“جهنم” روحانی عاشقان دولت را هم سوزاند!

ادبیات عجیب حسن روحانی در روز گذشته که تندتر از هر زمان دیگری به منتقدان مذاکرات هسته ای تاخته بود، صدای رسانه های حامی دولت را نیز درآورد.

“جهنم” روحانی عاشقان دولت را هم سوزاند!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، ادبیات عجیب حسن روحانی در روز گذشته که تندتر از هر زمان دیگری به منتقدان مذاکرات هسته ای تاخته بود، صدای رسانه های حامی دولت را نیز درآورد.

روزنامه شرق در یادداشتی با اشاره به یک سالی که از تغییر دولت می‌گذرد، نوشته انتظار هواداران دولت؛ پافشاری عملی رییس‌جمهور بر تحقق مطالبات اکثریت ملت است و صراحت کلام او در این حوزه را می‌ستایند و توقع دارند روحانی که سخنور توانایی است و همواره، واژگان و جملات را با وسواس خاصی انتخاب می‌کند؛ بر همین منوال ادامه مسیر دهد و از بروز استثناها پیشگیری کند.

داود محمدی سردبیر این روزنامه تاکید کرده: این نقد بر برخی اعضای کابینه؛ مشاوران و تیم رسانه‌ای روحانی وارد است که با وجود سپری شدن یک سال از حیات دولت؛ هنوز در تبیین مواضع دولت و به‌ویژه پاسخگویی به انتقادهای تندروها؛ تحرک کافی ندارند و این احساس به وجود آمده که روحانی هم مسئولیت راهبری کابینه و هم دفاع از سیاست‌های دولت را یک تنه، بر دوش می‌کشد.

مهران کرمی هم در مقاله‌ای در فرهیختگان ضمن تایید آن چه رییس جمهور در سخنرانی دیروز خود ادا کرد افزوده: حسن روحانی یک سال پیش با شعار و منشی توانست رای مردم را در زمانی به خود جذب کند که اصولا کمتر رسانه‌ای از او حمایت می‌کرد. آنچه وجه تمایز او با بیشتر رقیبانش به حساب می‌آمد، بهره‌‌گیری‌ از ادبیاتی ممتاز و لحنی آرامش‌بخش بود که چون از دل برمی‌آمد بر دل همگان نیز می‌نشست.

در این مطلب آمده است روحانی با شعار و منش اعتدالی و نشان دادن کلید تدبیر توانست از مردمی رای بگیرد که از ادبیات شعاری و سیاست ماجراجویانه دولت قبلی خسته‌ شده بودند و به دنبال کسی بودند که به جای ادعای مدیریت جهان و شاخ و شانه کشیدن برای رقیبان داخلی و دور کردن دوستان و همسایگان از ایران، راه تعامل با جهان و جریان‌های سیاسی در داخل را پیش گیرد.

احمد شیرزاد نماینده اصلاح طلب مجلس ششم هم در یادداشتی در آرمان پیرامون سخنان روز گذشته روحانی نوشت: به دلیل نوع ادبیات، رفتار و منش دکتر روحانی، توقع از ایشان بسیار بالاست. حامیان ایشان در سراسر ایران دوست دارند چهره محکم، امیدوار و متبسم همراه با رفتار فاخر ایشان را مشاهده کنند چرا که اطمینان دارند ناسازگاری‌ها و نابسامانی‌ها ایشان را به راحتی از کوره به در نخواهد برد.

به نوشته او، اما باید پذیرفت فشارهای وارد شده بالاست گرچه تصور می‌رود یک شخصیت سیاسی در آن سطح، باید بیش از اینها از سعه صدر برخوردار بوده و مراقبت کند تا نوع بیان، محتوای کلام وی تحت تاثیر قرار نگیرد. در عین حال نباید با یک جمله در یک سخنرانی در میان صدها سخنرانی و گفت‌وگو، ایشان را با فردی مقایسه کرد که در کمال خونسردی و با آن لبخند معروف، به شیوه‌ای خاص سخن می‌گفت و از الفاظ ناشایست برای مواجهه با طرف‌های خارجی یا منتقدان داخلی استفاده می‌کرد.

روزنامه شرق سوژه طنز خود را نیز به این موضوع اختصاص داده و نوشته است: به این وسیله از دولت مهرورزی که علاوه بر اقتصاد و سیاست خارجی و جامعه و تولید و صنعت توانسته ادبیات رسمی و دیپلماسی ما را نیز تغییر اساسی بدهد و یک بیل اساسی به همه‌چیز بزند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.
شعر نو
: به کجا چنین شتابان؟
– به جهنم.
: خیلی‌خب. مزاحم نمی‌شوم. به راهت ادامه بده.
این طنزنویس اضافه کرده: محمود احمدی‌نژاد می‌تواند به‌دلیل رعایت‌نکردن حقوق کپی‌رایت در استفاده از کلمات منحصربه‌فرد احمدی‌نژاد، از حسن روحانی شکایت کند.
چی فکر می‌کردیم؟
حسن روحانی: من سرهنگ نیستم، حقوقدانم.
ما: آفرین. اصلا به ما چه که کی چطوری شده.

روزنامه آرمان همچنین در مطلب دیگری با تیتر «روحانی: به جهنم که از مذاکره می‌ترسید» ادبیات روحانی را آن روی سکه شیخ دیپلمات خوانده است.

«چرا شیخ دیپلمات با لحن و صوت متفاوت سخن می‌گوید» عنوان یکی دیگر از چند مطلبی است که روزنامه آرمان  برای پرداختن به سخنرانی دیروز روحانی استفاده کرده است.

روزنامه اعتماد هم با پوشش اظهارنظر صادق زیباکلام درباره اظهارت روز گذشته رئیس جمهور با تیتر «عصبانیت روحانی بحق است، اما…» از قول وی نوشت: آنچه گفته شد بنزینی است که بر آتش اصولگرایان تند ریخته خواهد شد… اینکه رئیس جمهور به مخالفان یا به گفته ایشان تعامل هراسان می گویند بروید به جهنم، خب اصولگرایان و تندروها هم می گویند با هم می رویم به جهنم اما شما را هم با خود می بریم.

دیگر روزنامه اصلاح طلب یعنی روزنامه اعتماد هم در بخش یادداشت سردبیر خود با تیتر «آقای روحانی ما را به یاد احمدی نژاد نیندازید» نوشت: جناب آقای روحانی رئیس جمهور عزیز و محبوب، اجازه دهید از این سخنان شما تعجب کنم. «ترسو» و «بزدل» خواندن منتقدان در شان شما نیست. اینکه بگوئید «یک عده می گویند داریم می لرزیم، خب به جهنم!» ادبیات فاخر یک رئیس جمهور نیست آن هم شخصیتی چون شما که خوشبختانه از سلاله روحانیت نیز هستید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه