آموزش پرورش مهمترین نهادی است که باید به فرهنگ نگاه کند/ ۵هزار میلیاردکسری بودجه داریم

وزیر آموزش و پرورش در لاهیجان با بیان اینکه تکیه بر بودجه دولت مشکل آموزش و پرورش را حل نمی‌کند، گفت: ۲۱ هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش بوده که بر این اساس امسال با ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه هستیم.

آموزش پرورش مهمترین نهادی است که باید به فرهنگ نگاه کند/ ۵هزار میلیاردکسری بودجه داریم

به گزارش ۸دی نیوز، علی‌اصغر فانی صبح امروز در همایش فرهنگیان شهرستان لاهیجان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: معلم منزلت می‌خواهد منزلت، هویت و برکت سه رکنی است که در دولت یازدهم مورد توجه است.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت و نمایندگان مجلس برای رسیدن به این سه رکن اصلی، افزود: آموزش و پرورش کارکردهای زیادی دارد  در امسال کارکرد فرهنگی آموزش و پرورش را تقویت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در نخستین جلسه دولت با مقام معظم رهبری فرمودند مهمترین نهادی که باید به فرهنگ نگاه کند این نهاد است؛ آموزش پرورش باید اصولا به بحث فرهنگ بپردازد و در کلاس درس و در فعالیت‌های فرهنگی عمومی و موقعیت فرهنگی خود را پیدا کند.

فانی تصریح کرد: یک موضوع برای اینکه برای دانش‌آموز به فرهنگ تبدیل شود باید در حوزه دانش بینش، در حوزه رفتار فردی گروهی جمعی فرهنگ‌سازی شود و هیچ جا آموزش و پرورش نمی‌تواند در تغییر دانش ایمنی و تغییر رفتار فردی کارکند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ۱۸ اردیبهشت تعابیر زیبایی از آموزش و پرورش بیان کردند، خاطرنشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب این وزارتخانه است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آموزش وپرورش با خرد گرایی و عقلانیت به دنبال توسعه و تعالی جامعه است؛ افزود: به برکت وجود فرهنگیان دلسوز در وزارت آموزش و پرورش شاهد رشد و بالندگی کشور هستیم و توسعه مشارکت در آموزش و پرورش کلید تحول در این نهاد است.

وی با بیان اینکه باید از مشارکت معلمان و اولیای دانش‌آموزان در تمامی ابعاد استفاده کنیم، گفت: آموزش و پرورش متعلق به یک وزارتخانه نیست بلکه متعلق به همه و برای تربیت جامعه است.

فانی تصریح کرد: دانش‌آموزان امروز آینده‌سازان فردا هستند و این مسئله نشان می‌دهد که آموزش و پرورش یک فرا وزارتخانه است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش آینده کشور را می‌سازد و فقط یک دستگاه دولتی نیست بلکه احیاگر و فعال در مهمترین رکن سرمایه‌ای کشور یعنی منابع انسانی اس.

وی با بیان اینکه هر کشوری به سرمایه‌های انسانی خویش می‌بالد، گفت: سرمایه انسانی شاخص توسعه یافتگی هر جامعه است.

فانی در ادامه با بیان اینکه ساماندهی نیروهای سازمانی، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن بودجه جزو برنامه‌های اصلی این وزارتخانه در سال جاری است، اظهار کرد: مدیران مدارس و معلمان باید اختیارشان در حوزه آموزش و پرورش افزایش یابد؛ ما به دنبال تمرکز زدایی در آموزش و پرورش هستیم، قطعا رتبه‌بندی معلمان و ارتقای سطح علمی معلمان از نتایج طرح تحول نظام آموزشی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان سرانه مدارس از محل درآمدهای فروش گاز به این وزارتخانه اختصاصی می‌یابد، گفت: در حالی‌که فروش گاز در فصل زمستان است ولی با وعده آقای نوبخت این اعتبار تا پایان شهریورماه به آموزش و پرورش اختصاص پیدا می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تکیه بر بودجه دولت مشکل آموزش و پرورش را حل نمی‌کند و این بودجه‌ها کشش هزینه‌ها را ندارد، گفت: ۲۱ هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش بوده که بر این اساس امسال با ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه هستیم./تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه