جشنواره ها مکانی برای تبادل افکار است

کمیته خبری جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی با نواب محمودی کارگردان لاهیجانی مستند”ننه صولت” که توانست به بخش مسابقه راه یابد گفتگویی انجام داده که به شرح زیر می باشد.

جشنواره ها مکانی برای تبادل افکار است

به گزارش ۸دی نیوز، کمیته خبری جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی با نواب محمودی کارگردان لاهیجانی مستند”ننه صولت” که توانست نظر هیئت انتخاب را در بخش اصلی مستند به خود جلب کند و به بخش مسابقه راه یابد گفتگویی انجام داده که به شرح زیر می باشد.

این فیلم در خرداد ماه سال ۱۳۹۳ تولید شد و داستان پیرزنی ۸۰ ساله است که در این سن و سال دست از کار و فعالیت بر نمی دارد و همچنان به کشاورزی مشغول است. کارگردانی، تصویربرداری و صدابرداری این اثر به عهده نواب محمودی است و تدوین آن را نیز فاطمه نقدی انجام داده است.

کارگردان این اثر تاکنون چندین بار در جشنواره های متعدد شرکت داشته و فیلم آوای پاک وی نیز در جشنواره منطقه ای نارنج حائز رتبه شده است. کبوتری پشت پنجره نیز دیگر اثر این فیلمساز است که در جشنواره فیلم رضوی قزوین در بخش فیلمنامه نویسی خوش درخشید و رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

نواب محمودی در این گفتگو اظهار داشت: جشنواره ها باید این امکان را در اختیار فیلمسازان قرار دهند تا در جلساتی علاوه بر تبادل تجربه با یکدیگر، از دانش هم استفاده کنند.

وی از اضافه شدن بخش سبک زندگی به این دوره از جشنواره اظهار خرسندی کرد و گفت: از نظر من این بخش بسیار جالب و مفید است زیرا یکی از معضلات جشنواره ها محدودیت موضوعی آنها به شمار می آید.

این فیلمساز افزود: اکثرا در جشنواره ها موضوعات کلی انتخاب می شوند اما خوشبختانه نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد این امکان را به  فیلمساز داده که از میان موضوعات جزئی یکی را انتخاب کند.

2014_8_12_13_82238485

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه