جبهه مقاومت خاکریز اول مقابله با دشمن است/ پرداختن به مسائل فرهنگی تنها وظیفه دولت نیست

امام جمعه مشهد با اعلام اینکه جبهه مقاومت به عنوان خاکریز اول در مقابل دشمن قد علم کرده، افزود: در این شرایط که تهاجمات گسترده و چند جانبه شده ‌وظیفه همه ما مشارکت فعال در جبهه مقاومت بوده و در این راستا باید با مشارکت فعال در جبهه مقاومت در مقابل دشمن قد علم کنیم.

جبهه مقاومت خاکریز اول مقابله با دشمن است/ پرداختن به مسائل فرهنگی تنها وظیفه دولت نیست

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، آیت‌الله احمد علم‌الهدی صبح سه شنبه در خطبه‌های نماز عید فطر در حرم رضوی اظهار کرد: در حال حاضر عید فطر در شرایطی حساسی در جهان اسلام برگزار می‌شود زیرا میزان حملات قدرت‌های استکباری به اسلام و مسلمین افزایش یافته طوری که مسلمانان در چندین جبهه به خاک و خون کشیده می‌شوند و غزه به کشتارگاه عظیمی تبدیل شده و در آن سوء سرزمین عراق با تهاجمات وهابیت خبیث شاهد تشکیل جبهه داعش است و مسلمانان به خاک و خون می‌کشند و سوریه هم هنوز از شر تروریست‌ها به صورت کامل رهایی نیافته است.

وی ادامه داد: امروز تنها نقطه امید دنیای اسلام در برابر تهاجم دشمن و سرکوب‌های نابکارانه آنان، جامعه دینی ماست اما باید در نظر داشت که مظهر اسلام با زنده بودن ارزش‌های اسلامی معنا پیدا می کند و آنان وقتی به ما امید می بندند که مظهری از قدرت اسلام را در این جامعه دینی ببینند و در مظاهر این جامعه اصول تمدن اسلام را مشاهده کنند اما اگر در مظاهر زندگی ما بی عفتی را ببینند از دین دلسرد خواهند شد.

اگر مسئولی نسبت به توسعه فرهنگ دینی بی تفاوت باشد مدیون پیغمبر(ص) است

امام جمعه مشهد افزود: دنیای اسلام نباید تصور کند که مظاهر دین و فرهنگ دینی در اینجا حاکم نیست چرا که در این صورت از اسلام دلسرد می‌شوند بنابراین اگر مسئولی نسبت به توسعه فرهنگ دینی بی تفاوت باشد مدیون پیغمبر اکرم(ص) بوده و به رسول الله(ص) خائن است و آبروی پیغمبر را برده است.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی و امر به معروف تنها جزو وظایف دولت نیست، اظهار کرد: مردم نظام اسلامی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی پای کار بوده اند و در مسئله مبارزه با منکرات شرعیه نیز باید پای کار بیایند و در این راستا ضرورت دارد تا مسئولان اجرایی هم راندمان کارشان را در زمینه توسعه فرهنگ دینی برجسته سازند.

وی تاکید کرد: اگرقرار است مسئولی اقدامات و کار خود را به مردم گزارش  دهد باید بداند آنچه در اولویت این مردم است، دین است و اقتصاد و رفاه و امنیت در اولویت‌های بعدی قرار دارد چرا که این مردم انقلابی جان خود را فدای رفاه خود نمی‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آنچه که بنی اسرائیل از عیسی خواسته بود، اظهار کرد: بنی اسرائیل از عیسی خواستند ‌برای آنها مائده ای  از آسمان نازل کند و عیسی گفت: سفره برای چه نازل شود؟ و آنان در جواب گفتند، برای اینکه از آن مائده ها بخوریم و به رسالت تو اطمینان پیدا کنیم، بنی اسرائیل سفره را برای اطمینان دل و تغذیه خواست اما عیسی این سفره را خواست تا برای آنها عید باشد بنابراین مطابق انچه که مرحوم علامه می‌فرماید: آنچه بنی اسرائیل خواست، با آنچه که حضرت عیسی بن مریم از خدا خواست، متفاوت بود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: علامه طباطبایی فرمودند؛ آن عیدی که حضرت عیسی از خدا خواست چند ویژگی دارد و براین اساس؛ عید موجب وحدت در میان ملت می شود، هویت دینی جامعه تجدید شده، کسانی که عید می‌گیرند دارای نشاط خاصی هستند و اینکه عید، عظمت دین را در دنیا اثبات می کند.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: این سفره آسمانی که پروردگار برای ما نازل کرده با سفره ای که برای بنی اسرائیل نازل کرد متفاوت است زیرا سفره ماه خدا برای پیغمبر و امت اسلام دارای دو ویژگی بود: یکی اینکه باید در این ماه هرچه غیرخدا است ترک و به خدا متصل شویم و دوم اینکه به ما دستور قرائت قرآن داده شده و امت اسلام در این ماه می توانند با خدای خویش صحبت کرده و با وصل و لقای خودش پذیرایی شوند و سوم اینکه  خداوند در سوره بقره فرمود، پذیرایی از بندگان در رمضان به معنای همکلام شدن با من است و اگر در این ماه بندگان به من نزدیک شوند آنچه را که بخواهند به آنان می دهم و دعوتشان را اجابت می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنانش عید فطر را عید لقاءالله دانست و افزود: همه ما یک ماه مهمان پروردگار بودیم و امروز من از اقدامات موثر آستان قدس رضوی که بالاترین سفره‌های اطعام را در این حرم نوری گستراند قدردانی می کنم، بیش از سه میلیون بسته افطاری در ماه رمضان اهدا و ۳۶۰ هزار نفر بر سر سفره امام رضا(ع) در ماه رمضان اکرام شدند.

 به گفته وی در حال حاضر عید فطر در شرایطی حساسی در جهان اسلام برگزار می‌شود زیرا میزان حملات قدرت‌های استکباری به اسلام و مسلمین افزایش یافته طوری که مسلمانان در چندین جبهه به خاک و خون کشیده می‌شوند و غزه به کشتارگاه عظیمی تبدیل شده و در آن سوء سرزمین عراق با تهاجمات وهابیت خبیث شاهد تشکیل جبهه داعش است و مسلمانان به خاک و خون می‌کشند و سوریه هم هنوز از شر تروریست‌ها به صورت کامل رهایی نیافته است بنابراین در این شرایط که تهاجمات گسترده و چند جانبه شده ‌وظیفه  همه ما مشارکت فعال در جبهه مقاومت بوده و در این راستا باید با مشارکت فعال در جبهه مقاومت در مقابل دشمن قد علم کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه