افرادی منافق تلاش دارند با فشار و تهدید دهان رسانه های آزاد اندیش را بسته نگه دارند

سازمان بسیج رسانه استان گیلان ضمن تبریک روز خبرنگار به همه تلاش‌گران و قلم‌ به دستان عرصه رسانه‌ آرزو دارد خبرنگاری همواره به عنوان هنری تؤام با تعهد اخلاقی در راستای پیشرفت و بالندگی جامعه ادامه‌دار باشد.

افرادی منافق تلاش دارند با فشار و تهدید دهان رسانه های آزاد اندیش را بسته نگه دارند

به گزارش ۸دی نیوز ، سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان به مناسبت روز خبرنگار بیانیه ای را صادر نمود که متن آن بدین شرح است:

15

بسم الله الرحمن الرحیم

من مطبوعات را یک پدیده‏ ضروری و لازم و اجتناب‏ناپذیر برای جامعه‏ خودمان و هر جامعه‏ای می‏دانم. بنده برای مطبوعات سه وظیفه قائلم:  ۱- نقد و نظارت. ۲- اطلاع رسانی صادقانه و شفاف.۳طرح و تبادل آراء و افکار در جامعه.   (مقام معظم رهبری)

واژه “خبرنگار” یادآور زحمات خالصانه افرادی است که در راه اعتلای بشریت از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند و از هیچ خطری نمی هراسند. پیشینه تاریخی این روز به شهادت یک خبرنگار یعنی محمود صارمی برمی‌گردد؛ در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ خبرنگار شهید محمود صارمی (خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان) به دست عوامل آمریکا و استکبار جهانی به شهادت رسید.

روز خبرنگار فرصت ارزشمندی است تا نقش راهبردی و تعیین‌کننده اصحاب رسانه و خبرنگاران در پیشبرد اهداف و آرمان‌های دینی، انقلابی و ملی ملت ایران را  شناخته و تلاش‌‌های سرنوشت‌ساز این قشر در آگاهی‌بخشی آحاد جامعه نسبت به چالش‌ها، مواضع و مشکلات فراروی کشور و نیز وظایف و مسولیت‌های خطیر آنان در شرایط حساس کنونی تبیین شود.

از آنجا که عرصه خبر امروزه عرصه جنگی رسانه‌ای بین جبهه حق و باطل است، خبرنگاران باید به عنوان سرباز این جبهه شناخت درستی از موقعیت نیروهای خودی و دشمن داشته باشند و در یک کلام دارای بصیرت و شناخت صحیح از صحنه و تحولات باشند.

خبرنگاران باید با تهیه سوژه‌ها و اخبار مناسب، رسانه‌ها شامل خبرگزاری‌ها، مطبوعات و پایگاه‌های خبری را در عرصه‌های شخصی و اجتماعی به فضایی جدید برای امر به معروف و نهی از منکر تبدیل کنند.

خبرنگاران و بعد از آن مسئولین رسانه‌ها با نگاه نقادانه البته همراه با تقوا بر عملکرد مسئولین نظارت داشته باشند.

همواره برخی افراد که با رفتاری منافقانه، موریانه‌وار به ارزش‌های اسلام و انقلاب حمله می‌کنند، تلاش دارند با فشارهای مختلف و تطمیع و تهدید، دهان رسانه‌های آزاد اندیش و مستقل را بسته نگه‌ دارند، ولی رسالت خبرنگاری ایجاب می‌کند که در مقابل این رفتارها تسلیم نشده و حقایق را به جامعه انعکاس دهند.

بازخوانی کارنامه رسانه‌ای نظام اسلامی می‌تواند نقاط عطف فعالیت خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در خنثی‌سازی سناریوهای دشمن در راستای سیاه‌نمایی، دروغ‌پردازی، شبهه‌افکنی و تلاش برای خاموش ساختن طنین گفتمان انقلاب اسلامی و صدای ملت ایران را آشکار کند.

توجه به اخلاق رسانه‌ای با توجه به توطئه دشمنان در حوزه‌های دینی و اعتقادی بر همه اصحاب رسانه‌ کشور واجب است و برای رسیدن به خبرنگار تراز انقلاب اسلامی باید با همه وجود از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.

سازمان بسیج رسانه استان گیلان ضمن تبریک روز خبرنگار به همه تلاش‌گران و قلم‌ به دستان عرصه رسانه‌ آرزو دارد خبرنگاری همواره به عنوان هنری تؤام با تعهد اخلاقی در راستای پیشرفت و بالندگی جامعه ادامه‌دار باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
زهرا
سلام چرا خبر مربوط با آقای م ه و نماینده گیلان رو برداشتید؟
در حاشیه