گفتگوی وبلاگستان ۸دی با سبحان نعمت پور مدیر وبلاگ طلائیه

دانشگاه ما اینترنت پر سرعت را بدون محدودیت در اختیار دانشجویان قرار می دهد و خیلی ها سر کلاس درس هم در فکر فیس بوکشان هستن و لایکا هایی که دارند می گیرند!

گفتگوی وبلاگستان ۸دی با سبحان نعمت پور مدیر وبلاگ طلائیه

با سلام خدمت همراهان گرامی وبلاگستان هشت دی، ضمن پاس داشتن هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان ۸ سال دفاع مقدس، با مصاحبه یکی از وبلاگ نویسان ارزشی گیلانی، فعال در زمینه دفاع مقدس در خدمت شما هستیم. مدیر وبلاگ ” طلائیه

عرض سلام و ادب خدمت شما، به عنوان اولین سوال لطفا خودتان را کامل معرفی بفرمایید.

بسم رب الشهدا و صدیقین

سلام علیکم

بنده سبحان نعمت پور هستم، ساکن استان سرسبز گیلان، دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر.

sobhan

چند سال است وبلاگ نویسی می کنید و چطور وارد این فضا شدید، آیا در این زمینه به توفیقاتی رسیدید و در مسابقات وبلاگ نویسی شرکت کرده اید؟

بنده از سال ۱۳۸۵ با وبلاگ نویسی آشنا شدم، در آن زمان وبلاگ نویسی هنوز مثل امروز شناخته شده نبود، من هم اولین وبلاگم را به کمک یکی از همکلاسی های خودم ایجاد کردم و بعدها توانستم به لطف خدا در وبلاگ نویسی کمی پیشرفت کنم.

بله، توفیق حضور در چند مسابقه وبلاگ نویسی هم نصیب بنده شد، که توانستم به کمک دوستان مقام هایی هم در آن مسابقات کسب کنم.

– رتبه حائز تقدیر سومین جشواره ملی وبلاگ های دینی

– وبلاگ برگزیده مسابقه وبلاگ نویسی سبکبالان کانون فرهنگی بسیج شهرستان آران و بیدگل

– رتبه پنجم مسابقه وبلاگ نویسی انفجار نور سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان

– مقام سوم مسابقه وبلاگ نویسی استانی انفجار نور در شهر لاهیجان

– مقام سوم مسابقه وبلاگ نویسی سیمرغ

– وبلاگ برگزیده سوگواره وبلاگ نویسی خورشید سرخ

– مقام نخست اولین جشواره رسانه و دفاع مقدس گیلان

– مقام دوم دومین جشنواره وبلاگ نویسی حماسه نگاران بسیج

– مقام نخست سومین جشنواره وبلاگ نویسی حماسه نگاران بسیج

و…

آیا روند وبلاگ خود را رو به رشد می دانید؟ در این زمینه با چه مشکلاتی رو به رو هستید؟

وبلاگ طلائیه تنها وبلاگی است که بنده به طور دائم روی آن تمرکز کردم و از کمک دوستان هم استفاده می کنم، با یاری خدا هر سال بهتر از سال قبل می شود.

برای رشد وبلاگ تلاش های زیادی صورت گرفته، معمولا دسترسی به منابع خیلی سخت است و می شود گفت یکی از مشکلاتی که ما داریم این است که نمی توانیم به اطلاعات دست اول دسترسی پیدا کنیم.

به چه علت نام وبلاگ خود را ” طلائیه ” انتخاب کردید و انگیزه تان از ورود در عرصه وبلاگ نویسی دفاع مقدس چه بود؟

سال ۱۳۸۸ به همراه دوست عزیزم آقای سعید رضازاده که به حق در این چند سال فعالیت وبلاگ طلائیه هیچگاه محبتش را از ما دریغ نکرد، عازم سفر معنوی راهیان نور شدیم و در آن سفر مجذوب طلائیه گشتیم و از آن به بعد تصمیم گرفتیم فعالیت وبلاگ را در موضوعات متفاوت گسترش بدهیم و با تشکیل یک گروه قوی در راه شهدا قدم برداریم.

بعد از بازگشت از راهیان نور نام وبلاگ که در ابتدا به نام شهادت مزین شده بود را به طلائــــیه تغییر دادیم و با تشکیل یک گروه تلاش نمودیم در موضوعات مختلف عرصه ایثار و شهادت به فعالیت بپردازیم.

جا داره در همین جا از آقا سعید هم تشکر ویژه ای کنم چون اگر در طلائیه حضور نداشت شاید این وبلاگ هیچوقت نمی توانست به این همه موفقیت دست پیدا کند. ایشان باعث افتخار گروه است و در بیشتر رتبه هایی که این وبلاگ کسب نموده سهیم می باشد و علاوه بر آن خودشان هم از فعالین فصای مجازی استان و دارای مقام هایی در مسابقات وبلاگ نویسی هستند.

سوژه های خود را چگونه انتخاب می کنید و از چه منابعی استفاده می برید؟

طلائیه جایی است برای دلتنگی های من و دوستانم، سوژه ها را معمولا با هماهنگی و مشورت با آقا سعید و دوستان انتخاب می کنیم، معمولا هم از وصیت نامه های شهدا و مطالب جذابی که می تواند خواننده را جذب خود کند استفاده می بریم.

منابع وبلاگ را هم می توانم به نوعی نرم افزارهای جامعی که با تلاش فراوان چه با هزینه شخصی و چه با پیگیری از سازمان ها دریافت می کنیم معرفی کنم، البته گاهی هم از سایت های معتبر و با ذکر منبع برخی مطالب را بازنشر می کنیم.

به نظر شما اولویت اصلی وبلاگنویسان ارزشی در ارائه مطالب چه چیز می تواند باشد؟

خب هر کس که به سمت وبلاگ نویسی می آید برای خود یک سری اهدافی دارد، ولی به نظر من اولویت اصلی وبلاگ نویسان ارزشی باید توسعه کارهای فرهنگی در فصای مجازی و به تبع آن در سطح جامعه باشد.

talaeieh

فضای شهر رشت برای وبلاگ نویسان چگونه است؟، آیا در این عرصه مورد حمایت قرار می گیرید؟

دست رو دلمان نگذارید که خونه… در برهه ای که وبلاگ نویسی تازه جا افتاده بود حمایت های زیادی می شد، اما به تدریج با کم لطفی بعضی از دوستان باعث شد که بنده به شخصه از همه چیز نا امید شوم!

با توجه به اینکه شما یک دانشجو هستید، فعالیت قشر جوان و دانشجو را در عرصه فضای مجازی چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا دانشگاه برنامه ای برای حضور مثبت و اثرگزار دانشجویان در این عرصه دارد؟

تقریبا نیمی از قشر جوان و دانشجو که در سطح جامعه در حال فعالیت در فصای مجازی هستند در شبکه های اجتماعی حضور دارند،

خب دانشگاه های مختلفی وجود دارد و ممکن است هر کدام برای دانشجوها برنامه ریزی خاصی داشته باشند، اما اغلب این برنامه ریزی ها غیر کارشناسانه است و دقیق صورت نمی گیرد، که ای کاش اندکی بیشتر روی آن ها فکر می شد.

به عنوان مثال دانشگاه ما اینترنت پر سرعت را بدون محدودیت در اختیار دانشجویان قرار می دهد و خیلی ها سر کلاس درس هم در فکر فیس بوکشان هستن و لایکا هایی که دارند می گیرند!

به عنوان یک وبلاگ نویس ارزشی چشم انداز خاصی برای خود متصور هستید؟، نیازها و مشکلات شما در این زمینه چیست؟

دوست داریم به عنوان یک گروه فرهنگی به نام طلائیه در آینده نزدیک در قالب های مختلف در سطح شهر، استان و کشور  فعالیت های خودمان را گسترش دهیم.

در این راه نیاز به مساعدت ویژه مسئولان فرهنگی استان خواهیم داشت تا بتوانیم یک فعالیت وسیع را با قدرت آغاز کنیم.

بنده یک خاطره بد هم دارم که باعث شد خیلی از ارزشی نویسای استان نا امید شوند!، همانطور که در اطلاع هستید بنده جزء شواری مرکزی وبلاگ نویسان ارزشی گیلان هستم، که این مجمع به علت بی مهری و بد قولی بعضی از سازمان ها و بدهی های به جا مانده از مسابقه طراحی پوستر میرزا کوچک و نرم افزار تخصصی میرزا کوچک که بعد از تلاش فراوان دوستان خوبم در مجمع، آقایان (مقداد داداشی و رضا بحری و محسن فرحی و…) آماده و اجرا شده بود قادر به بازگشت به این عرصه فرهنگی و مجازی استان  نمی باشد.

از همین جا خواهش می کنم از همه مسئولان استانی که کمک حال مجمع وبلاگ نویسان ارزشی باشند تا ان شاءالله بتوانیم با کمک و همیاری دوستان ارزشی مجمع را دوباره و به صورت قدرتمند احیاء کنیم.

بهترین مطلبی که نوشتید یا منتشر کردید چه بوده است؟

بهترین را مخاطبان عزیز باید انتخاب کنند، ولی از یک عکسی که شهید نریمان مددی مژدهی (خادم شهید راهیان نور ۹۰) داشت به بنده لبخند می زد و منم بعد شهادتش آن عکس را قرار دادم بر روی وبلاگم خیلی خوشم می آید… روحش شاد.

nariman-madadi2(talaiye-ir)

با توجه به فرا رسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس، به عقیده شما چگونه می توان کودکان و نوجوانان را با دفاع مقدس و شهیدان گرانقدر آشنا نمود؟

به عقیده بنده راهیان نور می تواند دانش آموزان را به این سمت سوق بدهد، به شرط اینکه در این سفر امکانات مناسب (اسکان – تغذیه – تفریحی و راویان معنوی) در اختیارشان قرار داده شود.

نظرتان درباره وبلاگستان هشت دی – مرجع وبلاگ نویسان گیلانی چه است؟

وبلاگستان هشت دی در حال حاضر یکی از فعال ترین مرجع های وبلاگ نویسی استان است که بنده تقریبا هر روز به آن سر می زنم.

به امید موفقیت روز افزون دوستان عزیزمان در وبلاگستان هشت دی.

ضمن تشکر از جنابعالی بابت وقتی که در اختیار ما قرار دادید، در آخر اگر سخنی دارید، بفرمایید.

جا دارد در اینجا از دوستان عزیزی که در این مدت من را یاری کردند کمال تشکر را داشته باشم و بهترین ها را برایشان آرزو کنم.

در پایان تشکر می کنم از کار زیبایتان که باعث دلگرمی ما شد.

و من الله توفیق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه