حمله توپخانه‌ای صهیونیست‌ها به مدرسه‌ای دخترانه/ ۱۴۰۰ شهید و ۷۶۸۰ زخمی تاکنون

شیمون پرز رییس سابق رژیم صهیونیستی گفت: جنگ غزه اولین جنگی است که در آن تل آویو حمایت اکثریت اعراب را به دست آورده است.

حمله توپخانه‌ای صهیونیست‌ها به مدرسه‌ای دخترانه/ ۱۴۰۰ شهید و ۷۶۸۰ زخمی تاکنون

به گزارش ۸دی نیوز، شیمون پرز در کنفرانسی مطبوعاتی در “بئر السبع” گفت: جهان عرب برای منزوی ساختن مقاومت می کوشد. وی همچنین ضرورت بازگرداندن غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین با کمک مصر و دیگر کشورهای عربی را مورد تاکید قرار داد.

پرز گفت: تفنگداران اسراییلی وارد جهنمی واقعی در غزه شدند، چون غزه پر از کمین است.

وی مدعی شد: جنگ علیه غزه به اهدافش رسیده است و اکنون زمان آن فرا رسیده که راهی برای پایان آن بیابیم.

اظهارات پرز در حالی مطرح می شود که رژیم صهیونیستی در این جنگ دچار شدیدترین تلفات و خسارات شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیست و چهارمین روز حملات همه جانبه هوایی، زمینی و دریایی غیر نظامیان غزه را آماج حملات وحشیانه خود قرار داده است. در این حملات ۱۳۶۴ شهید و ۷۶۸۰ مجروح و بسیاری بی خانمان شده اند.اکثر قربانیان این حملات غیر نظامیان و کودکان هستند.

در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی، مقاومت نیز مناطق مختلف اراضی اشغالی را موشک باران کرده است.

رویدادهای بیست و چهارمین روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه در روز پنج شنبه نهم مردادماه را بخوانید:

نتانیاهو: تخریب تونل‌ها چه با آتش بس چه بدون آتش بس ادامه می‌یابد

۱۳:۴۶ – نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید که حتی در صورت آتش‌بس، حضور نیروهای پیاده ارتش برای تخریب تونل‌ها در غزه ادامه خواهد یافت.

برگزاری جلسه شورای امنیت در خصوص غزه

۱۳:۳۳ – شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز برای بررسی حمله ارتش رژیم صهیوینستی به مدرسه سازمان ملل در غزه، تشکیل جلسه می‌دهد.

مدرسه‌ای دخترانه در مرکز غزه هدف حمله توپخانه‌ای قرار گرفت

۱۳:۲۳ – شبکه الاقصی وابسته به حماس در غزه اعلام کرد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مدرسه دخترانه المغازی در مرکز شهر غزه را هدف گرفت.

۱۳:۲۰ – وزیر علوم و فناوری رژیم صهیونیستی گفت که پس از اقدامات نظامی ارتش در نوار غزه ، حال باید به راه‌حلهای سیاسی روی آورد.

انتقاد مصر از مواضع ایران

۱۲:۳۲– مقامات مصر سخنان اخیر معاون عربی آفریقایی وزیر خارجه ایران در خصوص انتقاد از جلوگیری از دسترسی فسطینیان به کمک‌های دارویی جمهوری اسلامی ایران را رد کرد.

دسترسی صهیونیست‌ها به زرادخانه آمریکا در اراضی اشغالی

۱۲:۱۴ – به گزارش “روسیا الیوم”، زرادخانه تسلیحاتی ارتش آمریکا در فلسطین اشغالی موسوم به پروژه “ذخایر جنگی در اسرائیل” تحت مدیریت واشنگتن قرار دارد و این کشور به رژیم صهیونیستی اجازه استفاده از ذخایر مذکور را تنها در شرایط فوق العاده داده است. یک مقام آمریکایی که خواست هویتش فاش نشود، به خبرگزاری رویترز درباره اجازه واشنگتن به رژیم صهیونیستی برای دسترسی به این ذخایر گفت: آخرین درخواست اسرائیل برای دسترسی به این تسلیحات ۱۰ روز پیش صادر شد، اما اسرائیل به وجود حالت فوق العاده در این درخواست هیچ اشاره ای نکرده است.

مدیر سابق موساد: عملیات نظامی علیه غزه باید ادامه یابد

۱۲:۱۲– مدیر اسبق سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی می‌گوید که عملیات زمینی در غزه هنوز در ابتدای کار است و تا انهدام آخرین تونل و کشف آخرین موشک باید ادامه یابد.

نامه سردار سلیمانی موجب هراس تل‌آویو و سران دولت‌های عربی شده است

۱۲:۰۵-نویسنده مشهور عرب: اسرائیل و اعراب باید نامه سردار سلیمانی را جدی بگیرند / “عبدالباری عطوان” در مقاله‌ای در روزنامه “الرأی الیوم” نوشت: این نامه روحیه گروه‌های مقاومت فلسطین در مقابله با اسرائیل را افزایش داده و موجب هراس تل‌آویو و سران دولت‌های عربی شده است.

۱۲:۰۴-خان‌یونس غزه بار دیگر هدف حملات صهیونیست‌ها قرار گرفت / به گزارش العهد، بمباران منطقه “ابو طعیمه” توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی، ساعتی پیش به شهادت سه فلسطینی و زخمی شدن پنج تن دیگر انجامید/ احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

حمله مجدد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مقر شبکه «الاقصی»

۱۲:۰۲ – رژیم صهیونیستی مقر شبکه «الاقصی» در شمال غزه را برای دومین بار در ۴۸ ساعت اخیر بمباران کرد.

آماده‌باش ۱۶ هزار نیروی ذخیره دیگر

۱۲:۰۰ – ارتش رژیم صهیونیستی دستور آماده‌باش ۱۶ هزار نیروی ذخیره دیگر را صادر کرد.

۱۱:۵۶-معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین: پیام سردار قاسم سلیمانی برای مقاومت معانی زیادی دارد / به گزارش المیادین، “زیاد نخاله” گفت: مقاومت سردار سلیمانی را بر اساس تجربیات وی می‌شناسد/ مقاومت اگر کمک ایران را نداشت قادر به مقابله با دشمن صهیونیستی در این سطح نبود.

سایت موساد هک شد

۱۱:۴۵ – یک گروه از فعالان اینترنتی، در ادامه سلسله عملیات حمله به سایت‌های اینترنتی صهیونیستی، سایت اداره اطلاعات این رژیم را هک کردند.

شهر اشغالی ‌”بئر السبع” موشک‌باران شد

۱۱:۲۴– به گزارش المیادین، حملات موشکی گروه‌های مقاومت به این شهر اشغالی سبب به صدا درآمدن آژیر خطر شد.

۱۱:۲۱-هیأت‌هایی از حماس و جهاد اسلامی، امروز به قاهره می‌روند / به گزارش المیادین، نمایندگانی از دو جنبش حماس و جهاد اسلامی امروز برای دیدار با مقامات مصر و گفتگو درباره طرح این کشور برای آتش‌بس در غزه، وارد قاهره می‌شوند.

۱۱:۰۸-صهیونیست‌ها، ساختمان مقر شبکه ماهواره‌ای “الاقصی” را هدف قرار دادند / به گزارش المیادین، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی امروز برای بار دوم طی چند روز گذشته، ساختمان مقر این شبکه وابسته به جنبش حماس در نوار غزه را بمباران کردند.

آمار تلفات به روایت رژیم صهیونیستی

۱۰:۵۷-ارتش رژیم صهیونیستی، شمار تلفات نظامیان این رژیم در جنگ غزه را ۵۶ نفر اعلام کرد / شبکه الجزیره این خبر را به نقل از افیخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

۱۰:۵۵-محمود عباس در نامه‌ای به بان‌کی‌مون: غزه منطقه “فاجعه‌زده انسانی” شده است / به گزارش خبرگزاری فلسطینی “وفا”، در این نامه آمده است: من خواستار استفاده از ابزارهای موجود سازمان ملل برای ارائه کمک به فلسطینیان هستم/ نهادهای سازمان ملل به ساکنان غزه کمک کنند۱۰:۳۵-دو فلسطینی دیگر در غزه به شهادت رسیدند / به گزارش العهد، حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی در مرکز نوار غزه، بامداد امروز منجر به شهادت دو فلسطینی شد.

احتمال آتش‌بس طبق خواست مقاومت قوت گرفت

۱۰:۳۷ – روزنامه «العرب الیوم» نوشت که موضع مصر در مورد توجه به درخواست‌های مقاومت برای آتش‌بس تغییر کرده و ساعات آینده طرحی متفاوت که خواسته‌های مقاومت را در نظر دارد ارائه خواهد شد.

بولیوی، رژیم صهیونیستی را رژیمی تروریستی اعلام کرد

۱۰:۱۵ – رئیس‌جمهور بولیوی اعلام کرد که به دلیل عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به توافقنامه‌های بین‌المللی و نقض حقوق بشر در نوار غزه این رژیم را به عنوان رژیم تروریستی اعلام می‌کند.

۱۰:۱۱-تل‌آویو، هدف حملات موشکی مقاومت قرار گرفت / شبکه المنار، از اصابت چهار موشک شلیک شده توسط گردان‌های “عزالدین القسام”، شاخه نظامی حماس به تل‌آویو طی شب گذشته خبر داد.

۱۰:۰۲-
سخنگوی کاخ سفید حمله به مدرسه سازمان ملل در غزه را محکوم کرد / به گزارش آسوشیتدپرس، “جاش ارنست” همچنین آنچه “پنهان کردن سلاح در مدرسه” خواند را هم محکوم کرد/ وی افزود: تنش‌ و مشکلی بین آمریکا و اسرائیل وجود ندارد۹:۴۶-رژیم صهیونیستی از ۹:۴۶- رژیم صهیونیستی از ۱۶ هزار نظامی ذخیره دیگر خود استفاده می‌کند / شبکه المیادین به نقل از منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی خبر داد؛ ارتش این رژیم امروز ۱۶ هزار سرباز ذخیره دیگر خود برای حمله به غزه را به کار خواهد کرد


کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی برای استفاده علیه غزه

۰۹:۴۷ – مقامات و رسانه‌های آمریکایی از ارسال کمکهای نظامی به سرزمینهای اشغالی برای به کارگیری آن علیه مردم غزه خبر دادند.

شمار شهدای فلسطینی در غزه به ۱۴۰۰ نفر رسید

۹:۴۴– به گزارش شبکه الاقصی، تعداد قربانیان فلسطینی از آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۴۰۰ شهید و ۷۶۸۰ زخمی افزایش یافته است.

حملات روز گذشته به غزه، بیش از ۵۰۰ شهید و زخمی برجای گذاشت

۹:۲۷- شبکه المیادین به نقل از منابع بیمارستانی در غزه گزارش داد: حملات روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به نقاط مختلف غزه، به شهادت ۱۲۹ نفر و زخمی شدن ۴۰۰ تن دیگر منجر شد.

صهیونیست‌ها از توان موشکی مقاومت فلسطین غافلگیر شده‌اند

۰۲:۱۱ – اسرائیل در چهارمین هفته از تجاوز بی امان خود علیه نوار غزه از تداوم پاسخ موشکی مقاومت غافلگیر شده است.

منبع: فارس، العالم و نسیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه