بوده و است.
ان‌شاء‌الله عزاداران اهل بیت(ع) بهتر از گذشته به توسعه عزاداری و گریه برای اباعبدالله علیه السلام و با هزینه های برتر جوابگوی این سخنان باشند.
در خاتمه لازم است این را هم بگویم، آنقدر مشکلات در کشور است که در رشته علمی شما می‌گنجد تا بخواهید سخن بگویید چرا در اشکالات علمی مربوط به آنها سخن نمی‌گویید و وارد مسائلی می‌شوید که نه آشنایی به آنها دارید و نه روایات را دیده‌اید و اگر دیده‌اید با دید باور نبوده است. امیدوارم باز هم اینچنین نباشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه