پایگاه خبری تحلیلی 8دی نیوز
https://www.8deynews.com
شعار “غیرت ما کجا رفته است؟” قالیباف چه شد؟ +تصاویر
آیا طرح پرسروصدای تفکیک محیط کاری کارمندان زن و مرد، تنها در حد شعار مانده و زیرمجموعه های شهرداری تهران، همچنان طرح های مختلط با شمایل غربی را دنبال میکنند؟
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، در حالی که محمدباقر قالیباف پس از گذشت ۳۱۶۵ روز از به دست گرفتن سکان هدایت شهر تهران، فرمان دیرهنگام اجرای طرح “جداسازی محیط کاری کارمندان زن و مرد” مجموعه تحت مدریت خود را صادر کرد، در زیرمجموعههای شهرداری سیاست دیگری در پیش گرفته شده است.
توقع مردم مومن پایتخت این بود که تمامی قسمت های شهرداری تهران و یا حداقل آنهایی که مستقیما زیر نظر شهردار فعالیت می کنند، یک صدا به این طرح که حاشیه های زیادی را نیز به همراه داشته ، لبیک بگویند و در این طرح، پیش قدم شوند.
با این وجود، سیاست یک بام و دو هوای شهرداری تهران و خصوصا نهادهای سرشار از بودجه زیرمجموعه آن، همیشه محل سوال بوده است.
قالی باف درباره طرح جداسازی محیط کار کارمندان زن و مرد گفته بود: ۱۰ درصد مدیران شهرداری خانم هستند و شهرداری تهران در مقابل همه دستگاههای دولتی و غیردولتی بیشترین توجه را به بانوان داشته است و طبق گفتههای مراجع ذیصلاح حجاب و عفاف در شهرداری تهران بسیار رعایت میشود.
وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم یک خانم در طول وقت اداری و در طی روزها و ماهها ساعت تماس و معاشرتش با نامحرمان بیشتر از محرم، شوهر و فرزند او باشد، گفته بود: با گذشت زمان این موضوع کانون خانواده را تحت تاثیر منفی قرار میدهد. غیرت ما کجا رفته است؟ حالا “بیبیسی” هرچقدر میخواهد حرف بزند.
با این وجود، در چند روز گذشته، گزارش هایی مبنی بر عدم حصول نتیجه مطلوب لااقل در تعدادی از فرهنگسراهای زیر مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به گوش رسیده است؛ سازمانی که تقریبا ۸ ماه از مدیریت شهاب مرادی بر آن می گذرد.
فرهنگ سرای “انقلاب” که دست کم به خاطر نام آن انتظار می رود تماما رنگ و بوی انقلابیگری و روح ارزش های اسلامی بر بخش بخش آن حاکم باشد، شاهد برگزاری و آماده سازی پروژه ای با نام “کرافت” است که عوامل آن با ظاهر زننده و در اختلاط جنسیتی کامل، – بر خلاف پرچمی که اخیرا قالی باف بلند کرده(!)- مشغول به کار شدهاند!
این پروژه که بنا بر گفته طراحان آن نوعی معماری نوین در جهان به شمار می رود با توجه به داده های سایت کرافت، به این شرح است: “کرافت مخفف بازاندیشی فناوریهای طراحی و ساخت رایانشی است. ” “CRAFT تلاش میکند تا برنامه جامعی از آموزش ابزارها، روشها و تکنیکهای طراحی معاصر را ارائه کند. این آموزش با حرکت به سمت ساخت فیزیکی یک پروژه، مفاهیم تئوری را در یک زمینه عملی به چالش میکشد و با استفاده از جدیدترین تکنولوژیهای ساخت دیجیتال و با کاربرد متریال سیستمهای نوین به پژوهش در خصوص این چالشها میپردازد.”
با این وجود نکته قابل تامل، اصل طرح کرافت – که خود جای بحث دارد – نیست بلکه نحوه اجرای آن است که با شکل کاملا غربی، مختلط و کاملا در تناقض با ادعاهای شهردار تهران درباره لزوم اجرا و پیاده سازی محیط کاری اسلامی، اجرا می شود.
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نه تنها فرهنگسرای “انقلاب” را در اختیار این پروژه قرار داده، بلکه خود به عنوان یکی از لیدر های مالی این طرح، به آن وارد شده است. معلوم نیست در کجای این طرح ارزش ها و شعائر اسلامی گنجانده شده که از پول شهروندان تهرانی که باید در زمینه فرهنگ و هنر اسلامی خرج شود، برای این پروژه هزینه می شود.
توده مردم در طی چند هفته گذشته دائما این سوال را می پرسند که طرح جداسازی محیط کاری کارمندان زن و مرد مد نظر شهردار تهران، دقیقا در کدام نهادهای زیر مجموعه او به مرحله اجرا در می آید؟
آیا طرح “فرهنگی و مذهبی” و دهان پرکن مذکور، صرفا در برخی از ادارات مناطق شهرداری اجرایی خواهد شد و مثلا سازمانی عریض و طویل که اتفاقا بازوی اصلی “فرهنگی” شهرداری تهران است و منطق حکم می کند پیشگام چنین طرحی باشد، از این طرح معاف شده است؟!
آیا طرح پرسروصدای تفکیک محیط کاری کارمندان زن و مرد، در سایر قسمت های شهرداری تهران نیز به همین صورت اجرا خواهد شد؟ در این صورت تکلیف آن شعارها چه می شود و آیا اعتماد مردم به ادعاهای شهرداری بیش از پیش خدشه دار نخواهد شد؟
در تصاویر زیر، شکل کاملا غربی و غیراسلامی اجرای طرح کرفت در یکی از زیرمجموعه شهرداری همزمان با مطرح شدن طرح جداسازی محیط کارمندان زن و مرد از سوی شهردار تهران به خوبی مشخص است:
حمایت مالی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از طرح کرفت در سایت این پروژه
تصاویر زیر نمونه هایی از صفحات طرح کرفت در شبکه های اجتماعی هستند:
حمایت از پروژه کرفت در سایت فرهنگسرای”انقلاب”
در زیر صفحات فیسبوک برخی از شرکت کنندگان در پروژه کرفت نمایش داده شده است، با چند استثناء، تصاویر مابقی دختران شرکت کننده در پروژه کرافت، بدون حجاب است. این تصاویر تماما در صفحات فیس بوک اعضا و پروژه “کرافت” منتشر شده و تماشای تصاویر برای عموم بدون محدودیت است.
“دنا حسنی” یکی از اعضای این گروه است که در صفحه خود در پستی به حمایت از یک جوان حامی فتنه پرداخته است
گزارش تصویری کامل از نحوه اجرای طرح کرفت با اختلاط جنسیتی در یکی از زیرمجموعه های شهرداری تهران به شرح زیر است:
نظرات