فضا را برای متخلفین دانه درشت در گیلان نا امن می‌کنیم/ کاهش ۳۰ درصدی تعرفه مراکز درمانی خصوصی با انجام بازرسی

بازرس کل گیلان با بیان اینکه ما در گیلان به دنبال این هستیم که فضا برای متخلفین دانه درشت نا امن شود گفت: این خیلی مهم است که کسی جرات نکند دست اندازی به بیت المال کند.

فضا را برای متخلفین دانه درشت در گیلان نا امن می‌کنیم/ کاهش ۳۰ درصدی تعرفه مراکز درمانی خصوصی با انجام بازرسی

سیف الله مسرور در حاشیه بازدید از تحریریه پایگاه خبری تحلیلی ۸دی نیوز با اشاره به اینکه این پایگاه خبری اسم با معنایی را برای خود برگزیده است، اظهار کرد: این نام خاطرات بسیار خوبی را در ذهن مردم گیلان تداعی می کند.

وی روز۸دی را نشانگر بصیرت مردم گیلان دانست و افزود: رسانه ای که چنین نامی دارد مسئولیت سنگینی بر دوش خواهد داشت.

بازرس کل گیلان دقت در تحلیل های رسانه ای را مورد تاکید قرارداد و گفت: اصحاب رسانه باید اشراف کامل بر قانون داشته باشند.

مسرور مسئولیت حرفه ای را مهم ترین رکن رسانه عنوان کرد و افزود: لازمه این مسئولیت صداقت و امانتداری است.

masroor00007

وی با بیان اینکه ۸دی نیوز با رویکرد جدیدی وارد عرصه رسانه شده است، خاطرنشان کرد: عرصه رسانه حساس و تاثیر گذار است و همه رسانه ها باید مراقب باشند که به امنیت و آرامش جامعه با اخبار غیر مستند خدشه وارد نکنند.

بازرس کل گیلان حفظ حیثیت افراد را وظیفه و رسالت رسانه ها دانست و تصریح کرد: پایگاه خبری ۸دی نیوز با پختگی انعکاس سنجیده اخبار و رعایت بی طرفی در خبر را رعایت کرده است.

۸دی نیوز ژورنالیستی حرفه ای را دنبال می کند

مسرور با تاکید بر اینکه ۸دی نیوز ژورنالیستی حرفه ای را دنبال می کند، خاطرنشان کرد: رسانه باید جهت گیری حق در اخبار داشته باشند چرا که رسانه ها بلندگوی مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر رسانه ها در انعکاس حقوق مردم محافظه کاری کنند رسالت خود را فراموش کرده اند گفت:اما گاهی نمی شود همه ی حقایق را برای همه کس بازگو کرد چرا که انفجاری در افکار عمومی رخ می دهد و ایجاد تشویش درجامعه می کند.

بازرس کل گیلان افزود: در چنین شرایطی باید موضوع به اهل آن منعکس شود تا از راه درست قانونی پی گیری شود تا آرامش مردم مختل نشود.

رسانه ابزاری مطمئن برای پی گیری سوء جریانات در سازمان های دولتی

مسرور با بیان اینکه رسانه هایی که در جریان اخبار تلخ قرار می گیرند که نمی توانند منعکس کنند می توانند آن را به سازمان بازرسی منتقل کنند، بیان کرد: این اخبار از سوی کارشناسان متخصص سازمان تحلیل و پی گیری و در صورت لزوم برخورد قانونی می شود.

 masroor00001

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها و مشکلاتشان برای ما قابل درک است تصریح کرد: ما هم مانند رسانه ها از سوی بعضی دستگاه ها و افراد مورد هجمه هستیم ولی عقب نشینی نمی کنیم و امور را به جد پی گیر هستیم.

 

بازرس کل گیلان تاکید کرد: انتقادهای بسیاری به صورت حضوری و یا کتبی  از سازمان بازرسی می شود ولی ما واهمه ای نداریم چرا که کار ما به نفع جامعه و حاکمیت است و رسانه ها هم اگر واقعیت را انعکاس می دهند واهمه نداشته باشند.

 

مسرور با اشاره به بازرسی ای که از یکی از بیمارستان های استان  با توجه به اخبارمنتشر شده در یک رسانه صورت گرفت خاطرنشان کرد: ما در این بازرسی به ۶ سوء جریان رسیدیم و پیشنهادهای اصلاحی دادیم و ما رسانه ها را به عنوان ابزاری مطمئن برای پی گیری سوء جریانات در دستگاه های دولتی می دانیم.

 

در گیلان فضا را برای متخلفین دانه درشت نا امن می کنیم

وی با بیان اینکه ما در گیلان به دنبال این هستیم که فضا برای متخلفین دانه درشت نا امن شود تصریح کرد: این خیلی مهم است که کسی جرات نکند دست اندازی به بیت المال کند.

بازرس کل استان با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی شکایات مردم در سازمان بازرسی بیان کرد: این نشان از افزایش اعتماد مردم به این سازمان و نیز تسهیل و افزایش راه های دسترسی مردم به سازمان بازرسی است.

وی با اشاره به نظارت دقیق سازمان بازرسی بر انجام معاملات در استان اظهار کرد: ۶۲۸ میلیارد تومان معامله تا کنون در سال ۹۳ در استان انجام شده است.

masroor00005

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۵۸ میلیارد تومان معامله در استان انجام شد، تصریح کرد: کارشناسان ما در ۶۲۷ میلیارد تومان از معاملات امسال حضور داشتند.

کاهش ۳۰ درصدی تعرفه مراکز درمانی خصوصی با انجام بازرسی

بازرس کل گیلان خاطرنشان کرد: در انجام معاملات از کوچکترین شهرداری تا بزرگترین دستگاه دولتی در استان رصد می شود چرا که معاملات گلوگاه انجام تخلفات هستند.

مسرور با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان افزود: مبالغی از سه سال قیل از مردم به وسیله واحدهای غیر دولتی رادیولوژِی ها و آزمایشگاه ها گرفته می شد که به طور غیر قانونی افزایش پیدا کرده بود.

وی گفت: با بازرسی های مستمری که امسال از تعرفه های بیمارستان های خصوصی، رادیو لوژیها و آزمایشگاه ها صورت گرفت مبلغ دریافتی مردم از این مراکز ۳۰ درصد کاهش یافت.

مسرور با اشاره به غفلت مسئولان وقت دانشگاه علوم پزشکی گفت: مردم ۳۰ درصد از تعرفه واقعی بیشتر پرداخت می کردند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ما یک ماه در دانشگاه علوم پزشکی اتراق کردند، خاطرنشان کرد: با بررسی کارشناسان جلوی این افزایش قیمت را گرفتیم و برای متخلفین پرونده تشکیل و به واحد رسیدگی به تخلفات ارسال می شود.

بازرس کل گیلان در مورد انتظار سازمان بازرسی از سایت های خبری گفت: انتظار ما این است که پایگاه های خبری مجوز لازم را از ارشاد بگیرند چراکه یه سری سایت ها هستند که کاملا مجازی هستند و مکان سایت آنها در کیفشان می باشد.

masroor00010

مسرور با بیان اینکه اینگونه سایت ها ممکن است ایجاد فتنه و آشوب در جامعه کنند افزود: بنابراین لازم است که سایت هایی که به طور علنی و در مکان و چار چوب مشخص کار می کنند در چارچوب پلیس فتا شناسنامه دار شوند چرا که این برای خود رسانه مفید است و ارشاد هم باید حمایت کند.

ارشاد را موظف می کنیم با گزارشات بی مبنا و بی اخلاق در سایت ها برخورد کند

وی در ادامه تاکید کرد: در انعکاس اخبار نادیده گرفتن اخلاقیات جامعه و گزارشات بی مبنا برای ما فرق نمی کند که رسانه اعتدال گرا، اصولگرا و یا اصلاح طلب است در صورت بروز تخلف ارشاد را موظف می کنیم که با اینگونه رسانه ها برخورد قانونی کنند.

بازرس کل گیلان با تاکید بر اینکه جامعه طاقت به جان هم افتادن را ندارد، خاطرنشان کرد: اگر رسانه ای صداقت را پیشه کند مردم به طرف آن گرایش یابد.

مسرور افزود: عرصه رسانه حساس است بعد از سلاح گرم درجنگ، رسانه پر کاربرد ترین ابزار است.

وی تاکید کرد: در جنگ غزه مردم دنیا با هر سلیقه، دین و مذهبی به خیابان ها آمدند و کاری به نظر دولت کشور خود نداشتند و این شاهکار را رسانه ها خلق کردند.

بازرس کل گیلان از روزنامه نگاران و خبرنگاران جوان خواست که خود را هرگز از آموختن مستغنی نداند و افزود: اگر روزنامه نگاران و خبرنگاران به علم و تجربه مجهز شوند اثر گذارتر خواهند شد.

مدیران استان باید فرهنگ نقد پذیری را در خود تقویت کنند

مسرور با تاکید بر اینکه مدیران استان باید فرهنگ نقد پذیری را در خود تقویت کنند، گفت: اگر انتقاد و نظارت نباشد جامعه دچار آسیب می شود.

وی تاکید کرد: هیچ دولتی  نمی تواند منتقدان را خاموش کند نقد منصفانه در مطبوعات و بدون تعارف و بدون گرایش خود الفبای دموکراسی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه