افزایش طلاق های توافقی در نسل جوان باید باز بینی شود

طلاق های توافقی به حدی آسان انجام می گیرد که با کمترین مشکلات و درمدت کوتاه طی می شود و به طور حتم سرعت عمل دراین مسیر به هیچ عنوان منطقی نیست.

افزایش طلاق های توافقی در نسل جوان باید باز بینی شود

طلاق های توافقی به حدی آسان انجام می گیرد که با کمترین مشکلات و درمدت کوتاه طی می شود و به طور حتم سرعت عمل دراین مسیر به هیچ عنوان منطقی نیست به دنبال این گونه طلاق ها آسیب های متعد د و جدی گریبان گیر زوجین می شود واگر حقوق قانونی آنان نیز مورد بی توجهی قرار گیرد این آسیب به طور حتم دو چندان خواهد شد.

فرزندان طلاق در لبه تیغ

آسیب های طلاق ،درصد بالایی از مجرمان زندانی ازدواج ناموفق داشته اند و اکثر آنان فرزندان طلاق هستند.

جذب شدن در باندهای فساد و گرفتار در دام شبکه های قاچاق از جمله آسیب های اصلی که برخی زنان مطلقه را تهدید می کند مردان هم با طلاق زن دچار مشکلات می شوند، راهکار برای فرزندان طلاق،پدر ومادر پس از طلاق یا فوت همسرش بیشتر از قبل در کنار فرزند ش باشد و به او عشق بورزد تا تاثیرات سوء این اتفاق کمتر شود.

آنان باید درمورد زندگی مشترک و طلاق یا مرگ همسرشان با فرزندان خود گفتگو و آنها را کاملا توجیه کنند.از سویی هرگز نباید از مسئولیت خانوادگی شانه خالی کنند.

اگر پدر یا مادر بخواهد ازدواج مجدد انجام دهد و فرزند هم دارند باید همسر آینده خود را کاملا توجیه کنند وشرایط را با وی در میان بگذارند وپس از ازدواج مراقب باشند احساس حسادت نکند.آنها باید به فرزندان خود بیاموزند همه ناپدر و نامادری خشن وبدرفتار نیستند.زنان ومردانی که وارد چنین زندگی هایی می شوند باید توجه داشته باشند که کوچکترین رفتارشان در آینده فرزند خوانده آنها تاثیر بسزایی دارد . باآموزش و مشاوره می توانند این آسیب هارا برطرف کرد.البته سازمان بهزیستی دارای ظرفیت های خوبی است که می تواند بیشتراز گذشته در این خصوص ایفای نقش کند.

عزیز پورعزیزی

مدرس دانشگاه وکارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
علی
آقای پورعزیزی لطف یاداشت های وزین که حاوی بار علمی باشد منعکس کن این مطلب عامیانه است
در حاشیه