نیمی از فرهنگیان گیلان ۱۰ سال آینده بازنشسته می‌شوند

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: نیمی از فرهنگیان گیلان در ۱۰ سال آینده بازنشسته می‌شوند.

نیمی از فرهنگیان گیلان ۱۰ سال آینده بازنشسته می‌شوند

به گزارش۸دی نیوز به نقل از  فارس از لاهیجان، مهدی حاجتی صبح امروز در جمع فرهنگیان این شهرستان با حضور وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان به شهادت مظلومانه دانش‌آموزان غزه توسط صهیونیست اشاره کرد و آن را واقعه‌ای اسفناک و تاسف‌برانگیز خواند.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت تحصیلی گیلان تصریح کرد: جمعیت گیلان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که ۳۷۶ هزار و ۵۱۴ نفر را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: ۵۲ هزار و ۷۷۵ نفر در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند که ۱۴ درصد دانش‌آموزان را تشکیل می‌دهد و ۴ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی نیروهای آموزشی گیلان را ۳۰ هزار و ۵۶۷۱ نفر عنوان کرد و افزود: ۱۸ هزار و ۴۶۲ نفر دارای مدرک کارشناسی و ۳ هزار و ۱۸ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر هستند.

حاجتی با بیان اینکه ۶۰ درصد نیروهای آموزش و پرورش گیلان را افراد تحصیل‌کرده تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: تعداد کارکنان بالای ۲۰ سال آموزش و پرورش گیلان ۱۴ هزار و ۸۶۹ نفر هستند که نیمی از فرهنگیان در ۱۰ سال آینده بازنشسته می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه نیروهای آموزش و پرورش گیلان در انتظار اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان هستند، تصریح کرد: نیروهای این نهاد در انتظار جذب خانواده‌های شهدای فرهنگی هستند.

وی درباره برنامه‌های سال جاری آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: امسال پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در گیلان افتتاح شد.

حاجتی گفت: ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل دو درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی برای آموزش و پرورش گیلان اختصاص داده شده است.

وی برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی به منظور کیفیت‌بخشی آموزش با مشارکت خیران در استان و ستاد حقوق شهروندی را از جمله اقدام‌های آموزش و پرورش گیلان عنوان کرد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه