سرنوشت مبهم ۴.۲ میلیارد دلار در دولت راستگویان

هنوز معلوم نیست دولت مبلغ آزادشده را صرف چه چیزی کرده و مسئولان اقتصادی دولت راستگویان که شعار شفاف سازی یکی از راهبردهای اعلام شده آنان بوده، چرا تا کنون صحبتی در خصوص این مبالغ نکرده‌اند.

سرنوشت مبهم ۴.۲ میلیارد دلار در دولت راستگویان

به گزارش گروه اقتصادی صراط، الیاس نادران نماینده تهران در مجلس با اشاره به همین موضوع گفته است: متاسفانه در این باره گزارشی از سوی دولت به دست مجلس نرسیده است که بتوان بر اساس آن اظهارنظر کرد. به گفته او، نکته مهم در این باره این است که اقساط فوق جزو بودجه دولتی نیست که برای خرج‌کردن در اختیار دولت قرار گیرد. این اقساط باید در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد و بعد دولت می‌تواند با فروختن ریال به بانک مرکزی از این ذخایر بانکی استفاده کند.

هنوز معلوم نیست دولت مبلغ آزادشده را صرف چه چیزی کرده و مسئولان اقتصادی دولت راستگویان که شعار شفاف سازی یکی از راهبردهای اعلام شده آنان بوده، چرا تا کنون صحبتی در خصوص این مبالغ نکرده اند.

گفتنی است مبلغ ۴.۲ میلیارد دلار (معادل حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان) مذکور به اندازه ۶.۴ بودجه عمومی کشور است.

در مقام مقایسه، تا کنون در ۳۸ مرحله پرداخت یارانه نقدی از آذر ماه ۱۳۸۹ تا فروردین ۱۳۹۳ ۱۳۴ هزار میلیارد تومان یارانه در کشور توزیع شده که مبلغ مورد اشاره و شفاف سازی نشده، حدود ده درصد کل آن را شامل می شود. به عبارت دیگر، مبلغ مذکور، به اندازه هزینه حدود ۴ ماه یارانه نقدی همه یارانه بگیران کشور است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه