پرداخت ۳میلیارد ریال تسهیلات به کارخانه‌های برنجکوبی آستانه‌اشرفیه

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آستانه‌اشرفیه گفت: از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون حدود سه میلیارد ریال تسهیلات بانکی به کارخانه های برنجکوبی این شهرستان پرداخت شده است.

پرداخت ۳میلیارد ریال تسهیلات به کارخانه‌های برنجکوبی آستانه‌اشرفیه

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا، رئیس اداره جهاد و کشاورزی آستانه‌اشرفیه، با بیان اینکه تعداد ۱۶ کارخانه برنجکوبی این میزان تسهیلات را دریافت کرده‌اند، افزود: پرداخت این تسهیلات با هدف تجهیز و نوسازی این کارخانه‌های صورت گرفته است.

گودرز کمال‌پور با اشاره به اینکه تعداد کارخانه‌های فعال برنجکوبی این شهرستان را ۱۲۰ مورد عنوان کرد و یادآور شد: کارخانه‌های برنجکوبی این شهرستان هم اکنون از وضعیت خوبی در خصوص تجهیز به ماشین آلات برخوردارند.

وی گفت: تجهیز کارخانه‌های برنجکوبی به ماشین آلات پیشرفته موجب می‌شود تا عملیات خشک و سفید کردن محصول برنج کشاورزان به خوبی صورت گیرد و محصول مرغوبی به دست کشاورزان برسد.

کمال‌پور در ادامه تصریح کرد: به منظور تجهیز و نوسازی کارخانه‌های برنجکوبی این شهرستان امسال نیز تعداد چهار واحد از کارخانه‌های فعال این شهرستان به منظور دریافت حدود ۱۸میلیارد ریال از تسهیلات بانکی در نوبت قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون برداشت برنج در ۱۵ درصد از اراضی این شهرستان به انجام رسیده اظهار داشت: بطور متوسط سالانه در هر هکتار از اراضی برنج این شهرستان بیش از چهار تن شلتوک به دست می‌آید.

کمال‌پور میزان تولید سالانه شلتوک در اراضی زیر کشت برنج این شهرستان را بیش از ۱۰۰ هزار تن عنوان کرد و یادآور شد: از این میزان شلتوک ۶۰ درصد به برنج سفید تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان آستانه اشرفیه از وجود ۲۳ هزار و ۵۰۷ هکتار از اراضی زیر کشت برنج برخوردار است، افزود: هاشمی و علی کاظمی به عنوان مهم‌ترین ارقام محصول برنج این شهرستان همواره مورد توجه مصرف کنندگان قرار دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه