مهاجرت از رودبار به سایر شهرها بصورت جدی در حال افزایش است

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه به دلیل محرومیت و مشکلات زیادی که در سطح این شهرستان وجود دارد مهاجرت مردم به سایر مناطق استان و کشور بصورت جدی در حال افزایش است.

مهاجرت از رودبار به سایر شهرها بصورت جدی در حال افزایش است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، عطا الله حکیمی ظهر چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان رودبار افزود: معیارهای و شاخص های تقسیم بودجه در کشور کمی است.

وی همچنین اظهارداشت:  شهرستان رودبار قبل زلزله سال ۱۳۶۹  افزون بر ۱۴۰ هزار نفر جمعیت داشت که بعد از زلزله این میزان جمعیت به ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه به دلیل محرومیت و مشکلات زیادی که در سطح این شهرستان وجود دارد مهاجرت مردم به سایر شهرهای استان و کشور بصورت جدی در حال افزایش است.

وی در ادامه افزود: در زمان زلزله سال ۱۳۶۹ ستادهای معین از سراسر کشور برای کمک به منطقه رودبار اعزام و خدمات موقتی به مردم زلزله زده این شهرستان انجام دادند.

 حکیمی بیان داشت: مردم این شهرستان بعد از گذشت ۲۴ سال از زلزله سال ۶۹  همچنان از همان خدمات ناچیز زمان زلزله روزگار می گذرانند و این ظلم بزرگی در حق ساکنان منطقه است.

وی اذعان داشت: به عنوان مثال آبرسانی موقت زمان زلزله به مناطق روستایی رودبار هم اکنون مبنای برخورداری مردم این شهرستان از آب بهداشتی و سالم در سطح کشور شده است.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آمار میزان برخورداری آب آشامیدنی مناطق روستایی شهرستان رودبار هم اکنون ۹۷ درصد قلمداد می شود در حالیکه این برخورداری بصورت واقعی زیر ۶۰ درصد است.

وی همچنین رودبار را وسیع ترین شهرستان گیلان دانست و افزود: به دلیل شرایط اقلیمی و توپوگرافی شهرستان اجرای پروژه های عمرانی هزینه های زیادی را طلب می کند.

حکیمی با اعلام اینکه اجرای پروژه های عمرانی بر اساس شاخص بودجه است، اذعان داشت:  برای اجرای پروژه های عمرانی در رودبار باید اعتبارات لازم و مناسب تخصیص پیدا کند تا همگان شاهد رشد و شکوفایی این منطقه باشند.

وی یادآورشد: محرومیت شهرستان رودبار خیلی زیاد است می طلبد مسئولان در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه