نخستین آزمایشگاه دریایی محیط زیست کشور در آستارا راه اندازی می شود

با حضور معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ، عملیات ساخت نخستین آزمایشگاه دریایی محیط زیست در آستارا آغاز شد.نخستین آزمایشگاه دریایی محیط زیست کشور در آستارا راه اندازی می شود.

نخستین آزمایشگاه دریایی محیط زیست کشور در آستارا راه اندازی می شود

به گزارشهشت دی نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان روز گذشته در حاشیه آیین کلنگ زنی این آزمایشگاه گفت: این آزمایشگاه در زمینی به مساحت سه هزار متربع مربع در حاشیه رودخانه مرداب آستارا در پشت بازارچه ساحلی این شهرستان ساخته می شود.

Untitled6

محمدرضا برجی با اشاره به اینکه پایش آلودگی های احتمالی دریای خزر از جمله وظایف این آزمایشگاه است ، افزود: با همکاری کشورهای حاشیه خزر قصد داریم این مرکز را به عنوان یک مرکز بین المللی معرفی کنیم.

وی پایش رودخانه های غرب گیلان را از دیگر کارها و وظایف تعریف شده برای این ایستگاه دریایی ذکر و اضافه کرد: پیشگیری ، حفاظت و پایش به عنوان سه شاخص اصلی در این زمینه محسوب می شود که این آزمایشگاه با پایش آب دریای خزر نقش موثری را ایفا می کند.

وی انجام نمونه برداری و آزمایشات صورت گرفته در این آزمایشگاه را مطابق با استانداردهای تعریف شده عنوان کرد و گفت: متاسفانه در سال های اخیر با آلودگی های نفتی و نیز فاضلاب ، آب دریای خزر وضعیت نگران کننده ای را به خود گرفته است.

برجی در ادامه اعتبار اولیه برای ساخت این پروژه را ۵۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و ادامه داد: امید داریم با کمک اعتبارات ملی و استانی این پروژه مهم را هر چه سریعتر تکمیل و تجهیز کنیم.

بر اساس این گزارش، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ، فرماندار و نیز جمعی از مسوولان محلی شهرستان آستارا پس از بازدید از پناهگاه حیات وحش لوندویل در آیین کلنگ زنی آزمایشگاه دریایی حضور یافتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه