استان گیلان از لحاظ زیر ساخت های کشاورزی اقدامات اساسی انجام نداده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یکی از خطاهای استراتژیک در آمایش سرزمینی گیلان را محروم کردن این استان از صنعت عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در زیر ساخت های کشاورزی نیز اقدامات اساسی صورت نپذیرفت .

استان گیلان از لحاظ زیر ساخت های کشاورزی اقدامات اساسی انجام نداده است

به گزارش ۸دی نیوز، پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان با حضور اعضای کمیسون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد.

الیاس نادران  نایب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس در این نشست هدف از سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس را بررسی وضعیت طرح‌های نیمه‌تمام در استان‌ها عنوان کرد و اظهار کرد: سفر اعضای کمیسیون مذکور تا قبل از تقدیم لایحه بودجه سال ۹۴ دولت به مجلس انجام می‌شود.

نادران در ادامه به سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به گیلان اشاره کرد و گفت: سفر به گیلان تصویری متفاوت از این استان برای اعضای کمیسیون برنامه و بودجه ایجاد کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یکی از خطاهای استراتژیک در آمایش سرزمینی گیلان را محروم کردن این استان از صنعت عنوان کرد و اظهار داشت: این در حالی است که در زیر ساخت های کشاورزی نیز اقدامات اساسی صورت نپذیرفت .

وی تامین آب کشاورزی گسترش راههای ریلی و تکمیل آزاد راه در گیلان را مهم دانست و افزود : از ماده ۱۵۰ قانون برنامه پنجم در بودجه امسال می توان برای تکمیل این پروژه ها کمک و برای بودجه سال ۹۴ نیز برنامه ریزی کرد .

وی هدف از سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس را بررسی وضعیت طرح‌های نیمه‌تمام در استان‌ها عنوان کرد و افزود: سفر اعضای کمیسیون مذکور تا قبل از تقدیم لایحه بودجه سال ۹۴ دولت به مجلس انجام می‌شود.

نادران در ادامه به سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به گیلان اشاره کرد و گفت: سفر به گیلان تصویری متفاوت از این استان برای اعضای کمیسیون برنامه و بودجه ایجاد کرده است.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930523000990#sthash.ZOL4CIMq.dpuf

نادران اولویت‌بندی نشدن اجرای پروژه‌ها در سال‌های گذشته را از مشکلات دانست و اظهار کرد: توزیع قطره‌چکانی اعتبارات از دیگر مشکلات بهره‌برداری از پروژه‌ها در کشور است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تامین آب و تکمیل راه‌آهن و آزادراه را از پروژه‌های دارای اولویت در گیلان برشمرد و بیان کرد: ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده آزاد راه رشت ـ قزوین باید به اتمام برسد.

وی تمرکز بر اتمام راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا را علاج ترانزیت کشور خواند و تصریح کرد: سدهای لاستیکی بهترین راهکار برای مهار آب در گیلان است.

نادران اختصاص اعتبارات از طریق ماده ۱۸۰ در ایجاد تحول اساسی در شهرستان‌ها را مهم عنوان کرد و گفت: در تلاشیم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را برای اختصاص اعتبارات به پروژه‌های مهم در استان‌ها متقاعد کنیم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه