حجت الاسلام حاح علی اکبری در رشت:

جاهلیت مدرن و قدیم در یک نکته مشترک هستند و آن زن‌ستیز بودن است

حجت الاسلام علی اکبری امام جمعه موقت تهران خواستار توجه دانش‌آموزان به رشد شخصیتی خود شد و گفت: دختران باید با همت مضاعف‌تر و تلاش بیشتر در این رابطه گام بردارند و باید توجه کنید جاهلیت مدرن و قدیم در یک نکته مشترک هستند و آن زن‌ستیز بودن است و اگر در قدیم جسم زنان را زنده به گور می‌کردند در حال حاضر روح آنها را زنده به گور می‌کنند.

جاهلیت مدرن و قدیم در یک نکته مشترک هستند و آن زن‌ستیز بودن است

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری عصر سه شنبه در همایش “بهار در پاییز” ویژه دختران که به‌مناسبت چهل‌سالگی تأسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در رشت برگزار شد، اظهار کرد: هفته وحدت و ولادت پیامبر(ص) را تبریک می‌گویم و سلام پرمهر و محبت مقام معظم رهبری را به همه شما ابلاغ می‌کنم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دختران گیلانی می‌توانند از ظرفیت‌های اخلاقی و ارزش‌های انقلابی محافظت کنند، تصریح کرد: بایستی سرمایه‌گذاری ویژه‌ای نسبت به دوران متوسطه اول انجام دهیم و این نکته را به مدیریت اجرایی اتحادیه و مدیران استان‌ها گفتم و مجدداً نیز تأکید می‌کنم که سرمایه‌گذاری اصلی اتحادیه باید از دوره متوسطه اول شروع شود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اینکه برخی از مهارت‌ها مانند انجمن‌سازی، یارگیری و ارتباط گرفتن با سایر دانش‌آموزان در دوره اول متوسطه اتفاق می‌افتد، افزود: باید زمینه پیشرفت برای حضور نسل جوان در نماز جمعه و بخش‌های گوناگونی که امکان استفاده از استعداد آنان میسر است افزایش یابد و ائمه جمعه بایستی این نکته را مدنظر داشته باشند زیرا خواسته مقام معظم رهبری است.

وی حضور نماینده جدید ولی‌فقیه در گیلان را امیدوارکننده خواند و گفت: مشکلات زیاد استان باعث شده ‌که ایشان خواسته‌های شما را آن طور که باید محقق نکنند اما مجدداً به ایشان تأکید می‌شود تا بتوانند با همت سایر مسئولان استانی به درخواست‌های شما توجه بیشتری کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به آتش به اختیار بودن نسل جدید خاطرنشان کرد: بدون کنش‌گری فعال اجتماعی به جایی نمی‌رسیم و انجمن اسلامی طریقه حضور مؤثر در جامعه را به ما آموزش می‌دهد تا با روحیه درستی در جامعه حضور پیدا کنیم و اگر منتظر کار دیگران باشیم اتفاقی نمی‌افتد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه جوانان باید با شناخت درست لحظه‌ها حضور اثرگذاری در جامعه داشته باشند، اذعان داشت: باید انجمن اسلامی دانش‌آموزان که نماد انقلاب اسلامی در شهرهاست را به‌ روز رسانی کنیم و ما نیز با انتخاب ائمه جمعه خوب و به روز در این راستا گام برمی‌داریم و شما نیز با حضور در نمازهای جمعه یاری‌گر ما در این راه باشید.

وی پوشش را از مسائل اجتماعی چندضلعی که ریشه‌های تربیتی و اعتقادی و رویکردهای سیاسی دارد عنوان کرد و گفت: باید در این زمینه همگی از جمله اهل فکر، هنر و فرهنگ وارد شوند اما شما اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نقش پررنگی در این زمینه دارید.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مسئولیت اصلی خودشناسی دانش‌آموزان را با آموزش و پرورش دانست و افزود: آموزش و پرورش خیلی با این وظیفه خود فاصله دارد و وقتی فاصله گفتمان‌های اجتماعی با گفتمان اسلامی زیاد است خود خانم‌ها و دختران جوان انقلابی و به‌ویژه اعضای انجمن اسلامی دانش‌آموزان وظیفه سنگین‌تری دارند.
حجت الاسلام حاج علی اکبری خواستار توجه دانش‌آموزان به رشد شخصیتی خود شد و تصریح کرد: دختران باید با همت مضاعف‌تر و تلاش بیشتر در این رابطه گام بردارند و باید توجه کنید جاهلیت مدرن و قدیم در یک نکته مشترک هستند و آن زن‌ستیز بودن است و اگر در قدیم جسم زنان را زنده به گور می‌کردند در حال حاضر روح آنها را زنده به گور می‌کنند.

حجت الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه فرهنگ نامناسب جدید ذهن را شلوغ می‌کند تا انسان میان مشغله‌های ذهنی، خود را فراموش کند، گفت: وقتی ذهن انسان شلوغ شود و مسائل فرعی به اصلی تبدیل شود ذهنیت جاهلیت به مغز انسان تزریق می‌شود و جوانان باید با مهندسی ذهن، ذهن خود را مرتب و پاک کنند.

*جاهلیت مدرن تن فروشی و برجسته سازی جسم زنان را دنبال می کند

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با تأکید بر اینکه نسل جدید باید فضای ذهنی خود را مرتب کنند، عنوان کرد: جاهلیت مدرن با ارائه بسته‌های جذاب مانند بحث مدلینگ نظریه تن فروشی و برجسته‌سازی جسم در زنان را دنبال می‌کند تا روح او در غربت قرار گیرد لذا محیط ذهنی خود را به قاعده وحی و با دستورات دینی مرتب‌سازی کنید.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه جابجایی روح و جسم در خانم‌ها صدها برابر آقایان اتفاق می‌افتد اظهار داشت: این مسئله ذبح قانونی روح زن است که از کار داعشی‌ها نیز بدتر اما بزک شده است و سر شخصیت و هویت دختران کشور را با تیغ جاهلیت خود می‌بُرند و شخصیت او را می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در دنیای فعلی یک موج بازگشت به خویشتن رخ می‌دهد تأکید کرد: انسان‌هایی در دنیا هستند که به اصل خویش باز می‌گردند و در این میانه نقش تمدنی دختران مومن و جوانان بی‌بدیل است و بایستی این موج بازگشت را مدیریت کرده و به آن دامن بزنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور محورهای اولویت‌دار برای نسل جوان را برشمرد و عنوان کرد: رشد عقلانی از طریق غنی‌سازی فکری که با تفکر حاصل می‌شود.

حاج علی‌اکبری رشد مهارتی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: مجموعه مهارت‌هایی که برای ساخت محیط و پیمودن مسیر آینده زندگی باید در دستور کار نسل جوان قرار گیرد رشد مهارتی است و این مهارت بایستی در طول زندگی پرورش یافته و در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به زیبایی‌شناسی و بعد هنری بانوان ابراز داشت: بانوان در زمینه داشتن زاویه دید هنری و روحیه هنرمندانه پیشتاز هستند و رشد اجتماعی نیز شناخت محیط و برقراری ارتباط موثر و دنبال کردن آرمان‌های اجتماعی و گفتمان‌سازی بوده که از رسالت‌های دختر جوان مومن انقلابی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه