عربستان و اسرائیل نگران کاهش تنش‌ها بین تهران و واشنگتن

ریاض و تل‌آویو به سختی نگران آن شده اند که کاهش تنش‌ها بین ایران و ایالات متحده با بر هم زدن موازنه قوا در منطقه همراه خواهد بود.

عربستان و اسرائیل نگران کاهش تنش‌ها بین تهران و واشنگتن

به گزارش ۸دی نیوز، اندیشکده استراتفور در یادداشتی مدعی شد که واشنگتن آن‌قدرها هم برای مذاکره با ایران تحت فشار نیست. آن زمان که نیروهای آمریکایی در عراق حضور داشتند، واشنگتن به ایران نیاز داشت اما اکنون چنین نیازی نیست. از سوی دیگر بسیاری از محافل در واشنگتن از همکاری دیپلماتیک با ایران مخالف هستند.
مذاکرات ایران و ایالات متحده موازنه قدرت در خاورمیانه را بر هم می‌زند و به نفع روابط ایالات متحده با متحدینش نیست. امتیاز دهی به ایران منجر به نگرانی شدید در عربستان سعودی و اسرائیل خواهد شد. سعودی‌ها و اسرائیلی‌ها نگران آن هستند که کاهش تنش بین ایران و آمریکا منجر به تقویت موضع ایران شده و به ضرر آنها تمام شود.

از طرفی ایران به‌عکس برخی کشورهای عربی، هراسی از ناامنی در منطقه ندارد چرا که در فضای داخلی قادر بوده امنیت را برقرار کند. علاوه بر آن سال‌ها تحریم باعث شده که ایران به زندگی در رنج عادت کند بنابراین اگرچه برخی دولت‌های عربی ضعیف از هرج و مرج در سوریه آسیب می‌بینند اما به‌نظر نمی‌رسد آسیب زیادی متوجه ایران شود. حتی ایران خواهد توانست که از هرج و مرج در جهان عرب به نفع خود بهره‌برداری کند.

منبع: ندای انقلاب

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه