نصیبی: انسان در ماه رمضان به شیطان درونی و برونی سنگ می زند

رمضان ماهی است که در آن انسان مفاخر مادی را از خود دور می گرداند و به شیطان درونی و برونی سنگ می زند تا لذت ترک لذت را بداند و اگر طعم آن را چشید دیگر لذت نفس را لذت نخواهد دانست.

نصیبی: انسان در ماه رمضان به شیطان درونی و برونی سنگ می زند

علی نصیبی در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی هشت دی نیوز، به مطالبی پیرامون اهمیت ماه مبارک رمضان اشاره کرد که مشروح آن در ذیل آمده است:

با عرض سلام ضمن قبولی طاعات و عبادات در این ماه بندگی، جا دارد به عنوان عضو کوچکی از نوکران اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) مراتب تقدیرو ارادت را از تمامی ملت غیور ایران علی الخصوص گیلانی های عزیز به جهت حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس به جا آورم چرا که باری دیگر ملت بزرگ ایران نشان دادند همواره پای آرمانهای امام و انقلاب و رهبری در مقابله با کفر و استکبار ایستاده و اقتدای آنها به سیدالشهدایی است که با لبهای خشک و تشنه به شهادت رسید و خاندانش به اسارت برده شدند تا اسلام زنده بماند.

خداوند متعال را شاکریم که عمری باقی ماند تا باردیگر در ماه مغفرت و بندگی بر سر خوان الهی بنشینیم و از برکات این ماه بزرگ بهره مند شویم.

رمضان ماهی است که در آن انسان مفاخر مادی را از خود دور می گرداند و به شیطان درونی و برونی سنگ می زند تا لذت ترک لذت را بداند و اگر طعم آن را چشید دیگر لذت نفس را لذت نخواهد دانست . در این ماه عزیز که اوج خود شناسی و خداشناسی است مومن باید عارف بر نفس خویش گردد و مبارزه با آن را در سرلوحه ی اعمال خویش قرار دهد زیرا اگر عارف بر خود نباشد عارف پروردگار خود نخواهد بود”من عرف نفسه فقد عرف ربه”(هرکس خود را بشناسد همانا خدای خود را شناخته است).وقتی که خودشناسی محقق گردید انسان نفس سرکش را به مسلخ برده و با خدای خود پیمان میبندد.

کاشکی قیمت انفاس بدانندی خلق                             تا دمی چند که باقی است غنیمت شمرند

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)ماه رمضان را ماه صبر دانسته اند و می فرمایند “ای مردم ماهی بر شما سایه افکنده است که در آن شبی بهتر از هزار شب و آن ماه رمضان است و خداوند روزه گرفتن را در آن واجب نموده و آن ماه صبر است.

مهمترین آثار روزه تاثیر معنوی صبر در روح و جان روزه دار است ، روزه دار با فراهم کردن محدویت های موقت در برابر گرسنگی و تشنگی توان پایداری و شکیبایی را می آزماید که امام صادق (علیه السلام) میفرمایند “هر که از مومنین به آزمونی سخت گرفتار آید و صبر کند اجر هزار شهید را دارد.

اما در جامعه امروز یکی از مهمترین دغدغه های اساسی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و جمعیت مذهبی و هیئتی مسائل فرهنگی علی الخصوص مقوله عفاف و حجاب میباشد؛ باید اظهار داشت که این مسئله در جامعه بسیار سبک شمرده میشود.

باید امر به معروف و نهی از منکر به شیوه های علمی و عملی اجرا شود همان امر به معروفی که به خاطر آن واقعه ی عظیم کربلا رقم خورد. واقعه کربلایی که لحظه به لحظه آن درس شهامت ،ایثار، فداکاری، ایمان و اعتقاد راسخ و اخلاص بود. همان دانشگاهی که از طفل شیرخواره تا پیرمرد محاسن سپیدش به بشریت درس آزادگی آموختند.خون مطهر امام حسین (علیه السلام) و یاران با وفایش به اسلام حیات تازه بخشید.پس یادمان نرود وصیت شهدایی که راهشان راه سید الشهدا (علیه السلام) بود و با خونشان نهال انقلاب آبیاری و روز به روز تنومندتر گشت. یادمان نرود که میگفتند ما میرویم تا اسلام زنده بماند ، میرویم تا ولایت فقیه پاینده باشد، میرویم تا نوامیس مان حفظ شود و خواهرم حجاب حجاب حجاب…

در اما به یاد مردم مظلوم غزه که این روزها سحر و افطارشان به دست رژیم جعلی صهیونیست به خاک و خون کشیده شده است این را باید گفت که آیت الله بهجت (رحمه الله علیه ) میفرمایند ” تنها انتظار فرج کافی نیست بلکه طاعت و بندگی نیز لازم است مخصوصا با توجه به فضایی که پیش از ظهور امام زمان (عج الله تعالی و فرجه الشریف ) واقع میشود، به حدی که جهان مملو ازظلم و جور میگردد.” خدا میداند که به واسطه ی ضعف ایمان برسر افراد چه می آید خدا کند ظهور آن حضرت عافیت مطلقه برای جهانیان باشد…. اللهم عجل لولیک الفرج

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
سلام. راحتید دیکه نه تنظیمی نه چیزی. با ما از شما درس یاد می گیریم. الان این خبر در قالب کدام قاب خبری می گنجد. به نام مصاحبه به شکل یادداشت؟؟؟؟
در حاشیه