اصولگرایان تمامی انتصابات در گیلان را رصد می کنند/ ماجرای استانداری یک قصه پر غصه است

دولت، دولت جمهوری اسلامی است و موضع نیروهای ارزشی و اصولگرا این است که از دولت حمایت کنند تا دولت بتواند مشکلات را حل کند. این که چه کسی رئیس جمهور است، چه کسی می آید و چه کسی می رود، این ها فرع هستند. اصل، نظام جمهوری اسلامی است.

اصولگرایان تمامی انتصابات در گیلان را رصد می کنند/ ماجرای استانداری یک قصه پر غصه است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خزرآنلاین، سابقه حضور در انتخابات مجلس، شاید سبب شده سردار علیزاده را از محتمل ترین گزینه های اصولگرا برای شرکت در انتخابات آتی بدانیم هر چند که تا کنون هیچ اظهار نظر رسمی از سوی وی که حکایت از شرکتش در دور بعدی انتخابات مجلس داشته باشد، منتشر نشده است.

پس از انتصاب استاندار گیلان، دیری نپایید که انتقادات تند و تیزش نسبت به آن چه که شکل گیری حلقه فتنه در اطراف استاندار می خواند، بار دیگر نام او را به عنوان یک چهره اصولگرا در صدر اخبار قرار داد.

در ادامه گفتگوی خزرآنلاین را با سردار علیزاده از نظر می گذرانید:

خزر: سردار! در ابتدا بفرمایید ملاک اصولگرایی از نظر شما چیست؟ رابطه اصولگرایان با دولت را چگونه ارزیابی می کنید؟

بسم الله الرحمن الرحیم. در مجموعه اصولگرایان یک واقعیت وجود دارد و آن این است که اینجا افراد ملاک نیستند، حتی جریان های سیاسی  و احزاب نیز به تنهایی ملاک نیستند، ملاک حرکت در مسیر حق انقلاب و ولایت است.

حتی گاهی اوقات ما را زیر سوال هم می برند، می گویند هر دولتی که آمده شما با آن مخالفت کرده اید. بله ما با کارهای خوب موافقت می کنیم  و با کارهای بد مخالفت. دولت ها متعلق به مردم هستند و وظیفه همه است که این دولت ها را حمایت کنند. این طور نیست که بگوییم این دولت چون به دل من ننشسته است پس تا آخر هم دل ما رضایت نمی دهد که آن را بپذیریم.

نه! ما به این صورت فکر نمی کنیم. این فکر به نظر بنده فکر نادرستی است. ما می گوییم آنچه که مردم انتخاب کرده اند و حکمش توسط ولایت تنفیذ شد، این دولت جمهوری اسلامی است و همه مکلف به حمایت این دولت اند.

اما حمایت هم معنیش این نیست که هر کاری که انجام گرفت چشم بسته بگوییم باشد.

اینجا دیگر فرق نمی کند که این دولت، دولت اصلاحات، اصول گرا و یا سازندگی باشد. هر چه که باشد کار درستش مورد حمایت است و کار غلطش هم حتما مورد نقد قرار می گیرد و اگر هم ادامه دهد حتما با آن مقابله می شود و لذا طیف نیروهای ارزشی در جبهه اصولگرایی نیز به این صورت هستند. همانطور که از دولت آقای احمدی نژاد حمایت کردند اما آنجایی که  انحراف را دیدند، در مقابل انحراف هم ایستادگی کردند.

همان طور که از سایر دولت ها هم به عنوان دولت جمهوری اسلامی حمایت کردند، اما عملکرد های نادرست را هم به بته نقد کشیدند.

خزر: آقای علیزاده آیا وجود شوراهایی مانند شورای هماهنگی اصلاح طلبان در گیلان را موازی کاری با استانداری گیلان می دانید؟ آیا به نظر شما فشار هایی از سوی اصلاح طلبان برای تغییر استاندار وجود دارد؟

ماجرای استانداری در گیلان یک قصه ی پر غصه است. من حتی به آقای احمدی نژاد هم اعتراض کردم که چرا در یک دوره ی ۸ ساله ۵ استاندار عوض شده است. با این تزلزل مدیریتی نمی توان کار کرد. نگاه یک بخش جریان اصلاحات به این دولت این است که می گوید این دولت، دولت مورد نظر ما نیست منتهی نتیجه ای که باید از این دولت بگیریم به عنوان یک رحم اجاره ای و دولت مهلل، این است که ما بتوانیم از دل این دولت  به خواسته های خودمان برسیم.

خب در اینجا در واقع دو گروه زورآزمایی می کنند.  یک بخش همین اعتدالیون هستند.  اینها می گویند مردم به اعتدال رای داده اند پس ما باید باشیم! دیگران باید تحت پرچم ما قرار بگیرند! این ادعای آنهاست و همین را هم دارند عمل می کنند و حتی آقای استاندار را  هم در چنبره ی خودشان قرار داده اند!

بخش دیگر اصلاح طلبانند. این کشاکش داخلی بین این دو گروه وجود دارد. مشارکتی ها و سایر جریان های افراطی اصلاح طلبی از یک سو و اعتدالیون از سوی دیگر تلاششان بر این است.

اعتدالیون تلاش می کنند از افرادی استفاده بکنند که کمتر درگیر سابقه سیاسی نامناسب باشند که البته همین افرادی که تا کنون در مسند امور گذاشته اند هم نشان می دهد که خیلی در قید و بند های این موضوع هم نیستند.

 از آن طرف اصلاح طلب ها هم معترض اند و می گویند چرا اینها؟!! باید آنهایی که مورد نظر ما هستند منسوب شوند. این بحث  الان بین اینها  وجود دارد منتهی به دلیل آنکه آقای نوبخت گیلانی است، اینجا فعلا کفه ترازو به سمت اعتدال سنگینی می کند.

خزر: نقش اصول گرایان در این میان چیست؟ آیا تنها به مصاحبه کردن با رسانه ها ختم می شود؟

دولت، دولت جمهوری اسلامی است و موضع نیروهای ارزشی و اصولگرا این است که از دولت حمایت کنند تا دولت بتواند مشکلات را حل کند. این که چه کسی رئیس جمهور است، چه کسی می آید و چه کسی می رود،  این ها فرع هستند. اصل، نظام جمهوری اسلامی است.

به قولی دولت ها می آیند و می روند اما نظام ثابت می ماند ما می گوییم برای نظام جانمان را هم فدا می کنیم از دولت حمایت می کنیم.  اما دولت باید در چارچوبی که نظام دیده است حرکت کند. با این نگاه همه موظفیم از دولت حمایت کنیم  اما به دولت انتقاد هم داریم.

در بحث انتصابات و جابجایی ها، اصول گرایان تمام جابجایی ها را به صورت کامل رصد می کنند که گاهی اوقات به مصاحبه و سخنرانی و … ختم می شود.

خزر: یعنی شما معتقدید اصولگرایی به عنوان یک جریان زنده اتفاقات سیاسی را رصد می کند؟ 

 بله قطعاً همینطور است. در همه اجتماعاتی که نیروهای اصولگرا حاضر هستند، تجزیه و تحلیل صورت می گیرد و آن جا هم به این نتیجه می رسند که چگونه رفتار کنند. نگاه حمایتی از دولت وجود دارد اما در کنارش انتقاد هم وجود دارد. همانطور که حضرت آقا هم فرمودند حمایت کنید از دولت، اما در ادامه هم فرمودند نیروهای مومن را با اسم اعتدال کنار نزنید. خب این همان حرفی است که اصولگرایان می زنند. شاید حالا ادبیات فرق می کند ولی ما هم همین را می گوییم.

این انتقاد بر رفتار دولت وارد است. منتها بحث باید کار باشد تا مشکلاتی از مردم حل شود نه اینکه خدای نکرده طوری رفتار شود که به تقابل بینجامد. کارهای خوب ارزشمند است. مثلا همین سبد کالا کار خوبی بود اما بد اجرا شد. من حتی به دوستان صنعت،معدن و تجارت گفتم آن قدر بد عمل کردید که آقای روحانی مجبور شد از مردم عذرخواهی کند.

بنده شاید به آقای روحانی رای نداده باشم ولی این دولت، دولت جمهوری اسلامی است و باید از آن حمایت شود اما آن جایی که نگرانی وجود دارد و کار ممگن است به انحراف کشیده می شود باید عکس العمل نشان داد. این عکس العمل ها اما زمان و شدت آن متفاوت است.

سردار آیا این رویکرد را که تمام نیروهای منتسب به دولت نهم و دهم و یا منتسب به جریان اصولگرایی باید از صحنه کنار روند را می پذیرید؟ حتی چندی پیش فرزند آقای رفسنجانی گفت حتی در حد بخشدارها هم جابه جایی ها را انجام دهید.

این همان کار غلطی است که متاسفانه دولت آقای روحانی انجام می دهد. وقتی شایسته سالاری حاکم نباشد این اتفاقات می افتد. مثلا همین چندی پیش آقای وزیر کشور استاندار را عوض کرده و می گوید این که عوض شده نه اینکه آدم بدی باشد، اما ما می خواهیم کسایی باشند که با نگاه این دولت حرکت کنند. آن وقت این معیار می شود.

خب اگر این آقا آدم شایسته ای است و دارد کار می کند، بگذارید کارش را کند اما اینکه چون به آقای فلانی رای نداده باید عوض شود این غلط است.

یک موقعی من می گویم با این دولت نمی توانم کار کنم و می روم اما اگر کسی آمادگی دارد کار کند و فقط به این دلیل که کسی دیگر او را آورده باید برود، این صحیح نیست.

نکته دیگر اینکه ببینید وقتی فردی می آید و می گوید تا پایان دولت احمدی نژاد دل ما با اون افراد صاف نشد، یعنی نتوانستیم این را به عنوان دولت جمهوری اسلامی بپذیریم، این را به عنوان رئیس جمهور بپذیریم، شما انتظار دارید که دیگر این دولت نیروهای دولت قبلی را نگه دارد و فرش قرمز هم زیر پایشان پهن کند؟؟ قطعا همه را اخراج خواهد کرد.

این حرفی است که آقای نوبخت در برنامه شناسنامه زد. این نگاه، نگاهی است که باید زیر سوال برود. وقتی فردی دارد کار می کند اما فکرش طرف دیگر است، این مهم نیست. مهم کار برای مردم است. این درست نیست که من بگویم هر کاری دولت روحانی انجام می دهد درست نیست چون که من به او رای ندادم و  دلم با او صاف نیست.

خزر: شما انتصابات استانداری را چقدر بر این معیار می دانید؟ به نظر تمام انتصابات استانداری سیاسی نبوده است. مثلا معاون عمرانی استاندار نه یک نیروی سیاسی بلکه یک نیروی اجرایی با سوابق درخشان است و حالا هم مورد اعتماد استاندار قرار گرفته است.

اعتدال مانند اصلاحات نیست در اعتدال کمی وضعیت بهتر است. هر چند حد وسط را همه جا هم رعایت نمی کند اما بهتر از اصلاحات است. اصلاحاتی ها اصلا این طرف را نمی پذیرند.

خزر: ممنونیم سردار! در پایان اگر مطلبی دارید بفرمایید؟

من هم از اینکه به خوبی به وظایف رسانه ای خود عمل می کنید متشکرم و برایتان آرزوی موفقیت دارم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رضا
ضمن احترام به سردار اما بسیاری از فرماندارها که از اصولگرایان هستند. شما از همان چیزی انتقاد میکنید که به آن مبتلا هستید. حالاشد دولت جمهوری اسلامی تا دیروز بود دولت اصولگرا. عجب! چرا اسمی از ادمهای شایسته ای که بر کنار شدند نمی برید. مردم رای به تغییر دادند برادر . صدای مردم ایران رابشنوید. هوز بسیاری از افراد تغییر نکردند طاقت هیچ تغییری رو ندارید.
در حاشیه