قضاوت عدالت می خواهد؛ عدالت هم زد و بند سیاسی ندارد

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت : قضاوت عدالت می خواهد عدالت هم زد و بند سیاسی ندارد نه از طرف مخالفین و نه از طرف موافقین ، بنابراین آن چه ما توقع داریم این است که عادلانه رفتار شود.

قضاوت عدالت می خواهد؛ عدالت هم زد و بند سیاسی ندارد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از لاهیجان، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در رابطه با پرونده ی مهدی هاشمی و رسیدگی به آن در دستگاه قضایی کشور گفت : موضوع ورود دولت و قوه قضایه به پرونده ها قابل دفاع است یعنی ما همین که به پروندهها ورود کنیم با ارزش است.

80922564-5253368

وی ادامه داد : ورود به پرونده ها به این جهت که شبهاتی را از جامعه حذف می کنیم قابل دفاع است و  اصل ورود را خیلی  مهم تر از نتایج و روئد می دانیم .

ندیمی با اشاره به اینکه قوه قضایه باید از دراصل ورود به پرونده های افراد ولو سیاسی قانون برابری ایجاد کند ؛ گفت : ما انتظار تخفیف یا تشدید ، سخت گرفتن یا آسان گرفتن را مثل بقیه می دانیم یعنی معتقدیم در راستای یک پرونده  ممکن است از ودود یا تعزیر استفاده کند ممکن است دفاعیات متهم را بپذیرد .

این نماینده مجلس ادامه داد : آنچه که برای ما مهم است این است که قوه قضایه با رعایت قانون عمل نماید وگرنه نه کمک سیاسی درست است و نه شدت و سخت گرفتن سیاسی درست است .

عضو کمیسیون اقتصادی افزود : به تعبیر دیگر الان دو گروه منتظر هستند ، یک گروه از موافقان تفکر آقای هاشمی هستند که می خواهند بگویند این پرونده رفتار سیاسی دارد بنابراین قوه قضایه باید قضایی باشد نه سیاسی .

ندیمی خاطر نشان کرد : از طرفی دیگر گروه دوم معتقند که چون وی منسوب به خانواده آقای هاشمی است ممکن است رفتار قضایی و قانونی نشود  ؛ آنچه که ما توقع داریم این است که قوه قضایه بدون توجه به موافقین و مخالفین و بدون توجه به فضا سازی های رسانه ای به وظیفه و رسالت خود عمل کند ؛ یعنی همان رویه ای که از انبیا و اولیا و امام علی (ع ) به ما رسیده است .

وی ادامه داد : قاضی این پرونده نیز باید بدون غرض حکم کند یعنی نه طرفداری کند و نه مخالفت و نه عنوان ایجاد کند ، مثلا حضرت علی (ع) را در دادگاه به عنوان امیر المومنین خطاب کند .

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل گفت : بنابراین آن چه توقع داریم این نیست که اصل شجاعت و اصل برائت حاصل شود ، اما باید اصل قضاوت ایجاد شود قضاوت هم پایه اش در قران کریم است.

وی با بیان اینکه از رفتار مبتنی بر عدالت و اخلاق و قانون حمایت می کنیم ، ادامه داد : قضاوت عدالت می خواهد عدالت هم زد و بند سیاسی ندارد نه از طرف مخالفین و نه از طرف موافقین ، بنابراین آن چه ما توقع داریم این است که عادلانه رفتار شود و بر اساس قانون قضا عمل شود و اصل رعایت قانون و اخلاق است ؛ قانون یعنی قضا چه می گوید و قانون مجازات ها چه می گویند و اخلاق یعنی  نه این سو و نه ان سو نه چپ و نه راست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه