حکایت ارتباط گیری برخی دختران مذهبی در شبکه های اجتماعی

در هیچ جای اسلام و قران و فقه سنتی و حکومتی، چیزی با عنوان روابط حسنه اسلامی، روابط عادی، روابط بنابر احترام متقابل، روابط انسانی یا هرچیزی (و البته با توجیه گری محض) بین دو نامحرم وجود ندارد .. بلاشک!

حکایت ارتباط گیری برخی دختران مذهبی در شبکه های اجتماعی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل ازمسیر آنلاین یکی از کاربران شبکه های اجتماعی در مطلب قابل تاملی در خصوص “ضرورت و نحوه ارتباط گیری خانمهای مذهبی در فضای مجازی” نوشته است:

بی مقدمه در هیچ جای اسلام و قران و فقه سنتی و حکومتی و … که شما از آن سراغ دارید، چیزی با عنوان روابط حسنه اسلامی، روابط عادی، روابط بنابر احترام متقابل، روابط انسانی یا هرچیزی (و البته با توجیه گری محض) بین دو نامحرم وجود ندارد .. بلاشک!
آنچه در اسلام به عنوان یک حکم کلی وجود دارد در خصوص ارتباط، فقط و فقط اصل «ضرورت» است! بویژه در مورد خانمها…
یعنی همانطور که اسلام روی «چشم» آقایان حساسیت ویژه دارد و روایات متعدد در اینخصوص؛ در مورد «حضور» زنان هم در مقابل «چشمان» مردان (چه حقیقی و چه مجازی و به هر صورتی که امکان دارد) حساسیت بیشتری دارد.
“ضرورت حضور” و “ارتباط” کاملا مشخص است! “ضرورت حضور اجتماعی” هم کاملا مشخص است! یعنی مگر اتفاقی در حد آنچه برای ولایت افتاد باید بیفتد تا حضرت فاطمه خطبه بخواند یا دست به اقدام عملی اجتماعی بزند! وگرنه که “یا علی! کار بیرون با تو ، کار درون خانه با من!”
هیچکدام از زنان ما هم که نه بلحاظ عصمت، نه بلحاظ علم و نه بلحاظ موقعیت و نه بلحاظ شرایط اجتماعی به گرد پای حضرت زهرا نمی رسند که با تمام “حجت الله علی الحجج” بودنش! کار خانه را به کار بیرون ترجیح داد؛ بنابر اصل “ضرورت”!
خیالتان هم کاملاً راحت باشد … دوره و زمانه هم تغییری نکرده که “حضور زنان” در اجتماع را توجیه پذیر کند
حضرت رسول حکومت اسلامی داشت با تمام ابزارش، ما هم حکومت اسلامی داریم با تمام ابزارش و نیازی به حضور مجازی و حقیقی بانوان که به ارتباط ضروری با نامحرم بینجامد هم نداریم خدا را شکر!

mazhabi

در باب حضور مجازی هم همینطور تا وقتی که ارتباط بین خودهاشان هست مشکلی نیست .. شاید بتوان مثال حضرت زینب را در درسهای تفسیرش برای خانمها زد .. حالا شما اینجا مجازی اش را بگو … هرچند عقیله عرب جلوی خانمها هم روبنده داشت که نکند خانمها برای شوهرهاشان از چهره من تعریف کنند!
و حتی تا وقتی که اقایان را می افزایند به عنوان دوستی که از مواهب علمی انها استفاده کنند باز هم مشکلی نیست … 
اما …
با احترام به آقایان محترمی -که خیلی هاشان نورچشمی هستند و مطمئناً با نیت پاکتر از ما – شیوه ارتباط گیری با خانمها، جواب دادن هاشان، مزاح های لطیفشان، تیکه های مستقیم و غیرمستقیمشان و … و … کاملا بر خلاف نظر اسلام است.
و شک نکنید که خیلی از اینها اصل “ضرورت” شامل حالشان نمی شود.
حالا یک خانمی بیاید و یک نظری بدهد یا ندهد! حالا یک آقایی بر پست یک خانمی نظر بدهد یا ندهد … زمینی قرار نیست به آسمان برود و بالعکس …
ضرورتی هم ندارد که شما به عنوان یک فرشته نجات، در وسط معرکه یک نامحرم را ارشاد فکری، عقیدتی و یا هرچیز دیگری بکنی ..
حضور خانمها در شبکه های اجتماعی ذاتاً ایرادی ندارد! و آقایان هم .. و بحثهای بین هم … اما از تصویر”گل نرگس” و “عینک دودی دار در افق” به عکس “لبخند ملیح کنار اسب” رسیدن و ماشاءالله و مرحبا گفتن آقایان و یا مزاحهای لطیف زیر پستها .. ، همگی برای کسی که قرار است اسلام داشته باشد مشکل دارد…
من هم مثل شما .. اما یک زمانی قبول داری و خبط میکنی .. اما یک زمانی با توجیه خودت را قانع می کنی!
پ.ن.۱: این خانمهای متاهلی که چون متاهل شده اند خود را رها از هر قید و بندی می دانند .. فتامل …
پ.ن.۲: “ای بی […]” ، “کسی به این نگفته لدفن […]نخور” ، سعید معروف عجب بازیکنیه!! ، سردار آزمون! شیش تایی ها … و … جزو پستها و کامنتهای برخی خانمهای مذهبی شش آتیشه است! که چون در فضای مجاز است فکر میکنند هر حرفی را می توانند به زبان بیاورند!

 مراجع عظام تقلید و بویژه مقام معظم رهبری در باب “ضرورت حضور” و “همکلام شدن با نامحرم” استفتائاتی داشته اند که در زیر می اید:

* آیا چت کردن با جنس مخالف گناه دارد؟
چت کردن با نامحرم، در صورتی که “نیاز و ضرورت” در بین باشد و ارتباط چت بدون قصد لذت و بدون حرفهای تحریک کننده و”به مقدارضرورت” باشد،اشکال ندارد. (آیت الله خامنه ای)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه