فیلم ضد ایرانی «گلاب» ماه نوامبر اکران می‌شود

فیلم «گلاب» که اولین تجربه کارگردانی جان استوارت شومن تلویزیونی است، قرار است در فستیوال فیلم تورنتو پیش‌نمایش داده شود.

فیلم ضد ایرانی «گلاب» ماه نوامبر اکران می‌شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، کمپانی اوپن رود فیلمز درام سیاسی ضدایرانی جان استوارت را که «گلاب» نام دارد، اکران خواهد کرد. این فیلم برای اولین بار در فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو پیش‌نمایش داده خواهد شد و بعد از آن هم روز هفتم ماه نوامبر (۱۶ آبان) به صورت سراسری در آمریکا اکران می‌شود. این فیلم اولین تجربه کارگردانی مجری برنامه «دیلی شو» است.

کمپانی آدلات انترتینمنت سرمایه‌گذاری این فیلم را انجام داده است. استوارت در سال ۲۰۱۳ به مدت سه ماه از برنامه «دیلی شو» کناره‌گیری کرد تا بتواند این فیلم مستقل را کارگردانی کند. فیلم «گلاب» اقتباس سینمایی از کتاب خاطرات «بعد آن‌ها سراغم آمدند: داستان عشق، اسارت و بقای یک خانواده» است که توسط مازیار بهاری روزنامه نگار و ایمی مولوی نوشته شده است. این کتاب خاطرات داستان دستگیری بهاری در سال ۲۰۰۹ و در حین پوشش خبری او از انتخابات ریاست جمهوری دروه قبلی در ایران را تعریف می‌کند.

گائل گارسیا برنال نقش بهاری را در فیلم «گلاب» بازی می‌کند.

آشنایی استوارت با بهاری به پیش از دستگیری او باز می‌گردد. بهاری پیش از دستگیری‌اش در برنامه «دیلی شو» استوارت حاضر شده بود تا درباره ایران صحبت کند. هنگام دستگیری، همین مصاحبه او به عنوان یکی از مدارک همکاری‌اش با جاسوس‌های غربی مطرح شد. استوارت باز هم به داستان بهاری پرداخت و بعد از آزادی او از زندان، بهاری را باری دیگر در برنامه‌اش حاضر کرد تا بتواند درباره اتفاقاتی که برایش افتاده بود صحبت کند.

استوارت به همراهی اسکات رودین و جیجی پریتزکر از کمپانی آدلات مسئولیت تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده داشته‌اند. لیلا یاکوب، ایلای بوش و کریس مک‌شین هم تهیه‌کنندگان اجرایی فیلم هستند. کمپانی سیرا/افینیتی این فیلم را در سراسر جهان پخش و توزیع خواهد کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه