هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم / اولین شیرینی موفقیتم را پدرم به من داد

زینب مظفری می گوید: وقتی دانش آموزان در دوران پشت کنکور هستند به کنکور همچون یک سد یا مانع نگاه می کنند. اما زمانی که از آن عبور می کنند و نتیجه آن را می بینند دیگر تعبیرشان از کنکور یک سد نیست بلکه آن را پلی می دانند که آن ها را وارد مسیر جدیدی نموده است.

هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم / اولین شیرینی موفقیتم را پدرم به من داد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خوبان خبر، زینب مظفری متولد سال ۱۳۷۴، دانش آموز دبیرستان کوثر و اهل روستای اسلام محله از توابع دهستان چاپارخانه خمام بهترین رتبه بخش خمام در کنکور سراسری سال ۹۳ را به دست آورد.

او که در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده، رمز موفقیت خود را توکل به خدا و برنامه ریزی صحیح می داند.

خواننده گفتگوی ما با رتبه ۷۶ کنکور در رشته علوم انسانی باشید.

خوبان خبر: به نظر شما دوران پشت کنکور برای یک دانش آموز چگونه سپری می شود؟

وقتی دانش آموزان در دوران پشت کنکور هستند به کنکور همچون یک سد یا مانع نگاه می کنند. اما زمانی که از آن عبور می کنند و نتیجه آن را می بینند دیگر تعبیرشان از کنکور یک سد نیست بلکه آن را پلی می دانند که آن ها را وارد مسیر جدیدی نموده است.

اما در هر صورت درس خواندن سخت است مثل خواندن یک رمان یا روزنامه نیست. در واقع انسان باید چیزی را که علاقه ای به آن ندارد بپذیرد و بعد آن را بفهمد و در حافظه خود نگه دارد.

خوبان خبر: آیا در کلاس های کنکور هم شرکت می کردید؟

در حال حاضر درس خواندن بچه ها یک چیز تشریفاتی شده و بچه ها تا اندازه ای انتظارات شان بالا رفته است. آن ها باید اتاق های جدا داشته باشند و به کلاس های گوناگون بروند.

اما من هیچ کلاسی نرفته ام  و تنها در کنکور آزمایشی یک موسسه شرکت نموده ام. از نظر من، برای آوردن یک رتبه خوب و حتی قبولی در کنکور نیازی به رفتن به این کلاس ها وجود ندارد. ولی توصیه نمی کنم که داوطلبین به کلاس های آموزشی نروند بلکه این کلاس ها می تواند محدود تر باشد.

 

2

 

داوطلبین قبل از رفتن به کلاس یک ساعت باید درس شان را آماده کنند و بعد حدود یک ساعت زمان برای رفت و آمد به کلاس گذاشته می شود و داوطلب می خواهد یک ساعت نیز در سر کلاس حضور داشته باشد که در مجموع سه ساعت از وقتش گرفته می شود. در صورتی که اگر این سه ساعت را مطالعه کند می تواند خیلی بیشتر از وقت خود را استفاده کند.

در بسیاری از کتاب ها، کتاب تست نداشتم و به جرات می توانم بگویم که با کتاب های دست دوم این رتبه را آوردم.

از نظام آموزش و پرورش و از دبیران محترم انتظار داریم تا به دانش آموزان بهای بیشتری برای انتخاب مسیر درست دهند و این گونه دانش آموزان درگیر مسائل حاشیه ای نشوند.

خوبان خبر: لطفا درصدهای خود در دروس مختلف کنکور را بفرمایید.

زبان و ادبیات فارسی عمومی ۴۶/۷

زبان عربی عمومی ۷۴/۷

فرهنگ و معارف اسلامی ۸

زبان خارجه ۸

آمار و ریاضی ۲۸/۴

اقتصاد ۷۳/۴

زبان و ادبیات فارسی تخصصی ۴۷/۸

زبان عربی تخصصی ۷۶/۷

تاریخ و جغرافیا ۱۸/۹

علوم اجتماعی ۶۸/۴

فلسفه و منطقه ۲۶/۷

روان شناسی ۶۸/۴

خوبان خبر: نقش امکانات را برای رسیدن به موفقیت تا چه اندازه موثر می دانید؟

انیشتین نظریه ای دارد که در موفقیت یک درصد نبوغ  و ۹۹ درصد تلاش موثر است. من هم کاملاً این نظریه را قبول دارم.

نمی گویم امکانات هیچ تاثیری ندارد. امکانات هم تاثیر دارد. ولی در سخت ترین شرایط می توان بهترین نتایج را به دست آورد که از ارزش بیشتری برخوردار است.

خوبان خبر: نقش چه کسانی را در موفقیت خود از بقیه پررنگ تر می دانید؟

در درجه اول پدر و مادرم. صبح زود بیدار شدن سخت است. اما برای ما که کشاورز زاده ایم و زود بیدار شدن را  اگر تجربه نکرده ایم اما دیده ایم آن چنان سخت نبود. خصوصاً این که هر وقت ساعت ۵ بیدار می شدم و می دیدم که چراغ اتاق پدرم روشن است، باعث ایجاد دلگرمی در من می شد و سعی می کردم نهایت تلاشم را در آن روز انجام دهم تا از این طریق از زحمات ایشان تشکر نمایم. چون کار دیگری از دستم بر نمی آمد.

از معلمین مدرسه خانم خوش فکر، خانم عبدی، مدیریت مدرسه خانم رنجکش، خانم شریفی و خیلی از دبیران دیگر که واقعاً به من کمک کردند نیز سپاسگزارم.

خوبان خبر: آیا دوری از شهر و زندگی در روستا را مانع موفقیت خود می دانید؟

زندگی در روستا یک سری نکات مثبت و یک سری نکات منفی دارد. مثلاً برای رفتن به مدرسه یک تایم طولانی از من گرفته می شد که من می توانستم در آن زمان درس بخوانم. گاهی اوقات که از برنامه خود عقب می ماندم مجبور بودم در طول مسیر کتاب دست بگیرم و درس بخوانم.

اما روستا نکات مثبت زیادی هم برایم داشت از جمله این که آرامش اینجا و این که عاری از سر و صدا بود کمکم می کرد تا خوب درس بخوانم و تمرکز کنم.

خوبان خبر: چه برنامه ریزی به دانش آموزان پشت کنکوری پیشنهاد می کنید؟

برنامه ریزی ای مناسب است که انعطاف پذیر و واقع بینانه باشد و در آن خودخواهی نباشد. بهترین برنامه، برنامه ای است که خود دانش آموز طراحی کند.

 

1

 

خوبان خبر: اولین کسانی که به شما تبریک گفتند چه کسانی بودند؟

اول مادرم و بعد همسر برادرم.

شبی که رتبه ها اعلام شد، به خاطر شلوغی سایت سنجش، نتوانستم رتبه ام را ببینم . ساعت پنج بامداد که برای نماز صبح بیدار شدم به سایت سنجش رفتم و رتبه ام را دیدم. مادرم در آن لحظه کنارم بود و به من تبریک گفت. اولین شیرینی را هم پدرم به من داد.

خوبان خبر: احساس شما وقتی از رتبه خود با خبر شدید چه بود؟

مسلماً خیلی خوشحال شدم. اما بیشتر از این که دوست داشته باشم یک رتبه دو رقمی داشته باشم دوست داشتم رتبه ام هزار شود و آن وقت یک اسکناس هزار تومانی دست بگیرم و بگویم این رتبه من است. آخه هفتاد و شش تومانی نداریم تا من دست بگیرم!

خوبان خبر: راز موفقیت خود را در چه می دانید؟

نمی توانم موفقیتم را در یک کلمه خلاصه کنم. عوامل مختلفی دست به دست هم دادند تا این رتبه به دست آید.

اما اگر دوستان بپرسند که چه کنیم تا موفق شویم می گویم اول توکل به خدا داشته باشید و بعد برنامه ریزی مناسب و با شرایط کنار بیایید.

در ادامه گفتگوی کوتاهی با پدر خانم مظفری ترتیب دادیم و نظر ایشان را در خصوص موفقیت دخترشان جویا شدیم.

خوبان خبر: آقای مظفری، چه احساسی از موفقیت دخترخانمتان دارید؟

هر پدر مادری آرزو می کند تا فرزندانش موفق شوند . ما هم آرزو می کنیم در درجه اول همه جوانان و در درجه بعد فرزندان ما موفق باشند و خداوند پشت و پناهشان باشد.

خوبان خبر: از خانم زینب مظفری و خانواده محترمشان بابت وقتی که در اختیار سایت خبری تحلیلی خوبان خبر گذاشتند سپاسگزاری می کنیم و برای ایشان در ادامه مسیر زندگی آرزوی موفقیت داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه