برداشت برنج ۷۰ درصد از شالیزار های رودسر

مدیر جهاد کشاورزی رودسر : تاکنون برداشت برنج ۷۰ درصد از شالیزارهای این شهرستان انجام شده است.

برداشت برنج ۷۰ درصد از شالیزار های رودسر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رصد رودسر، احسان الله مشتاق مدیر جهاد کشاورزی رودسر اظهار کرد: در این شهرستان بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی شالیزاری وجود دارد.

5+5+
وی با اشاره به اینکه تاکنون برداشت برنج ۷۰ درصد از شالیزارهای این شهرستان انجام شده است، افزود: امسال بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان بصورت مکانیزه برداشت می شود که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی رودسر میزان تسهیلات سال ۹۲ در این شهرستان را برای خرید ۱۵ دستگاه ماشین آلات مخصوص برداشت برنج دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: در سال ۹۳ تسهیلاتی بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
وی تسهیل و تسریع در عملیات برداشت و کاهش هزینه های تولید و ضایعات را از مزایای برداشت مکانیزه برشمرد.
مشتاق با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۰ هزار تن شلتوک از اراضی شالیزاری این شهرستان برداشت شده بود، خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود که امسال به دلیل وضعیت مناسب آب و هوایی، آگاهی کشاورزان جهت رعایت اصول بهزراعی ، مبارزه اصولی و به موقع با آفات این میزان افزایش بیشتری داشته باشد.
وی تعداد بهره برداران رودسر را بیش از ۱۵ هزار دانست و تصریح کرد: در این شهرستان ارقام محلی برنج همچون هاشمی، علی کاظمی و رضا جو یا دیلمانی کشت می شود.
این مسئول از کشاورزان خواست تا از سوزاندن کاه و کلش به سبب آلودگی محیطی و کاهش قدرت حاصل خیزی شالیزار و کم شدن مواد غذایی زراعی خودداری کنند .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشویق کشاورزان جهت پرورش کشت راتون به عنوان افزایش محصول و درآمد زندگی افزود: پیش بینی می شود امسال در ۵ هزار هکتار از شالیزارهای رودسر راتون کشت شود.
مشتاق از کشاورزان خواست پس از برداشت اول برنج در شالیزار با جلوگیری از ورود احشام به مزارع ،آبیاری و کودپاشی مناسب نسبت به پرورش راتون اقدام نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
abasranji
جای تاسف داره عکس برنج ژاپنی میذارین توسایتتون
در حاشیه