زندگی با مشقت یک پیرمرد شفتی که همیاری مردم و مسئولین را می طلبد

جای جای دیوار را ترک برداشته بود و از گوشه سقف پلاستیک آویزان بود، با تعجب پرسیدم اینها برای چیست؟ گفت: پولی که برای تعمیر سقف ندارم، وقتی باران می بارد تمام خانه را آب بر می دارد ، آن را گذاشته ایم تا شاید کمی از آب باران را مهار کند.

زندگی با مشقت یک پیرمرد شفتی که همیاری مردم و مسئولین را می طلبد

گزارش ۸دی نیوز از وضعیت اسفناک پیرمرد شفتی که تمام زندگیش را صرف گذران خدمت به خانواده اش نموده و هم اکنون منتظر دستان مسئولان وخیران است…

وبسایت خبری تحلیلی صبح شفت گوشه ای از زندگی این تهیدست با آبرو را منتشر نموده است؛

عصر امروز به پیشنهاد یکی از دوستان به روستای شالده رفتیم تا شاید بتوانیم گره از کار خانواده ای باز کنیم.

وقتی به آنجا رسیدیم بهت زده خانه ای دیدم که کمتر نشانی از زندگی داشت. سقفی سوراخ، دیواری تخریب شده و چوبهایی تکه تکه شده، انگار سالهاست کسی پا بدان جا نگذاشته بود. اما نزدیک تر که رفتیم مردی میانسال را دیدیم که به استقبالمان آمد و از اوضاعش گفت…

نامش را پرسیدم و از چرایی اوضاع زندگی اش پرس و جو کردم، خود را علی طاعتی معرفی کرد، مردی با ۶ فرزند و البته درآمد کم.

می گفت شغل ثابتی ندارد و با کارگری و زمین کوچک کشاورزی نان تامین زندگی اش را فراهم می آورد. اما بیماری همسرش و عدم توانایی مالی کافی اوضاع زندگیشان را اینگونه ساخته است.

سرم را بلند کردم  و مشغول عکاسی شدم، جای جای دیوار را ترک برداشته بود و از گوشه سقف پلاستیک آویزان بود، با تعجب پرسیدم اینها برای چیست؟ گفت: پولی که برای تعمیر سقف ندارم، وقتی باران می بارد تمام خانه را آب بر می دارد ، آن را گذاشته ایم تا شاید کمی از آب باران را مهار کند

پرسیدم خب به کمیته امداد یا بهزیستی مراجعه کرده؟  جواب داد: نه! تاکنون هر طور بوده زندگی ام را چرخانده و از کسی درخواست کمک نکرده ام، اما الان می بینم خانه ام دارد سر زن و بچه ام فرو می ریزد و از هر کس که می تواند عاجزانه تقاضا دارم تا جان خانواده ام را حفظ کند.

می گفت: منزلی که در آن ساکن است بیش از ۴۰،۵۰ سال قدمت دارد و به هیچ وجه قابل سکونت نیست، تنها خواسته اش هم داشتن مکانی امن برای زندگی است که ترسی از آوار شدن آن به جانش نیافتد.

امیدواراست با کمک مسئولین ذیربط مشکل این خانواده ی شفتی که تاکنون با آبرو زندگی کرده و دستی برای کمک پیش کسی دراز نکرده اند رفع گردد.

98512

985

258

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه