بیش از دو هزار و ۴۰۰ تن چای از گیلان به خارج از کشور صادر شد

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت : در چهار ماه نخست امسال با صدور ۳۸ فقره گواهینامه صادراتی دو هزار و ۴۵۸ تن چای به ارزش تقریبی ۲۲ میلیارد ریال از این استان به خارج از کشور صادر شده است .

بیش از دو هزار و ۴۰۰ تن چای از گیلان به خارج از کشور صادر شد

به گزارش ۸دی نیوز، محمد علی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : طی چهار ماه گذشته با صدور ۸۸ فقره گواهینامه صادراتی ، چهار هزار و ۵۲۵ تن کالا به ارزش بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال به مقصد کشورهای روسیه ، آذربایجان ، تایوان ، اندونزی ، مالزی ، جمهوری چک ، آلمان ، کنیا ، امارات عربی متحده و هندوستان صادر شده است .

وی این محصولات را شامل خرما ، کشمش و چای عنوان و اظهار کرد : این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۵/۳۷ درصد و از نظر وز ن ۲۱ درصد و از نظر ارزش ۲۸ درصد کاهش داشته است .

یوسفی خاطر نشان کرد : همچنین طی چهار ماه گذشته ، ۶۷۷ اظهارنامه واردات برای بیش از ۵۴ هزار تن کالا مورد ارزیابی و انطباق قرارگرفت که در مقایسه با سال قبل در همین مدت از نظر تعداد ۱۵ درصد و از نظر وزن ۳۲ درصد افزایش داشته است .

وی ادامه داد : در همین مدت ؛ ۱۳۵ اظهارنامه تعیین تعرفه نیز برای بیش از ۵۰ هزار تن کالا مورد بررسی قرار گرفت .

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان در ادامه از آ زمایش۱۷۲ نمونه چای در آزمایشگاه چای اداره کل استاندارد گیلان و آزمایشگاه های همکار این اداره کل در استان خبر داد .

وی اضافه کرد : از این تعداد آزمایش ، ۹۳ نمونه در آزمایشگاه چای اداره کل بعنوان آزمایشگاه مرجع و ۷۹ نمونه در آزمایشگاههای همکار آزمون شده است .

یوسفی افزود : همچنین از این تعداد ، ۵۱ مورد مربوط به نمونه برداری از مراکز عرضه و ۶۴ مورد مربوط به صادرات بوده است .

استان گیلان دارای ۳۴ هزار هکتار باغ جای است که هر سال از محصول برگ سبز آنها بیش از ۳۰ هزار تن چای خشک به دست می آید ، میزان مصرف سالانه چای خشک کشور حدود یکصد هزار تن است .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه