تجمع اعتراض آمیز جمعی از کارگزاران مراکز روستایی مقابل اداره مخابرات گیلان + تصاویر

جمعی از کارگران و نیروهای شرکت محور مراکز روستایی گیلان به دلیل عدم انعقاد قرار داد مستقیم در سال جاری، با در دست داشتن برنوشته های اعتراض آمیز مقابل شرکت مخابرات گیلان واقع در خیابان گلسار رشت تجمع نمودند.

تجمع  اعتراض آمیز جمعی از کارگزاران مراکز روستایی مقابل اداره مخابرات گیلان + تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز، جمعی از کارگران و نیروهای شرکت محور مراکز روستایی گیلان که در مراکز کم ظرفیت روستایی استان مشغول به کار هستند، صبح امروز به دلیل عدم انعقاد قرار داد مستقیم در سال جاری، با در دست داشتن برنوشته های اعتراض آمیز مقابل شرکت مخابرات گیلان واقع در خیابان گلسار رشت تجمع نمودند.

tajammo00005

این تجمع در حالی انجام می شود که بر اساس تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ابتدای سال جاری مصوب شد کارگران و کارگزاران اداره مخابرات که توسط شرکت های محوری در هر شهرستان از طریق پیمانکار با این اداره در ارتباط بودند، جذب این شرکت شوند و همزمان با اجرای این قانون از تمام مزایا و حداقل حقوق کارگری این اداره برخوردار شوند.

tajammo00004

اما اداره مخابرات استان گیلان همچون دیگر استان های کشور به جز دو استان از جمله اداره هایی است که از اجرای این قانون و قرارداد سرباز زده و باعث شد تجمع این افراد در مقابل ساختمان مرکزی مخابرات استان گیلان صورت گیرد.

tajammo00002

در همین رابطه نماینده کارگران شرکت های محوری در استان گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی نیوز با اشاره به این که انعقاد این قرارداد حق طبیعی و مسلم کارگزاران است، گفت: براساس مصوبه ی مجلس کارگزارانی که قبلا در دفاتر مخابراتی(ICT) مشغول بودنند و بعدها با پیمانکار کار کرده اند می توانند از قرارداد پیمانی با اداره استفاده کرده و به طور مستقیم با اداره کل کار کنند، اما این اداره از اجرای این قانون سرباز میزند.

tajammo00007

وی در ادامه افزود: عدم انعقاد این قرار داد علاوه بر ضرر مالی کارگزاران از هیچ گونه پاداش و مزایای دولتی بر اساس قانون کار برخوردار نمی شوند.

tajammo00009

  tajammo00001

نماینده شرکت داران در پایان با تاکید بر اینکه تنها عدم موافقت مدیرعامل مخابرات استان، راکد ماندن کار است، افزود: ما با این تجمع سعی در اعتراض به شیوه کاری خود و رساندن این مشقت به گوش مسئولان مربوط هستیم.

tajammo00003

tajammo00008

لازم به ذکر است علی رغم اینکه از هفته قبل این تجمع برنامه ریزی شده بود، مدیرعامل شرکت مخابرات استان گیلان هنگام تجمع کارگران در منطقه آزاد انزلی جهت افتتاح اتاق بورس حضور داشت!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه