عدم حضور در انتخابات و سرانجام شکایت از احمدی‌نژاد

اگر امثال من بردند و خوردند من صلاحیت ندارم که رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری باشم. در مجمع حضور داشته باشم و برای شما حرف بزنم.

عدم حضور در انتخابات و سرانجام شکایت از احمدی‌نژاد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایسنا، رئیس مجلس پنجم در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان شرکت کننده در همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج ازکشور مبنی بر این که باید چه کرد که مجلس آینده تبلور اراده‌ی مردم باشد و این که آیا خود شما در انتخابات شرکت خواهید کرد یا نه؟ گفت: بنده بنا ندارم در انتخابات شرکت کنم و نمی‌کنم و تشخیص می‌دهم که تکلیفی در این زمینه ندارم.

وی با اشاره به این که در چندین دوره مجلس حضور داشته و چندین سال رئیس مجلس بوده است، تصریح کرد: در نقاط مختلف دنیا اتاق‌های فکری وجود دارد که این اتاق‌های فکر افرادی که سا‌ل‌ها کار سیاسی کرده اند تجربه‌ی خود را در اختیار جوان‌هایی که تازه وارد عرصه‌ی سیاست می‌شوند، می‌گذارند و من وقتی ریاستم در مجلس تمام شد بر این موضوع تاکید کردم.

این عضو جامع روحانیت مبارز با بیان این که من ۲۰ سال نماینده بودم و ۲۰ سال پوستر بنده در سطح دیوارهای شهر زده شد و این موضوع بس است، تصریح کرد: من اکنون ۷۱ سالم است و از نسل اول انقلاب هستم. ما باید به نسل‌های دیگر برای حضور در عرصه فرصت بدهیم.

وی ادامه داد: نگاه من این بوده و هست و به همین دلیل برای حضور در این عرصه احساس تکلیف نمی‌کنم.

ناطق نوری گفت‌: امیدوارم که در انتخابات آینده مجلس نیز چنان مسائل ساماندهی شود و پیش رود که تمام نیروهای خدمت گذار بتوانند با انگیزه وارد این صحنه شوند و انتخابات به صورت مناسب برگزار شود.

ناطق نوری در ادامه در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری مبنی بر این که از سوی احمدی‌نژاد به شما اتهام‌هایی وارد شد، چرا این اتهامات را پیگیری نکردید؟ تصریح کرد: ایشان تشخیص دادند و مطالبی را مطرح کردند، ولی اشکال این است که چرا این مطالب پیگیری نشد. خواسته‌ی من اکنون نیز از قوه قضاییه این است که این نسبت‌هایی که داده شد را پیگیری کند تا مشخص شود راست است یا دروغ است. اگر امثال من بردند و خوردند من صلاحیت ندارم که رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری باشم. در مجمع حضور داشته باشم و برای شما حرف بزنم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایشان یک نسبت‌هایی را دادند وگفتند بردند وخوردند، من دو سه بار تاکنون گفته‌ام که چرا به این مسائلی که مطرح شد، نمی‌رسید من این اشکال را دارم. نسبت‌هایی را به افراد داده می‌شود باید این مسائل بررسی شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همان موقع ایشان اسم پسر من را نیز بردند.پسر من شکایت کرد، ولی نقص قانونی و حقوقی مانع از ادامه پیگیری شد و وکیل واردی گفتند که این اندازه که ایشان گفته پیگیری ها راه به جایی پیدا نمی‌کند و خودتان را خسته نکنید. به همین بابت آن شکایت تبدیل به رنج نامه شد.

ناطق نوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: متاسفانه این پرونده و این مسائل ابتر می‌ماند و در ذهن مردم شبهات ایجاد می‌شود. من دلم برای خودم نمی‌سوزد، وقتی کسی وارد می‌شود باید پی این مسائل را نیز به تنش بمالد. اگر بخواهد زیر بلیط کسی نرود این موضوع خرج دارد. البته این به ضرر ما نشد و جامعه فهمید که چی به چی است،ولی من تاکید دارم که باید به این قضایا رسیدگی شود.

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری ادامه داد:از همه بدتر در ارتباط با این مسائل این موضوع است که فرهنگ ما خراب شود، ناطق نوری از بین برود و یا آبرویش برود چیزی نیست. متاسفانه بی‌اخلاقی، دروغ و تملق در فرهنگ ایرانی در حال نهادینه شدن است و این مسائل به فرهنگ ما ضربه وارد شد.از سویی دیگر جوانان ونسل جدید نسبت به مسئولان وروحانیت واسلام بد بین می‌شود و این ضرر را نمی‌توان جبران کرد.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر این که دانشجویان خارج از کشور بعد از بازگشت به وطن با معضل بیکاری روبرو هستند با تایید این موضوع گفت: برخی از بستگان من نیز که در خارج از کشور تحصیل کردند، در موقع بازگشت دغدغه شغل دارند و مسئولان باید به این موضوع توجه کنند و از این دانشجویان به عنوان یک سرمایه استفاده کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود ادامه داد: متاسفانه ارتباط مراکز تحقیقاتی ما با مراکز صنعتی وغیر صنعتی و عملیاتی کشور بیگانه است و در واقع همپوشانی ندارد. برخی از تحقیقات تکراری هستند و و صرفا تحقیقات هستند و ما آنها را در صنعت و کار نمی‌بینیم. کار هم آنها را نمی‌یبند در حالی که صنعت دانشگاه باید به یکدیگر پیوند بخورد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه