بیانیه مصر درباره آتش بس در غزه/ ورود هیئت اسرائیلی به قاهره برای از سرگیری مذاکرات

همزمان با انتشار بیانیه ای از سوی وزارت خارجه مصر درخصوص برقراری آتش بس ۷۲ساعته در نوار غزه و آغاز آن از شب گذشته،، منابع مصری از ورود هیئت صهیونیستی به قاهره برای شرکت در مذاکرات آتش بس خبر دادند.

بیانیه مصر درباره آتش بس در غزه/ ورود هیئت اسرائیلی به قاهره برای از سرگیری مذاکرات

به گزارش۸دی نیوز به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، همزمان با صدور بیانیه ای از سوی  وزارت خارجه مصر در خصوص برقراری آتش بس هفتاد و دو ساعته، هیئت اسرائیلی با هدف ادامه مذاکرات برای برقراری آتش بس دائم در نوار غزه وارد قاهره شد.

در متن بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: با توجه به تشدید اوضاع امنیتی در نوار غزه، مصر از هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی می خواهد که به توافق برقراری آتش بس ۷۲ ساعته، از ساعت ۰۰:۰۱ بامداد روز دوشنبه ۱۱/۸/۲۰۱۴ به وقت قاهره پایبند باشند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: این آتش بس با هدف آرام و مساعد شدن شرایط برای ورود کمکهای بشر دوستانه به مردم غزه، بازسازی زیر ساختها و همچنین استفاده از شرایط موجود برای از سرگیری مذاکرات غیر مستقیم به صورت فوری و مستمر جهت برقراری آتش بس دائم صورت می گیرد.

از سوی دیگر منابع مصری اعلام کردند که هیئت اسرائیلی برای از سرگیری مذاکرات صلح دائم که با میانجیگری چند تن از مسئولان سازمان اطلاعات مصر انجام می شود، وارد قاهره شده است.

رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت شب گذشته با این آتش بس ۷۲ ساعته موافقت کردند و آتش بس از شب گذشته آغاز شد. با این حال پیش از آغاز آتش بس، گروههای مقاومت به تلافی جنایات وحشیانه صهیونیستها، تل آویو را هدف موشکهای خود قرار دادند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه