استاندار گیلان از رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری ۹۳ تقدیر کرد

استاندار گیلان پنج نفر از دانش آموزان استان را که موفق به کسب رتبه‌ تک رقمی در سطح کشور و منطقه در کنکور سراسری سال ۹۳ شدند، تقدیر به عمل آورد.

استاندار گیلان از رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری ۹۳ تقدیر کرد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل تسنیم، محمدعلی نجفی ظهر امروز در مراسم تقدیر از نفرات برتر کنکور رشته تجربی سال ۹۳ از گیلان در سالن اجتماعات استانداری گیلان، با بیان اینکه خبر موفقیت دانش آموزان گیلانی در کنکور امسال بسیار ویژه و خاص است، اظهار کرد: درآمد و ارقام استان در ماه‌های اخیر نگران کننده بود اما اکنون اشتغال، تولید، صنعت،گردشگری، توسعه راه، آب و برق بعضا وضعیت خوب است.

81046211-5503254

وی با بیان اینکه در آب روستایی و آب شرب وضعیت بسیار ناراحت کننده است، افزود:در بخش اشتغال در این ایام با فضای کسب و کاری که ایجاد شد و نوید بخش است در بررسی مرکز پژوهش بهبود فضای کسب و کار جزو استان‌های نخست کشور هستیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه انگیزه کسب و کار در استان ایجاد شده است، گفت: در بررسی که بر روی شاخص‌های تجارت، بازار، صنعت و سایر بخش‌ها داشته‌ایم روند رو به بهبود و این نوید در استان به وجود آمده است، در بخش کشاورزی و برنج‌کاری با مسئله خشکسالی رو به رو بوده‌ایم که با تلاش مردم و مسئولان تمام اراضی کشاورزی کشت شد و تنها ممکن است اراضی که خود مردم توان کاشت نداشتند باقی مانده باشد که بحث جدایی دارد.

نجفی با بیان اینکه امسال انتظار می‌رفت هفت تا ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان به دلیل کم آبی کشت نشود، تصریح کرد: با مدیریت در مصرف آب و تلاش کشاورزان و مسئولان توانستیم مزارع را کشت کنیم و کوتاهی در این زمینه از سمت مسئولان انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه موفقیت دانش آموزان گیلانی در کنکور امسال فرصت را برای استفاده از آنها در ارتقا فکر، اندیشه و برنامه‌ریزی استان فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: مجموعه آموزشی استان شامل مدیرکل آموزش و پرورش، مدیران،مدارس استعدادهای درخشان و دانش آموزان و خانواده‌های آنها در رسیدن به این مهم تلاش کرده‌اند.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید در رشته‌های ریاضی، انسانی و فنی هم دانش آموزان گیلانی استعدادهای خود را پرورش دهند و استان شاهد کسب رتبه‌های برتر در این بخش هم باشد، گفت: فرهنگ و ذهن خانواده‌ها برای حضور موفق فرزندان در کنکور وجود دارد تا جایی که فرش زیرپای خود را برای موفقیت فرزندشان در تحصیل می‌ٰفروشند.

نجفی با بیان اینکه مردم گیلان در زمینه توسعه و پیشرفت علمی بسیار علاقمند هستند، افزود: وظیفه مسئولان فراهم کردم شرایط سخت‌افزاری و ایجاد محیط‌مناسب برای پرورش استعدادهای دانش آموزان استان است تا باز هم شاهد کسب رتبه‌های برتر کنکور توسط فرزندان این استان باشیم.

وی با بیان اینکه بنده شخصا مخالف ادامه تحصیل در خارج از کشور نیستم، گفت: همه خروج‌ها به معنی فرار مغزها نیست بلکه بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل در صورت فراهم بودن شرایط به خارج از کشور می‌روند و عشق به خدمت در کشور دارند که نظیر آن در بین مسئولان وجود دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه زمینه گسترش تحصیلات تکمیلی، فضای علمی باز و ایجاد شرایط مطلوب تحصیلی از وظایف مسئولان است، خاطرنشان کرد: دولت و آموزش وپرورش همه این وظایف را انجام می‌دهند تا فرزندان این مرز و بوم با آرامش خاطر از اندیشه و علم خود برای توسعه و پیشرفت استان و کشور استفاده کنند.

نجفی برآموزش فنی و حرفه‌ای در مدارس تأکید کرد و افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس به گونه‌ای که دانش آموزان پس ازفارغ التحصیل شدن با هنر و شغلی آشنا شوند و آن را عملیاتی کنند از جمله اولویت‌هایی به شمار می‌رود که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: هر دانش آموز در هر سطح با هنر و علمی آشنا می‌شوند و مهارتی را کسب می‌کنند که در زمینه کارآفرینی هم موثر است.

به گزارش تسنیم، سید شایان پوربابایی رتبه نخست کشوری و منطقه‌ای در رشته علوم تجربی ، آناهیتا نجفی رتبه دوم کشوری و منطقه‌ای در رشته علوم تجربی، فراست رجبی رتبه پنجم منطقه‌ای و هشتم کشوری در رشته علوم تجربی، امیرحسین مرتضایی رتبه هشتم منطقه‌ای و یازدهم کشوری در رشته علوم تجربی و سبحان حیدری راد رتبه نهم منطقه‌ای و چهاردهم کشوری در رشته ریاضی و فیزیک را در کنکور سراسری سال ۹۳ کسب کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه