افشای مبلغ فسخ قرارداد خلعتبری با دلار ۲۵۰۰ تومانی

در برنامه شب گذشته نود بحث حقوقی فسخ قرارداد خلعتبری با عجمان و پیوستنش به پرسپولیس و مبلغ اهدایی هدایتی با دلار ۲۵۰۰ تومان! و نیز مشکلات فدراسیون فوتبال در لغو اردوهای تیم ملی مورد بررسی قرار گرفت.

افشای مبلغ فسخ قرارداد خلعتبری با دلار ۲۵۰۰ تومانی

به گزارش خبرنگار ۸دی به نقل از مشرق، برنامه نود دوشنبه شب ۴ شهریورماه ۱۳۹۲ از ساعت ۲۲ و ۳۷ دقیقه به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت و به حاشیه های یک هفته اخیر فوتبال ایران پرداخت.  
 
فردوسی پور در این برنامه علاوه بر توجه به علت لغو اردوی تیم ملی فوتبال کشور و موضوع انتقال خلعتبری به پرسپولیس از جی لوید ساموئل، بازیکن تیم فوتبال استقلال دعوت کرده بود تا مهمان ویژه این برنامه باشد. ضمن اینکه در این برنامه تمام بازی های هفته ششم لیگ به نمایش درآمد و حاشیه های داوری این مسابقات نیز با حضور ابراهیم میرزابیگی مورد بررسی قرار گرفت. 

سوال نظرسنجی:
سوال مسابقه پیام کوتاه برنامه در خصوص میزان رضایت ببیندگان از روند آماده سازی تیم ملی برای جام حهانی بود.

در ابتدای برنامه نود گزارشی از روند آماده سازی ورزشگاه نقش جهان اصفهان و چگونگی بازسازی ورزشگاه حافظیه شیراز پخش شد.

کفاشیان: اگر آنها فیفا دی دارند ما تیم ملی بانوان داریم!
رئیس فدراسیون فوتبال علت بی پولی فدراسیون و عدم برگزاری اردوی تیم ملی را وجود تیم های ملی بانوان، فوتسال و ساحلی ایران دانست و آنها را عامل بی پول شدن فدراسیون فوتبال دانست.  
علی کفاشیان در این باره اظهار داشت: ما بودجه کافی را برای برگزاری اردو در اختیار نداشتیم و در حال حاضر همه برنامه ما برای تیم ملی فوتبال کشور نیست و تیم های نوجوانان، جوانان، تیم ملی ساحلی و فوتسال هم برای ما خرج دارند.  
رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: یا باید اسپانسر و دولت به فدراسیون فوتبال کمک کنند و یا اینکه فعلا این وضعیت را تحمل کنیم.  
وی همچنین عنوان کرد: نظر کادر فنی این بود که تیم ملی به اردوی پرتغال برود و در این کشور اردو بزند اما مشکلات مالی باعث شد این اردو لغو شود.  کشورهای دیگر فقط به تیم های پایه و بزرگسالان می پردازند اما ما فوتبال بانوان داریم، فوتبال ساحلی و فوتسال هم داریم.  در این لحظه عادل فردوسی پور از کفاشیان این سوال را کرد که مگر چقدر خرج تیم ملی بانوان می شود که عدم برگزاری اردو و بی پولی فدراسیون را وجود تیم ملی بانوان می دانید.   
کفاشیان در ادامه در پاسخ به سوال نظر سنجی برنامه نود مبنی بر اینکه آیا از عدم برگزاری اردوی تیم ملی راضی هستید یا خیر عنوان کرد: بنده هم از عدم برگزاری اردو ناراضی و ناراحت هستم. (گفتگوی کامل کفاشیان با برنامه ۹۰)

وی در ادامه گفت: نظر کادر فنی این بود که تیم ملی به پرتغال برود و در آنجا بازی دوستانه برگزار کند اما به دلیل مشکلات مالی این بازی لغو شد. فدراسیون فوتبال با این همه زیر مجموعه و تیم های ملی نیاز به حمایت بیشتر است.

نکونام: لیگ ایران از اروپا جلوتر است!

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: دو اردوی مهم را که می توانستیم از آنها بهترین استفاده را داشته باشیم را از دست دادیم و حالا سوال ما این است که وقتی قرار بود اردوی تیم ملی لغو شود، چرا بازی های لیگ با این سرعت در حال برگزاری است در حالی که در اروپا هفته دوم و سوم است ما از آنها جلوتریم و هفته هفتم را در پیش رو داریم!
جواد نکونام یکی از مهمانان تلفنی برنامه نود بود که گفت: آنچه مهم است این است که همه ما آرزو داشتیم که به جام جهانی برویم و حالا که به جام جهانی رفتیم و با دعای مردم به این موفقیت دست یافتیم، در همه جای دنیا در چنین موقعیتی همه بهترین امکانات را استفاده می کنند تا تیم شان در جام جهانی موفق شود. بالاخره این فوتبال، فوتبال ملی و فوتبال کشور خودمان است و همه باید کمک کنیم تا اردوهای تیم ملی به خاطر بی پولی از دست نرود.  
نکونام همچنین عنوان کرد: ما باید شرایطی برای آینده فراهم کنیم که از یک هفته قبل بازیکنان ملی پوش در اختیار تیم ملی قرار گیرند. اردوهای کوتاه مدت و بازی های خوب و تدارکاتی می تواند به ما کمک شایانی کند. 

کفاشیان در خصوص نامگذاری جعلی در لیگ امارات گفت: این بحث ورزشی نیست و سیاسی است و ما نیز از طریق وزارت امور خارجه این موضوع را پیگیری کردیم و انشاالله به نتیجه می رسیم.
وی در خصوص استعفای عزیزی خادم گفت: ایشان استعفا دادند و ما قبول کردیم و انشاالله از ایشان در جاهای دیگر استفاده می کنیم.

مهمان برنامه
جی لویید ساموئل هافبک تیم استقلال تهران که مهمان برنامه نود بود در صحبتهای خود گفت: از طریق یک شرکت نقل و انتقال فرانسوی وارد ایران شدم و به تیم استقلال پیوستم که یک چالش جدید و جذاب برای من بود. وضعیت تیم اکنون خیلی خوب است و در لیگ برتر و لیگ قهرمانان وضعیت خوبی داریم و امیدوارم در بازی برگشت با بوریرام نیز بتوانیم موفق باشیم.

وی در ادامه گفت: تیم بوریرام نسبت به ما وضعیت بهتری داشت ولی فکر می کنم اینکه ما در خانه گل نخوردیم به ما خیلی کمک می کند.

 

ساموئل خاطرنشان کرد: من سه ساله بودم که به انگلیس رفتیم و خانواده من در حال حاضر در انگلیس هستند و گاهی به ترینیداد نیز سفر می کنیم. در حال حاضر دو بازی ملی نیز برای ترینیداد انجام دادم ولی فکر نمی کنم فرصت حضور در جام جهانی را داشته باشم.

در برنامه نود گزارش یکی از تلویزیون های لندن در بدو ورود ساموئل به ایران پخش شد که در آن مجری برنامه از این بازیکن درخصوص دلایل حضورش در ایران سوال کرده بود.

ساموئل دوران نوجوانی در تیم آستون ویلا بازی می کرد اما به گفته خودش طرفدار لیورپول بوده و در میان بازیکنان حال حاضر لیگ برتر طرفدار جیوانی فان پرسی هافبک منچستر یونایتد است.

ساموئل در ادامه گفت: برخورد مردم ایران با من در این مدت خیلی خوب بوده و من کاری به مسائل سیاسی ندارم تنها آمده ام که فوتبال بازی کنم و کاری به مسائل دیگر ندارم. در ایران فرصت گشت و گذار ندارم زیرا فوتبال به من فرصت نمی دهد و از میان غذاهای ایرانی قرمه سبزی را خیلی دوست دارم.

ساموئل تصریح کرد: در ایران با توجه به کیفیت زمین ها و توپ مسابقه ها شرایط کمی با لیگ های معتبر مثل انگلستان تفاوت می کند حتی شرایط داوری ها و بازی تفاوت می کند و خیلی از لیگ های اروپایی مانند انگلیس هستند.

زارعی بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان که در اولین برنامه نود از فدراسیون به دلیل پرداخت نکردن مطالبات و هزینه هایش انتقاد کرده بود در برنامه دیشب از فدراسیون بابت اظهاراتش عذرخواهی کرد.

وضعیت کنونی فوتبال مانند سریال هزار دستان!
ماجرای چرت زدن کارلوس کی روش در ورزشگاه آزادی هنگام بازی تیم  های استقلال و راه آهن از یک سو و موضوع لغو اردوی تیم ملی فوتبال کشور از سوی دیگر سبب شد تا برنامه نود سوژه مناسبی در برنامه این هفته خود داشته باشد.  
فردوسی پور و همکارانش برای نشان دادن وضعیت کنونی فوتبال بخش هایی از سریال هزاردستان را به تصویر کشیدند که در آن ماجرای چرت زدن اهالی این فیلم به تصویر کشیده شده بود. 

 

 

رحیمی: جباری نیاز به استراحت داشت، پول بابت خلعتبری نداشتیم!

رحیمی مدیرعامل باشگاه سپاهان در ارتباطی با برنامه گفت: جباری با کسی مشکل ندارد ایشان از هفته دوم اعلام کرد که می خواهد اصلا فوتبال بازی نکند و این مساله در رسانه ها منعکس شد اما فکر می کنم به سود جباری نیست که این مساله ادامه پیدا کند امیدوار هستیم ظرف چند روز آینده این مساله به پایان برسد اما اگر جباری با کرانچار مشکل داشته باشد قطعا ما از سرمربی تیممان حمایت می کنیم.

رحیمی در خصوص مذاکره با خلعتبری گفت: ما سه ماه پیش خلعتبری را می خواستیم اما عجمانی ها گفتند نمی دهیم و ما دیگر دنبالش نرفتیم و اگر کسی در این مدت از طرف باشگاه سپاهان به عجمان رفته است من از شما خواهش می کنم این موضوع را پیگیری کنید ببینید این شخص چه کسی بوده است؟ البته در این مدت خلعتبری با ما در تماس بوده است و حتی مدیر برنامه های او نیز با ما صحبت کرد و اعلام کرد اگر ما ۸۰۰ هزار دلار را بپردازیم خلعتبری می تواند به سپاهان بیاید ولی ما اعلام کردیم که توان پرداخت این مبلغ را نداریم.

در ادامه شیرینی سرپرست باشگاه پرسپولیس و براتی کارشناس حقوقی روی خط ۹۰ آمدند که در پایان به مشاجره شدید شیرینی و براتی انجامید . براتی کارشناس حقوقی  بر این باور بود که هزینه خسارت عجمان را خلعتبری باید بپردازد ولی شیرینی سرپرست باشگاه پرسپولیس اعتقاد دیگری داشت .

شیرینی سرپرست تیم پرسپولیس اظهار داشت: من تشکر می کنیم از آقای هدایتی که کل هزینه های این انتقال را تقبل کرد؛ من نمی دانم این مبلغ چقدر بوده اما از هدایتی که به عنوان یک پرسپولیسی آنرا پرداخت کرد تشکر می کنم.

احمدرضا براتی کارشناس حقوقی فوتبال با ارائه اسلایدهایی در خصوص قرارداد خلعتبری معتقد بود که می شد بدون پرداخت هزینه ای خلعتبری را به لیگ ایران بازگرداند.
 

خلعتبری در صحبتهای خود گفت: من تهران هستم و در برنامه ۲۳ اردیبهشت نود که حضور داشتم به شما گفتم که امارات بودم و در همان تاریخ نیز قرارداد خود را ثبت کردم ضمن این که خلیج برای من همیشه خلیج فارس بوده و هست و حتی در اردوی ترکیه تیم عجمان شرکت نکردم. قرارداد دوساله من با آنها ۷ میلیارد تومان می شد اما همه چیز برای من پول نیست و با افتخار و تمام توان برای پرسپولیس بازی می کنم.

سپس خلعتبری با برنامه ۹۰ تماس گرفت و حرفهای براتی را بی مورد دانست، پس از او هدایتی با این برنامه همراه شد و در مورد پرداخت این هزینه سخن گفت .
خلعتبری در صحبتهای خود گفت: من تهران هستم و در برنامه ۲۳ اردیبهشت نود که حضور داشتم به شما گفتم که امارات بودم و در همان تاریخ نیز قرارداد خود را ثبت کردم ضمن این که خلیج برای من همیشه خلیج فارس بوده و هست و حتی در اردوی ترکیه تیم عجمان شرکت نکردم. قرارداد دوساله من با آنها ۷ میلیارد تومان می شد اما همه چیز برای من پول نیست و با افتخار و تمام توان برای پرسپولیس بازی می کنم.
وی در خصوص این که چگونه می‌تواند پس از زمان نقل و انتقالات به پرسپولیس بپیوندد، تصریح کرد: مشکلی ندارم و به عنوان بازیکن آزاد به پرسپولیس خواهم آمد. قرار شده است تاریخ فسخ قراردادم از سوی باشگاه موقعی به AFC ارسال شود که مشکلی برای عقد قرارداد نداشته باشم.

مهاجم تیم ملی ایران در مورد اینکه تاریخ نقل و انتقالات حداکثر ۱۶ تیرماه به پایان رسیده و شما وقتی می‌خواهید در این دو سه روز قراردادتان را فسخ کنید چگونه می‌شود زمان فسخ قرارداد قبل از ۱۶ تیرماه اعلام شود، گفت: آنطور که با آقای کفاشیان صحبت کردم، شرایط خاصی وجود دارد و مشکلی در این خصوص ندارم. قرار است همانطور که گفتم زمان عقد قراردادم به نحوی اعلام شود که مشکلی برای عقد قرارداد با پرسپولیس نداشته باشم.

هدایتی: هرکس با سند ثابت کند من طلبکارم دوبرابر به او می دهم!

هدایتی مالک پیشین باشگاه های استیل آذین و ملوان در ارتباطی تلفنی با برنامه نود گفت: حدود یک میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان برای فسخ قرارداد خلعتبری پرداخت کردم که آن هم انجام وظیفه بوده است .
هدایتی اعلام کرد که ۵۰۰ هزار دلار به حساب عجمان واریز کرده که به پول رایج کشور یک میلیارد و دویست میلیون تومان می شود. فردوسی پور نیز از این حساب کتاب هدایتی شوکه شد و از وی سوال کرد که بر اساس چه نرخی از دلار این رقم را محاسبه کردید؟ هدایتی نیز پاسخ داد بر اساس دلار ۲۵۰۰ تومانی که در مملکت رایج است. در این لحظه مجری برنامه نود هم از وی درخواست کرد که اگر کسی دلار ۲۵۰۰ تومانی نیاز داشت وی را سراغ حسین هدایتی بفرستد.

وی در ادامه گفت: اگر از زمان در اختیار گرفتن تیم گهر اگر کسی از ما طلب داشت من دو برابر آن را پرداخت می کنم. در خصوص ملوان بنابر تعهدی که داشتم با درودگر تسویه حساب کردم و یک ریال بدهی نیز ندارم. تعهد من به باشگاه ملوان ۵ میلیارد بوده که من ۸ میلیارد تومان پرداخت کرده ام و نامه تسویه حساب آن را از درودگر مدیرعامل باشگاه ملوان دریافت کردم. من از همین جا اعلام می کنم که اگر شخصی یا باشگاهی از من طلبکار باشد من دو برابر آن را به آنها پرداخت می کنم.

تامینی بازیکن تیم ملوان نیز گفت : ۵۰ درصد قرادادام که ۱۲۵ میلیون تومان می شود را از ملوان طلب دارم. من به خاطر تیم خودم و شهر خودم به تیم ملوان بازگشتم و به خاطر پول نبوده که به این تیم آمدم.

نتیجه نظرسنجی برنامه ۹۰

برنامه نود در ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد سه شنبه به پایان رسید و در مسابقه نظر سنجی پیامکی آن نتیجه زیر به دست آمد:

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه