تهمت استبداد به نظام اسلامی در هفته نامه نماینده فومن!/ آقای عاشوری پاسخگو باشد

مجمع یاران انقلاب اسلامی فومن با صدور بیانیه ای به مطلبی جنجالی که در هفته نامه فومنات منتشر شد بود واکنش نشان داده و نوشتند: هر خطایی که از ما سر زند، بی شک ضرر آن متوجه نظام و انقلاب خواهد بود.

تهمت استبداد به نظام اسلامی در هفته نامه نماینده فومن!/ آقای عاشوری پاسخگو باشد

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی ۸دی نیوز، چندی پیش هفته نامه فومنات در گفتگویی جنجالی مطالبی را مطرح نمود که در همین راستا مجمع یاران انقلاب اسلامی شهرستان فومن در بیانیه ای به این موضوع واکنش نشان دادند.

متن کامل این بیانیه که روز گذشته در نمازجمعه های فومن و شفت توزیع گردید به شرح زیر می باشد:

در مطلبی از هفته نامه فومنات به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی آقای ناصر عاشوری، نماینده فومن وشفت در مجلس شورای اسلامی ، نظام اسلامی ایران به عنوان یک نظام استبدادی ، قلمداد گردید!!

در شماره ۱۹۵ روز سه شنبه ۲۴ تیر ۹۳ ( صفحه ۳ ) این نشریه در مصاحبه با « رضا کاظمی   »با عنوان جعلی « فعال فرهنگی، سیاسی شهرستان فومن » ! که با موضوع داعش وتحولات عراق چاپ گردید ؛ ضمن ارائه تحلیل های نادرست و مغرضانه در قسمت های مختلف این مصاحبه مانند : « … پیروزی شیعیان در عراق و روی کارآمدن نوری مالکی که بیشترین امتیازات را به بخشی از جامعه نشین شیعیان داد…» بعنوان مشکل اصلی ایجاد بحران در عراق !! (جواب سئوال اول) واینکه خواستگاه تفکر داعش را قرائتی از (شهید) نواب صفوی در کنار اخوان المسلمین و سیدقطب دانسته ! (جواب سئوال دوم) جمهوری اسلامی را مانند اخوان المسلمین فرقه ای از گروه های مختلف سلفی گری بیان نموده! (جواب سئوال سوم) و نیز جهت مطالعه بیشتر کتاب هایی از نویسندگان التقاطی مانند «هاشم آقاجری» ( وی به دلیل توهین و نفی عصمت ائمه (ع) بویژه حضرت زهرا(س) به ارتداد محکوم گردیده بود و نیز تقلید را کار میمون دانسته بود!) « حبیب ا… پیمان » (از اعضای حزب منحله نهضت آزادی) و … را بعنوان منبع مطاله معرفی نموده است، در جواب به سئوال های پنجم و آخر، بصورت رندانه و البته معاندانه ، نظام اسلامی ایران را بعنوان یک نظام استبدادی و ایران را فاقد یک «مدیریت حکومتی» معرفی نموده است!!

این فعال جعلی فرهنگی سیاسی فومن در جواب به این سئوال که آمریکا دنبال چه هدفی در عراق است ؟ (س پنجم) ضمن برشمردن سابقه نظام سرمایه داری در استثمار ملتها عنوان می کند : « … جامعه ما به علت فقدان اندیشه [!] و مدیریت حکومتی [!] و استبداد زدگی که از اوائل حکومت قاجار تا به امروز  [!!]  بوده است و »با بکار بردن قید «تا به امروز» جامعه ایران را در طول عمر ۳۵ ساله انقلاب اسلامی ، فاقد مدیریت حکومتی دانسته و در این مدت آن را «استبداد زده» معرفی می کند!! به عبارت دیگر ، نظامی که در آن «ولی فقیه» حاکم است به زعم بیان بیمارگونه وی ، ناکارآمد بوده و باعث استبدادزدگی جامعه ایرانی گردیده است!!

 

 نامبرده در لجن پراکنی و تهمت به نظام، پا را از این فراتر نهاده و در جواب سئوال آخر که چه تفاوتی بین شرایط ایران با دیگر کشورهای همسایه می بینید؟ عنوان می کند : « …مردم ایران باهوش ترین مردم جهان اند و با تمدن بسیار طولانی، اما « تا کنون » [!!] از دولت [ نظام ] های استبدادی برخوردار بوده اند … »!!وی باز هم با بکارگیری قید « تاکنون » نظام اسلامی را مجددا در بازه دولتهای استبدادی نشان می دهد!!

 

در ادامه می گوید : « با وجود همه اینها چندگانگی وتکثرگرایی ( بخوانید پلورالیزم !)در ایران موج می زند و در طول تاریخ هرگز نظام استبدادی[؟!] نتوانسته برای همیشه این تکثر را تبدیل به یک جریان مخصوص خودش کند. به همین خاطر می بینیم از درون همین دولتهای استبدادی[؟!] اصلاح طلبانی[!] برخواسته اند و نگاهی نو و طرحی نو برای جامعه در انداخته اند … » !! 

ما به هیچ وجه قصد پاسخگویی به چنین اظهارات سخیفی را نداریم . زیرا نه محتوای چنین افاضاتی و نه شخص گوینده آن ، ارزش پاسخگویی را ندارد! همچنین دنبال واکاوی رفتار سیاسی نماینده فومن وشفت نیستیم. زیرا ، سه دوره حضور در مجلس ، زمان مناسبی برای شناخت رویه سیاسی وی ، برای عموم مردم بوده است.

حضور در کنار سید محمد خاتمی در متینگ انتخاباتی سال ۷۶ در میدان ولی عصر (عج) فومن به موازات امضای بیانیه حمایت نمایندگان مجلس از ناطق نوری !! مخالفت با استیضاح مهاجرانی (وزیر ارشاد خائن وفراری دولت اصلاحات) در مجلس پنجم و تلاش برای پیروزی او در استیضاح و نیز نصب پرده تبریک برای پیروزی وی در استیضاح در جلوی مهدیه فومن !! ، حمایت همه جانبه وی از هاشمی در مقابل احمدی نژاد در انتخابات ۸۸!!!حمایت محتاطانه از احمدی نژاد در انتخابات ۸۸!! و اکنون نیز به اقرار خود در همین شماره هفته نامه (ص۲) از حامیان دولت روحانی در مجلس !! … تنها نمونه هایی از سیر رفتار سیاسی وی در طول مدت حضور در صحنه سیاسی می باشد. به طور خلاصه ، آقای نماینده ، از ارادتمندان ویژه به آقای هاشمی بوده و اشارات [!!] وی را در صحنه های سیاسی و اقتصادی نظام دنبال می کند ، بگونه ای که حمایت ایشان از دولت جدید را باید در همین راستا ارزیابی کرد!!

 foomanat

با تمام این تفاسیر، ما خطابمان متوجه مصاحبه شونده (کاظمی) و نیز نماینده فومن وشفت، به دلایل فوق نیست! بلکه روی صحبتمان با آندسته از حامیان و اعضای حلقه نزدیک به شخص نماینده می باشد که همیشه برای توجیه حمایت های خود از نماینده محبوبشان ، متاسفانه در اکثر موارد ، با ارائه دلایل بی پایه و به بدترین شکل اقدام به تکفیر نیروهای انقلابی مخالف سلیقه خود نموده اند !! جالب خواهد بود که اکنون با رخ دادن عامدانه چنین افتضاحی توسط نشریه فومنات ، توجیه این دوستان چه خواهد بود؟! در این باره سئوالات زیادی مطرح می باشد که بهتر است ، دوستان مذکور پاسخگوی آن باشند:

  1. مصاحبه نشریه فومنات با یک عنصر معاند نظام و از حامیان فعال حزب منحله نهضت آزادی در فومن (کاظمی) که بارها به جرم تبلیغ و اقدام علیه نظام بازداشت گردیده ، با چه هدفی صورت گرفته و به چه منظور وی را با عنوان « فعال فرهنگی سیاسی فومن » معرفی نموده است ؟! بعید است که گردانندگان نشریه فومنات بویژه مدیر مسئول آن (آقای نماینده) از مواضع ضد نظام وی که در این باب شهره شهر می باشد ، مطلع نبوده اند!!
  2. متن صحبت های رضا کاظمی که وقیحانه نظام اسلامی را بعنوان نظام استبدادی معرفی نموده ، چگونه توسط هیئت تحریریه نشریه ، تایید وچاپ گردیده است ؟! شاید میزان سواد و توانایی تحلیل هیئت تحریریه پایین بوده که منظور معاندانه مصاحبه شونده را نسبت به نظام تشخیص نداده و یا اینکه واقعا خود نیز با مصاحبه شونده هم نظر می باشند؟!
  3. با توجه به سمت گیری های چند ماه اخیر این نشریه ، بویژه پس از روی کار آمدن دولت آیا احتمال نمی رود که با چاپ چنین مطالب سخیفی ومصاحبه با چنین افرادی که نه برای اولین بار بوده ونه قطعا آخرین بار آن خواهد بود [!] حکایت از  پی ریزی وپیاده سازی سیاستی است که برخی از خواص مردود وزاویه دار[!!] با مبانی انقلاب و رهبری آن را طراحی نموده و جهت اجرای آن ، ارادتمندان و مهره های خویش را بسیج نموده اند؟!!! 

 

برای نمونه در همین شماره نشریه فومنات (ص۲) در مصاحبه با مدیرمسئول این نشریه (نماینده فومن وشفت) پس از آنکه لیست بلندبالایی از عملکرد جناب نماینده که به زعم وی باید با عینک واقع گرایی آنها رادید، ارائه می شود ، در سئوال آخر و بصورت هدفمند[!] پرسیده می شود : خیلی ها معتقدند استیضاح وزیر علوم ، سیاسی است ، نظر شما چیست ؟ پاسخ می دهد : « قبول دارم بخشی از آن سیاسی است . باید به وزیر وقت داد و هنوز زود است …» !!  منظور ایشان همان وزیری است (فرجی دانا) که با وجود تذکرهای مکرر به وی، جریان مومن وانقلابی دانشگاهها را چنان با داس ( ببخشید ، کلید) اعتدال درو کرد و بجای آنان ، عوامل فتنه ۸۸ و حتی مسببان ۱۸ تیر ۷۸ را جایگزین نمود که اعتراض رهبر معظم انقلاب ، علما ، ائمه جمعه و نخبگان انقلابی دانشگاهی را به دنبال داشت، تا جایی که در سفر به قم ، مراجع عظام تقلید به دلیل عملکرد نادرست وی حاضر به پذیرش او نشدند!! آنگاه نماینده فومن و شفت و مدیر مسئول این نشریه ، استیضاح این وزیر را سیاسی کاری دانسته و مدعی دادن فرصت بیشتر به او می شود!! که صدالبته باید به وی فرصت داد تا براحتی بتواند کار ناتمام خود را تمام نماید و باقیمانده نیروهای انقلابی دانشگاهها را درو کرده و مهره های آنچنانی را جایگزین آنان نماید، تا زمینه برای حرکت های بعدی [!!] مهیا شود !!

 

در این باره فقط همین بس که یکی از سران فتنه (خاتمی) در نشست هفتگی چندی پیش اصلاح طلبان ، ضمن تمجید از اقدامات شجاعانه [!!] همین وزیر علوم ، عنوان نموده که با اقدامات فعلی انجام شده توسط وزیر علوم ، دانشگاهها از رکود خارج شده و در آینده ، تحرکات خاصی [!] برای اجرای برنامه های سیاسی مان در دانشگاهها بوجود خواهد آمد!!

 

دوستان گرانقدر وعزیزان حلقه نزدیک به جناب نماینده ؛ ما ، اکثریت شما خوبان را با وجود اختلاف سلیقه ، از جریان مومن وانقلابی شهرمان می دانیم . سوابق و زحمات کم نظیر شما در دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نبوده و این را نیز خوب می دانیم که شما هم چه اندازه ، مورد کینه و غضب معاندان نظام قرار دارید. اما این تناقض را چگونه حل کنیم که با دارا بودن چنین سوابق درخشانی، موید جریانی در شهر شده اید که آنگونه که رفت عمل نموده و می نماید؟!! براستی چه توجیهی را می توانید برای گاف اخیر نشریه فومنات و عوامل آن اقامه نمایید؟!! شاید این دلیل را بیان کنید که مصاحبه مذکور بدون هماهنگی با مدیرمسئول چاپ گردیده که این توجیه نیز قابل قبول نمی باشد! زیرا ما در نشریه «پیام ۸ دی» با نشان دادن آن خبط رسانه ای نشریه فومنات ، به مدیر مسئول آن (جناب نماینده) توصیه کرده بودیم که برای اینکه دیگر شاهد چنین افتضاحی نباشیم ، بهتر است قبل از چاپ هر شماره ، نظارت بیشتری بر محتوای نشریه خود داشته باشد ! اما تسلسل گاف دادن های این نشریه ، خبر از واقعیت تاسف باری می دهد که مصاحبه اخیر تنها نمونه ای از آن می باشد !!

 

دوستان عزیز وانقلابی ؛هر خطا و یا هر ترک اولویتی که از ما در تشخیص جریان درست و اصولی و مبارزه با «جریان نفاق» سر زند ، بی شک ضرر آن متوجه نظام و انقلاب خواهد بود. چگونه قابل تحمل است که با مساعدت عوامل نشریه جریانی که شما حامی آن هستید، نظام مظلوم ما توسط یک عنصر معلوم الحال، به استبداد متهم می شود ؟!! همان نظامی که حاصل مجاهدت های امام (ره) و ثمره خون هزاران شهید و ایثارگری های جانبازان و آزادگانی مانند شما خوبان می باشد. با شناختی که ما از شما داشتیم ، منتظر ماندیم تا خود شما پیش قدم شده تا با سیر نادرست چنین جریانی برخورد مناسب را صورت دهید . اما هر اندازه منتظر ماندیم متاسفانه واکنش مناسبی در این زمینه مشاهده نکردیم !

 

امیدواریم که همه ما با تشخیص بجا و بموقع ، بدور از هرگونه تعصب های نابجا و حب و بغض های نادرست، با درک شرایط حساس فعلی انقلاب و منطقه و نیز با سد نمودن راه بر سوء استفاده بدخواهان و معاندان نظام، در مسیر وحدت حول محور ولایت و مبانی انقلاب قدم برداریم که این نیاز واقعی و ضروری نظام وخواسته همیشگی رهبر عزیزمان است.

 

و در آخر از دادستان محترم، شجاع و مستقل دادگستری شهرستان فومن تقاضامندیم ؛ بعنوان نماینده مدعی العموم، جهت متنبه نمودن عوامل خاطی این نشریه ودفاع از حیثیت نظام اسلامی در برابر تهمت ناروای وارده، طبق قانون، برخورد قاطع ولازم را مبذول داشته، تا درس عبرتی برای تمام کج اندیشان و بدخواهان انقلاب اسلامی ومایه دلگرمی برای یاران ودوستداران آن باشد. انشاء ا… 

 

والعاقبه للمتقین

مجمع یاران انقلاب اسلامی شهرستان فومن

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
علیدوست
وقعا برای عاشوری و این هفته نامه متأسفیم
...
با اينكه از عاشوري بدم مياد اما اينجا لازمه ازش دفاع كنم زيرا عاشوري مدير مسول هفته نامه است نه سردبير...يخورده انصاف داشته باشيد اخه هيج جاي دنيا مدير مسول مطالب روزنامه رو بازبيني نميكنه و اين وظيفه سردبيره
دذهعذي6
فقط انصا ف داشته باشيد و مگسي نباشيد دندانهياي سفيد را ببينيد
فومنی
سلام اقای عاشوری امتحانات خودش و پس داده. ایشالله که با ورود افراد جدید شاهد تحولات خوبی باشیم. حاج اقای موسویان هم به انتخابات ورود کردند و از حمایت خوبی هم برخورداره ایشالله که بتونه سکان نمایندگی رو تحویل بگیره. تشکر میکنم از سایت خوبتون
در حاشیه