هویت یک شهید گمنام گیلان شناسایی شد/خاکسپاری ۵ شهید گمنام در گیلان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از مشخص شدن هویت یک شهید گمنام در این استان خبر داد.

هویت یک شهید گمنام گیلان شناسایی شد/خاکسپاری ۵ شهید گمنام در گیلان

به گزارش ۸دی نیوز، رسول جلائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: پیکر چهار شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهرستان املش و شهر تاریخی ماسوله تشییع و خاکسپاری می‌شود.

وی ادامه داد: پس از درخواست مسئولان شهر فومن و ماسوله و همچنین املش به منظور خاکسپاری شهدای گمنام در این مناطق و تایید مکان پیشنهادی، روزهای پنجشنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه جاری خاکسپاری می‌شوند.

*شناسایی هویت یک شهید گمنام در گیلان

جلائی از شناسایی هویت یک شهید گمنام در گیلان خبر داد و افزود: سال ۱۳۸۹ یکی از شهدای گمنامی که در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت خاکسپاری شده بود، هویت این شهید در کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با آزمایش دی‌.ان.‌ای از مادر و خواهر شهید مشخص شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه خانواده شهید مذکور خواستار انتقال پیکر شهید به زادگاهش در شهر فریدن اصفهان هستند، تصریح کرد: پس از کسب مجوز از محضر مراجع در قم و اجازه نبش قبر، پیکر شهید مذکور در هفته جاری به زادگاهش انتقال می‌یابد.

وی به خاکسپاری شهید گمنام دیگری در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت اشاره کرد و گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) یک شهید گمنام در مرکز مذکور خاکسپاری می‌شود.

جلائی پنج شهید گمنام را مربوط به عملیات خیبر و حمله دشمن در جزیره مجنون و منطقه فاو دانست و بیان کرد: سن شهدای گمنام بین ۲۰ تا ۲۴ سال است و از نیروهای سرباز و بسیجی هستند که در سال‌های دفاع مقدس در آن مناطق به شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به خاکسپاری شهدای گمنام در ۲۱ نقطه استان، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۰۴ شهید گمنام در مناطق مختلف گیلان خاکسپاری شدند.

وی از وجود ۳۲ شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس در گیلان خبر داد و یادآور شد: شهدای مذکور در دوران مقدس خاکسپاری شدند و هویت آنها مشخص نشده است.

جلائی مرقد شهدای گمنام خاکسپاری شده در دوران دفاع مقدس را در شهرهای رشت، بندر انزلی و آستانه‌اشرفیه عنوان کرد و گفت: تعداد ۲۹ نفر شهید گمنام در مزار شهدای رشت خاکسپاری شدند و یک شهید در یکی از روستاهای رشت است ضمن اینکه یک شهید گمنام در بندر انزلی و یک شهید در آستانه‌اشرفیه خاکسپاری شدند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه