شناسایی ۱۸۰ نقطه آلوده در گیلان/ ۱.۳ دانشجویان کشور به مواد مخدر اعتیاد دارند

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به راه اندازی کمیته زنان و پیش سازه ها اظهار کرد: هدف ما در این همایش تحلیل افزایش سطح کیفی عملیات و شناسایی نقاط آلوده در کشور است.

شناسایی ۱۸۰ نقطه آلوده در گیلان/ ۱.۳ دانشجویان کشور به مواد مخدر اعتیاد دارند

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز،علیرضا جزینی در نخستین نشست منطقه‌ای دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های منطقه یک و معاونان حوزه ستادی گیلان، اصفهان، تهران، همدان، قم، مرکزی و مازندران با تاکید بر اینکه  در استان گیلان در سه ماهه اول امسال ۱۶ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشته ایم ،اظهار کرد: سیاست مبارزه ما  در کشور این است که مقابله  با قاچاق مواد مخدرباید سر مرز انجام شود ۷۲ درصد از مواد مخدر کشف شده در کشور ، سر مرزصورت گرفته است

۱.۳ دانشجویان کشور به مواد مخدر اعتیاد دارند

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ببا بیان اینکه ۱.۳ درصد دانشجویان کشور به مواد مخدر اعتیاردارند تصریح کرد: آمار مصرف شیشه در گیلان نگران کننده است و کمیته مقابله باید بر این مسئله دقت بیشتری داشته باشد

شناسایی ۱۸۰ نقطه آلوده در گیلان

وی با اشاره به شناسای ۱۸۰ نقطه آلوده در گیلان افزود: ۲۹ نقطه از مراکز آلوده استان در شهرستان رشت وجود دارد.

جیزینی با بیان اینکه ۱۸۵۱ سمن در کشور با ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری دارند گفت: کنترل و نظارت بر مراکز درمانی از برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

گیلان پنجمین استان کشور در برخورداری از مراکز درمانی ترک اعتیاد غیر مجاز

وی با این توضیخ که گیلان پنجمین استان کشور در برخورداری از مراکز درمانی ترک اعتیاد غیر مجاز است،گفت: رفتار خوشنت آمیز با معتادان و ضرب و شتم از این مراکز گزارش شده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به راه اندازی کمیته زنان و پیش سازه ها اظهار کرد: هدف ما در این همایش تحلیل افزایش سطح کیفی عملیات و شناسایی نقاط آلوده در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه نزدیک به ۴۰ درصد جرائم در گیلان توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود،گفت: برنامه‌های متنوعی برای کاهش مرگ و میر معتادان در کشور برنامه‌ریزی شده است.

کاهش ۳.۳ درصدی مررگ و میر معتادان در کشور

جیزینی از کاهش ۳.۳ درصدی مررگ و میر معتادان در کشو در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ خبر داد و افزود:در سطح کشور هر سه ساعت یک نفر براثر مصرف مواد مخدر فوت می کند.

مبارزه با کارگاه های تولید شیشه مهم ترین برنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور

وی مبارزه با کارگاه های تولید شیشه را از مهم ترین فعالیت های ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد و خاطرنشان کرد د: با کارگاه های تولید شیشه باید با دقت بیشتر و کار اطلاعاتی و مقابله ای برخورد شود.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تاکید بر اینکه معتادان در ارتکاب به جرائم خرد رتبه اول را دارند گفت: راه اندازی مراکز درمانی MMT از موارد مهمی است که در کشور و گیلان  دنبال می شود

جیزینی با اشاره به کشف ۱۷۵ تن مواد مخدر در ۴ ماهه اول امسال افزود: این میزان مواد مخدر با موادکشف شده با منشا تریاک به ۲۴۰ تن می رسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه