ضرورت ورود دولت به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا قبل از مهرماه/اتوبوس‌های فرسوده؛ همچنان میزبان مسافران

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس٬ با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی٬ گفت: دولت باید هر چه سریع‌تر تا قبل از آغاز فصل مدارس به تامین اعتبار جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کند.

ضرورت ورود دولت به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا قبل از مهرماه/اتوبوس‌های فرسوده؛ همچنان میزبان مسافران

به گزارش ۸دی نیوز، ابوذر ندیمی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ با یادآوری تردد بیش از ۲ هزار اتوبوس فرسوده در تهران بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: اگر قرار بر کمک به مردم باشد راه‌های زیادی وجود دارد ولی مهمترین راه کاهش هزینه‌های حمل و نقل عمومی است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه هر چه هزینه‌ها و خرج زندگی مردم را کاهش دهیم به همان اندازه تقاضاهای آنان را مدیریت کرده‌ایم٬ افزود: کاهش استفاده از خودروی شخصی از سوی مردم مزایای بسیاری دارد و از این جهت باید حمل و نقل عمومی حمایت شود.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین وقت مردم داخل شهرها و در سفرهای درون شهری صرف می شود٬ تصریح کرد: اگر از حمل و نقل عمومی حمایت کنیم به طور مستقیم به مردم کمک کرده ایم.

ندیمی گفت: تقویت حمل ونقل شهری از سوی دولت به معنای تقویت مردم از جهت آرامش و جلوگیری از هدر رفت زمان و هزینه آنان است.

وی با بیان اینکه باید خودروهایی فرسوده اعم از شخصی و عمومی از رده خارج شوند٬ افزود: نخستین انتظار در بخش از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، تعیین جایگزین برای‌‌ آنان است که متاسفانه سال‌هاست این انتظار از سوی دولت بی‌جواب مانده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ ادامه داد:‌ معنای جایگزین این است که به ازای هر خودروی شخصی یا عمومی که از ناوگان حمل و نقل عمومی خارج می شود یک فرصت جدید ایجاد شود.

از رده خارج کردن اتوبوس‌های فرسوده بدون درنظر گرفتن جایگزین سلب آسایش شهروندان است

وی با بیان اینکه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی به علت دودزا بودن آن‌ها٬ نباید به سلب امکانات از شهروندان منجر شود٬ افزود: باید قبل از خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی فکری برای جایگزین آن کرده باشیم.

ندیمی با تاکید بر اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیازمند تامین مالی از سوی دولت است٬ تصریح کرد: شهرداری‌ها خواهان ورود به بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به شرط حمایت مالی دولت هستند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران نیازمند حمایت همه جانبه برای نوسازی خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی است

این نماینده مردم در مجلس نهم٬‌با بیان اینکه حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس در خدمت طبقات متوسط و پایین است٬ افزود: با توجه به اینکه استفاده کنندگان از اتوبوس کارمندان٬ کارگران٬ دانشجویان و … هستند ضرورت دارد دولت برای تامین آرامش این قشر از جامعه هر چه سریع‌تر اقدام به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کند.

ضرورت حمایت دولت از شهرداری‌ها با هدف نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی

وی ادامه داد: از دولت می‌خواهیم که برای افزایش رضایت مردم در استفاده از حمل ونقل عمومی یا ارز به شهرداری‌ها اختصاص دهد یا اجازه واردات به شهردار‌ی‌ها داده شود چرا که در داخل به هیچ وجه ممکن نیست که ما ظرف چند ماه تعویض حمل و نقل عمومی را داشته باشیم.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه شهرداری‌ها می‌توانند قراردادشان را برای مدت معین با خودروسازی‌ها در بخش اتوبوس سازی ببندند و مازاد آن را هم وارد کنند٬ گفت: در این صورت هم حمایت از تولیدات داخل صورت خواهد گرفت و هم نیاز کشور تامین می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
نقی
بله بله ایشان خیلی خوب حرف می زند اما عمل ندارد فقط حرفه
در حاشیه