از دستور رئیس جمهور به تعویض فرمانداران تا لبیک وزیر کشور/ رحمانی فضلی: تا کنون ۸۰ درصد مدیران از جمله ۴۳۰ فرماندار برکنار شده اند

تاکنون ۸۰ درصد تغییرات مدیریتی در استانداری‌ها داشتیم و ۴۳۰ فرماندار تغییر کردند. تغییر نیافتن مدیران نیز بیش از ۱۰ تا ۱۲ درصد نبوده است.

از دستور رئیس جمهور به تعویض فرمانداران تا لبیک وزیر کشور/ رحمانی فضلی: تا کنون ۸۰ درصد مدیران از جمله ۴۳۰ فرماندار برکنار شده اند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رجا، «تاکنون ۸۰ درصد تغییرات مدیریتی در استانداری‌ها داشتیم و ۴۳۰ فرماندار تغییر کردند.  تغییر نیافتن مدیران نیز بیش از ۱۰ تا ۱۲ درصد نبوده است.»

این جملات بخشی از اظهارات رحمانی فضلی وزیر کشور دولت تدبیر و امید است که روز گذشته در جمع تعدادی از فعالان سیاسی و دبیر کل احزاب کشور ایراد شد.
به گزارش رجانیوز، در حالی که هنوز یک سال از آغاز به کار رسمی دولت یازدهم نگذشته است، بنا بر اعلام رسمی وزیر کشور ۸۰ درصد از مدیران میان و اجرایی کشور که ۴۳۰ نفر از فرمانداران را تشکیل می دهد عزل شده اند و در این میان تنها کمتر از ۱۰ تا ۲۰ درصد از مدیران سابق به ادامه فعالیت خود مشغول هستند.
این اتفاق در حالی بوقوع پیوسته که آقای روحانی در نخستین نشست خبری خود با حضور خبرنگاران در خرداد ۹۲،   در پاسخ به یکی از خبرنگاران بود که از تغییرات احتمالی گسترده در بدنه دولت خبر می‌داد بر شایسته سالاری در دولت یازدهم و استفاده از مدیران کارآمد دولت قبل تاکید کرده و گفته بود: «من گفتم کلید دارم؛ داس ندارم.»
پیش از این حسن شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی با انتقاد از عزل و نصب های گسترده و کم سابقه دولت جدید در همان ماه های اولیه آغاز به کار، نوشته بود: « آن کلید کذایی که در تبلیغات ریاست جمهوری به مردم نشان دادید و بعدها نیز بارها به آن اشاره فرمودید، کلید حل مشکلات بود یا سوئیچ‌‌بولدوزر؟! چرا که کار از داس و امثال آن گذشته است!»
همچنین حمید رسایی نیز چندی قبل در مجلس با اشاره به این موضوع اظهار داشته بود: «آقای روحانی! شما فرمودید من با داس نیامده ام بلکه با کلید آمده ام الان متاسفانه ما با این روند جابه جایی ها و به کارگیری افراد می بینیم این کلید ظاهرا کلید انبار داس بوده است! این اقدام درست نیست و باید از نیروهای جوان استفاده کنید.»
گفتنی است در شهریور ماه سال گذشته حاتم قادری از عناصر نزدیک به اپوزیسیون و از حامیان فعلی دولت اعتدال طی گفتگویی ضمن دفاع همه جانبه از تغییرات گسترده در دولت بر لزوم جا به جایی «اتوبوسی» مدیران تاکید کرده و گفته بود: «اتفاقا من معتقدم که دولت ها باید اتوبوسی بیایند و اتوبوسی هم بروند اما در عین حال ضابطه مند بیایند و ضایطه مند هم بروند. یعنی ما باید بر ضرورت جا به جایی قاعده مند و ضابطه مند تاکید کنیم.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه