واکنش وزارت امور خارجه آمریکا به سخنان “محسن رضایی”

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی شب گذشته خود در واکنش به مصاحبه اخیر “محسن رضایی” در خصوص تجهیز حماس گفت:ما مدتهاست که می‌دانیم ایران تسلیحات، آموزش و کمک مالی به حماس می‌دهد.

واکنش وزارت امور خارجه آمریکا به سخنان “محسن رضایی”

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از سایت وزارت امور خارجه آمریکا، “جنیفر ساکی” در خصوص اینکه آیا آمریکا با کشورهایی که کمک و سلاح به حماس می‌دهند صحبت کرده یا نه، گفت: ما مطمئنا با قطریها صحبت کردیم.ما با ایرانی ها صحبت نکرده ایم.قطریها طرف صحبت مهمی بوده اند و هفته گذشته با آنها صحبت شد زیرا آنها  رابطه تاثیر گذاربا حماس دارند.ما مطمئنا می توانیم با کشورهایی که با آنها توافق داریم بنشینیم و گفتگو کنیم. وزیر امور خارجه آمریکا به همین جهت در حال تعامل با قطریها و ترک ها است و انتظار دارم این تعامل ادامه یابد.

 
جنیفر ساکی در واکنش به سخنان اخیر “محسن رضایی” دبیر مجمع تشخیص مصلحت( مشروح گفتگوی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با العالم را اینجا بخوانید)  درمورد تجهیز حماس گفت: ما مدتهاست که می دانیم ایران تسلیحات، آموزش و کمک مالی به حماس می دهد.من واقعا حرف بیشتری ندارم و این همچنان موجب نگرانی ما است.مسلما همانطور که شما می دانید تمرکز ما درباره ایران بر روی برنامه هسته ای و مذاکرات هسته ای باقیمانده است. 
 
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت:ما در برخی از موضوعات با همکاری با روسیه ادامه می دهیم که از جمله آن مذاکرات پنج به علاوه یک و تلاش برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای است. موضوعاتی است که ما اختلاف داریم.
 
جنیفر ساکی در مورد آمریکایی های بازداشت شده در ایران گفت:ما در حال استفاده از همه کانال ها برای آزادی افراد بازداشت شده هستیم.ما از طریق سوئیس، حافظ منافع ما درخواست دسترسی(بازداشت شدگان به ) کنسولگری را دادیم تا خدمات کنسولی مناسب فراهم کنیم. ما نمی توانیم در حال حاضربه خاطر ملاحظات محرمانه اظهارنظر بیشتری کنیم اما در حال برداشتن هر گامی که بتوانیم،هستیم.
 
وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره این که سوئیس چه زمانی می تواند این بازداشت شدگان را ببیند،گفت :این روند عادی است و سوئیس خواهد توانست آنها را ببیند.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا این اقدام(بازداشت‌ها) برای اختلال در روند مذاکرات صورت نگرفته، گفت: من فکر نمی‌کنم. ما در حال بررسی انگیزه در این زمینه هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه