قانون ممنوعیت مصرف “قلیان” در اماکن عمومی جدی گرفته نمی‌شود/ تنباکوهای فاسد، “سرطان ریه” را تشدید می‌کند

علیرغم تصویب و ابلاغ قانون ممنوعیت مصرف قلیان در اماکن عمومی، این قانون اجرایی نشده است و سرطان ریه ناشی از مصرف آن در حال پیشرفت است.

قانون ممنوعیت مصرف “قلیان” در اماکن عمومی جدی گرفته نمی‌شود/ تنباکوهای فاسد، “سرطان ریه” را تشدید می‌کند
به گزارش ۸دی نیوز، عزیزی فارسانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: علیرغم اینکه ممنوعیت مصرف قلیان در اماکن عمومی به صورت قانون در آمده اما هنوز این قانون اجرایی نشده است و در واقع از سوی قهوه خانه‌ها و مراکز توزیع و مصرف آن جدی گرفته نمی‌شود.
وی گفت: متأسفانه شیوع مصرف و استعمال تنباکوهای معطر در قلیان از سوی جوانان و نوجوانان موجی از سرطان ریه را برای کشور رقم می‌زند و در کنار آن ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی متعددی را نیز به همراه دارد. 
وی با بیان اینکه علیرغم نامه ۴۰۰۰ پزشک و مسئول به رئیس جمهور در خصوص مقابله با مصرف قلیان، این ماده دخانی هنوز به صورت علنی در حال مصرف است.
وی خاطر نشان کرد: تنباکوهای فاسد در این قلیان‌ها حاوی ترکیبات سمی آروماتیک و بنزن است که ریسک ابتلا به سرطان ریه را چند برابر می‌کند.

وی افزود: تا زمانیکه با متخلفان عرضه قلیان برخورد جدی و قانون محور نشود، موجب گرایش به این ماده سرطانزا وجود دارد و باید دولت به فکر برخوردی جدی با متخلفین باشد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه