۶ فقره آتش سوزی در اراضی جنگلی تنیان در طی ۴ روز

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه‌سرا از شش فقره آتش سوزی در اراضی جنگلی و جنگل‌کاری سنواتی مناطق تنیان این شهرستان خبر داد و گفت: از ۱۷ مرداد تا کنون این آتش سوزی به صورت مقطعی ادامه دارد.

۶ فقره آتش سوزی در اراضی جنگلی تنیان در طی ۴ روز

به گزارش ۸دی نیوز،ابراهیم فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار واران نیوز، با بیان اینکه از ۱۷ مرداد تا کنون شش فقره آتش سوزی در اراضی جنگلی و جنگل کاری مناطق مختلف تنیان این شهرستان به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: با حضور ماموران منابع طبیعی و اطفا حریق به موقع و کمک از مراکز آتش نشانی گوراب زرمیخ، ماسال و صومعه سرا اطفا گردید.

78

وی با بیان اینکه با توجه به بررسی‌های به عمل آمده بی احتیاطی اهالی و مسافرین عامل آتش سوزی بوده است، افزود: از دهیاران و شورای اسلامی تنیان تقاضا می‌شود نسبت به شناسایی عاملین با این نهاد همکاری کنند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه‌ سرا با بیان اینکه تعداد آتش‌سوزی های حادث شده ۶ فقره بود، گفت: زمان آتش سوزی معمولا در ساعت‌های ۱۴، ۱۸ و دو نصف شب لغایت ۵ صبح بوده است.

فرجی با بیان اینکه مساحت آتش سوزی ۲۰ هکتار است، تصریح کرد: ادوات مورد استفاده در اطفا حریق ماشین‌های آتش نشانی شهرداری، بیل، چنگک، آتش کوب، داس و کوله پشتی سم پاش و آب پاش بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اکثر آتش سوزی‌ها سطحی بوده و گیاهان سوخته شده لاش برگ‌ها و علف‌های هرز کف جنگل و تنه‌ عده‌ای از درختان افرا و صنوبر بوده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه‌ سرا تاکید کرد: بر اساس قانون حفاظت بهره‌برداری از مراکز و مراتع تبصره ذیل ماده ۴۷ اعلام می‌نماید که تمامی دستگاه‌های لشکری و کشوری وظیفه دارند در مواقع حریق با منابع طبیعی همکاری کنند.

فرجی اظهار کرد: بر این اساس از فرماندار و ریاست دادگستری تقاقضا می‌شود دستور دهند در مواقع حریق دستگاه‌های لشکری و کشوری کمک کار منابع طبیعی باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه